וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שתיעד את פינוי גופות החטופים הודח ממילואים ונשלח למחבוש

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 12:06

למרות שהמבצע הנועז לחילוץ גופות חמשת החטופים התנהל תחת חשאיות, סרטון שהודלף לרשתות ובו נראה לוחם כשהוא מתעד את חילוץ הגופות לישראל הופץ - ועורר חרושת שמועות. בצה"ל הבהירו כי מדובר באירוע חמור מאוד, והלוחם הודח משירות מילואים לצמיתות ונשלח ל-10 ימי מחבוש

עשרות מחבלים חוסלו ביממה: 24 שעות בחאן יונס/דובר צה"ל

המבצע לחילוץ גופות החטופים רביד אריה כץ, מיה גורן, אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי התנהל תחת חשאיות והוגדר כסודי ביותר כדי למנוע מחמאס לסכל אותו, לבנות תמונת מודיעין על פעילות הצבא ויותר מזה: למנוע כל דלף של מידע על שיטות הפעולה ההולכות ומתחזקות של שב"כ ושאר גורמי המודיעין לפצח את מפת מיקום החטופים ברצועת עזה.

אלא שאתמול בשעות הבוקר דלף לרשתות חברתיות סרטון ובו נראה לוחם צה"ל במילואים כשהוא מצלם וידאו בתוך נגמ"ש, ובו נראים חמשת השקים השחורים שבהם הועברו גופות החטופים האזרחים והחיילים לבדיקה פתולוגית בישראל לפני זיהוי ודאי. עקב כך החלה להתפתח חרושת שמועות.

הלוחם שתיעד את מבצע חילוץ גופות החטופים מרצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הלוחם שתיעד את מבצע חילוץ גופות החטופים מרצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מיה גורן, אורן גולדין, תומר אחימס, רביד אריה כץ וקיריל ברודסקי. מטה משפחות החטופים, דובר צה״ל, לפי סעיף 27 א׳, אתר רשמי
חמשת החטופים שגופותיהם חולצו לישראל ממנהרה בחאן יונס/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים, דובר צה״ל, לפי סעיף 27 א׳

מפקדים בצה"ל נדהמו מדליפת הסרטון והביעו כעס גדול מאחר ופרט לכך שזה מסכן את הכוחות, את גורמי המודיעין ומלאכת האיסוף הרגישה, הוא פוגע ברגשות משפחות החטופים בפרט והחברה הישראלית כולה שמשוועת לשבבי מידע ותקווה אודות גורלם החיים והמתים כאחד. כמו כן, האירוע מציף בעיה נוספת של חידוד נהלים על המותר והאסור על השימוש במכשיר הסלולרי במרחב לחימה.

תגובת צה"ל: "איש מילואים תיעד והפיץ סרטונים רגישים מפעילות מבצעית לחילוץ חללים חטופים, בניגוד מוחלט לפקודות צה"ל ולערכי צה"ל. הלוחם נשפט על ידי מפקד אוגדה 98 לעשרה ימי מחבוש, ובהחלטה פיקודית הודח משירות מילואים לצמיתות. צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה ומוקיע התנהגות המסכנת את ביטחון כוחותינו, ופוגעת במשפחות החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully