וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על הטלת הסנקציות מארה"ב: "מהווה פגיעה בריבונות הישראלית"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 14:37

הממשל האמריקני שוקל להחריף את הצעדים נגד שר האוצר והשר לביטחון לאומי בשל אחריותם למצב הביטחוני בגדה המערבית, כך נחשף בוואלה בשבוע שעבר. "מדובר בהחלטה אומללה שנובעת מצרכים פוליטיים פנימיים", אמר סמוטריץ' והוסיף כי "ישראל לא תוכל לעבור על כך לסדר היום"

מתנחלים ירדו מכיוון ההתנחלות יצהר לעבר הכפר מאדמא/יש דין

המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן קיימה דיון כדי לדון בהחרפת הצעדים נגד ההתנחלויות, לרבות הטלת סנקציות על השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר. זאת, משום שממשל ביידן רואה בהם כאחראים לערעור המצב הביטחוני בגדה המערבית, כך פורסם לראשונה בשבוע שעבר בוואלה.

שר האוצר סמוטריץ' הגיב היום (ראשון) לפרסום ואמר כי "ברמה האישית אינני שונה מרעות בן חיים או מכל מתיישב אחר שעליו הוטלו סנקציות אמריקניות דרקוניות ולא דמוקרטיות. מדובר בהחלטה אומללה שנובעת מצרכים פוליטיים פנימיים של מי שמתיימרים להנהיג את הדמוקרטיה הגדולה בעולם, ופועלים בכלים אנטי דמוקרטיים מובהקים מול שותפה אמיצה שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

סמוטריץ' המשיך והוסיף כי "מסירות הנפש של מאות אלפי לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים שמשליכים חייהם למען קיומה וביטחונה של ישראל, מול גבורת הוריהם ונחישות משפחותיהם ומול האמונה שהעם הגדול הזה מפגין מאז החלה המלחמה, הסנקציות האמריקאיות והאירופאיות הן צל עובר ואבק פורח".

לדבריו, ברמה הלאומית, הטלת סנקציות על נבחר ציבור ושר בכיר בממשלה בשל פעילותו הממלכתית והדמוקרטית, בסמכות וברשות ובשליחות בוחריו, מהווה פגיעה אנושה בריבונות הישראלית וביחסים בין המדינות ויהיו לכך השלכות קשות בתחומים רבים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, 30 ביוני 2024. לירון מולדובן- מקור ראשון, אתר רשמי
שר האוצר בצלאל סמוטריץ בועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, 30 ביוני 2024/אתר רשמי, לירון מולדובן- מקור ראשון

השר סמוטריץ' ציין כי "שוחחתי על כך עם ראש הממשלה והדברים יובהרו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. מדינת ישראל לא תוכל לעבור על כך לסדר היום, לא מול ידידתנו הגדולה ולא מול הרשות הפלסתינית שמחוללת את האירוע הזה כחלק מהמאבק המשפטי והבינלאומי שהיא מנהלת נגד מדינת ישראל".

אמש, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גם הגיב לפרסום ותקף את הממשל האמריקני: "הדיווח לפיו ממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות עליי ועל שר האוצר הוא חמור. עצם הצעד של הטלת סנקציות נגד אזרחים ישראלים מצד הממשל האמריקני, שכבר החל, מהווה פגיעה חמורה בריבונות הישראלית".

בהמשך ההודעה, האשים את ארצות הברית בסיוע לטרור ואמר כי "לא פלא שמי שמפגין פשרנות כלפי זרוע הטרור העולמית מטהרן, מממן משטרי טרור כמו הרשות הפלסטינית שמתגמלת במשכורות קבועות מי שרוצח יהודים, ומונע מישראל נשק חיוני להתמודדותה מול הטרור, מבקש להטיל עיצומים על מנהיגים ישראלים ש"חטאו" בדרישה למלחמה נחרצת יותר נגד הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully