וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על פעילי צו 9: "קבוצה אלימה שפוגעת בשיירות הסיוע לעזה"

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 18:02

משרד האוצר האמריקני הטיל היום סנקציות על ארגון "צו 9" שפעיליו חוסמים את משאיות הסיוע מירדן לרצועת עזה, כך לפי שני בכירים אמריקנים. אמש, שלח המפכ"ל מכתב ליועמ"שית בו התריע כי השר בן גביר פנה ישירות לסגנו כדי למנוע את אבטחת שיירות הסיוע לעזה

פעילי ימין חוסמים משאיות סיוע במעבר כרם שלום/מערכת וואלה!

משרד האוצר האמריקני הטיל היום (שישי) סנקציות על ארגון "צו 9" שפעיליו חוסמים את משאיות הסיוע מירדן לרצועת עזה, כך לפי שני בכירים אמריקנים. הקבוצה החלה את פעילותה בינואר השנה, והתקבצה דרך קבע במעבר על מנת לשבש את תנועת משאיות הסיוע במקום.

דובר משרד החוץ האמריקני, מתיו מילר, מסר עם פרסום הסנקציות: "צו 9 היא קבוצה קיצונית ואלימה שמחבלת בשיירות הסיוע לעזה. העברת סיוע הומניטארי לעזה היא חיונית למניעת משבר הומניטארי ולמניעת רעב ברצועה. ממשלת ישראל אחראית להבטיח את בטחונן של שיירות הסיוע שעוברות בשטחה ןבגדה המערבית בדרך לעזה. לא נסבול מעשי חבלה ואלימות נגד סיוע הומניטארי. אנחנו מצפים מהרשויות בישראל לנקוט באותה דרך".

אמש, שלח המפכ"ל מכתב ליועמ"שית בו התריע כי השר בן גביר פנה ישירות לסגנו כדי למנוע את אבטחת שיירות הסיוע לעזה. במכתב פירט המפכ"ל על מקרים שבהם התערב השר בעבודת המשטרה בניגוד להחלטת בג"ץ שאוסרת עליו לחלק הוראות אופרטיביות. לדברי שבתאי, כשהבהיר לשר כי המשטרה תאבטח את השיירות, בן גביר השיב כי "יהיו לכך השלכות".

חסימת משאיות לכרם שלום על ידי תושבי עוטף עזה - 29-10-2018. שי מכלוף, שי מכלוף
חסימת משאיות לכרם שלום על ידי תושבי עוטף עזה - 29-10-2018/שי מכלוף, שי מכלוף

בחודש שעבר, הפסיקה הקבוצה את המחאות, אך לאחר שבוע הכריזה על המשך פעילות. "אין שום היגיון בהכנסת המשאיות ישירות לידי מחבלי חמאס", מסרו בתנועת המחאה. "אנו נכונים לשעת המבחן הזו ביחד עם אלפים תומכים שדורשים לעצור את האספקה לחמאס. אף סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

תנועת צו 9 בתגובה לסנקציות של ממשל ביידן מסרה בתגובה: "הבחירה של ממשל ביידן להטיל סנקציות על תנועה שבה חברים בני משפחות חטופים, שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת, ומהווה פגיעה אנושה במשפחות, בדמוקרטיה הישראלית ובמושג החירות העולמי, שארצות הברית נשאה את דגלה מאז הקמתה. כפי שפורסם בתיעודים רבים, הסיוע שהועבר הגיע ישירות לארגון הטרור חמאס, שטבח, רצח ואנס במאות נשים, זקנים וילדים. כפי שהממשל האמריקאי לא העלה בדעתו להעביר סיוע לראשי השלטון הנאצי והיפני בזמן מלחמת העולם השניה, כך גם אנו לא עמדנו מנגד, וניצבנו בצורה זקופה במחאה דמוקרטית ובלתי אלימה שכללה חסימה ומחאה בלבד, ללא שום פגיעה ברכוש או באדם, כנגד העברת הסיוע הישר לידי חמאס".

עוד נאמר בתגובה: "לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח. אנו מזכירים לבלינקן את דבריו בקבינט המלחמה ב-17 באוקטובר ומבקשים שיפעל בהתאם לכך - 'אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו'. גם היום נעביר ברצון לידידתנו הגדולה סרטונים שצולמו הבוקר, בו נראים חמושי חמאס על המשאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully