וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: סנקציות של ארה"ב נגדי? חמור ומהווה פגיעה בריבונות

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 22:29

השר לביטחון לאומי הגיב לפרסום וואלה ותקף את הממשל האמריקני: "לא פלא שמי שמממן טרור ומונע מישראל נשק חיוני מבקש להטיל עיצומים על מנהיגים ישראלים". עוד הוסיף ואמר שביקש מנתניהו להודיע כי במידה והמהלך ייצא לפועל: "המענה יהיה במיטוט של הרשות הפלסטינית"

מהומה במליאת הכנסת לאחר שהשר בן גביר קרא לח"כ לזימי "עבריינית"/ערוץ הכנסת

איתמר בן גביר הגיב הערב (שבת) לפרסום וואלה כי ארצות הברית שוקלת להטיל סנקציות עליו ועל שר האוצר סמוטריץ', ותקף את הממשל האמריקני. "הדיווח לפיו ממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות עליי ועל שר האוצר הוא חמור. עצם הצעד של הטלת סנקציות נגד אזרחים ישראלים מצד הממשל האמריקני, שכבר החל, מהווה פגיעה חמורה בריבונות הישראלית".

בהמשך ההודעה, האשים את ארצות הברית בסיוע לטרור ואמר כי "לא פלא שמי שמפגין פשרנות כלפי זרוע הטרור העולמית מטהרן, מממן משטרי טרור כמו הרשות הפלסטינית שמתגמלת במשכורות קבועות מי שרוצח יהודים, ומונע מישראל נשק חיוני להתמודדותה מול הטרור, מבקש להטיל עיצומים על מנהיגים ישראלים ש"חטאו" בדרישה למלחמה נחרצת יותר נגד הטרור".

איתמר בן גביר  בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
"המענה הישראלית יהיה במיטוט מוחלט של הרשות הפלסטינית, על כלל מוסדותיה וכלכלתה". בן גביר/ראובן קסטרו

בתוך כך, מסר בן גביר שביקש מנתניהו להודיע לממשל האמריקני כי "ככל ויוטלו סנקציות נגד שרים בממשלה, ומדיניות זו אף תימשך נגד אזרחים ישראלים - המענה הישראלית יהיה במיטוט מוחלט של הרשות הפלסטינית, על כלל מוסדותיה וכלכלתה".

המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן קיימה ביום רביעי ישיבה בדרג גבוה כדי לדון בהחרפת הצעדים נגד ההתנחלויות, לרבות הטלת סנקציות על שני השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר שממשל ביידן רואה כאחראים לערעור המצב הביטחוני בגדה המערבית, כך אמרו שלושה בכירים אמריקנים.

מוקדם יותר השנה כאשר ביידן חתם על צו נשיאותי חדש וחסר תקדים שיאפשר הטלת סנקציות על מתנחלים ישראלים, המליצו לו בכירי הבית הלבן להטיל סנקציות על בן גביר וסמוטריץ'. בכיר אמריקני אמר לי שביידן דחה את ההצעה הזו וטען שארצות הברית לא צריכה להטיל סנקציות על נבחרי ציבור במדינות דמוקרטיות. מאז הוטלו סנקציות על כמה מתומכיהם ומקורביהם של סמוטריץ' ובן גביר, אך לא על שניהם באופן אישי. כעת גורמים רבים בממשל האמריקני סבורים שהנושא צריך להישקל מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully