וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל סייר בקיבוץ בארי ונפגש עם תושביו: "חייבים לבנות את האמון מחדש"

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 15:35

שבועיים לאחר פרסום תחקיר צה"ל על מחדל ההגנה על הקיבוץ, נועד הלוי עם תושביו, הנהלתו וחברי כיתת הכוננות. בפגישה שארכה 3 שעות, הוא הקשיב לביקורתם והצהיר כי צה"ל פועל להשבת החטופים. בהמשך, ערך סיור ברחבי הקיבוץ, גם מול הבית בו אירעה תקרית הירי על בני הערובה

בעקבות התחקיר על בארי והתקיפה בחאן יונס: הרמטכ"ל יישא בדקות הקרובות הצהרה לציבור/דובר צה"ל

שבועיים לאחר פרסום תחקיר צה"ל על מחדל ההגנה על קיבוץ בארי: הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש היום (רביעי) עם חלק מתושביו וחברי כיתת הכוננות. "אנחנו חייבים לבנות את האמון בין צה"ל לתושבים", הצהיר, בפגישה שארכה במשך כ-3 שעות.

"אנחנו עושים הכול כדי להחזיר את החטופים הביתה, זאת החובה שלנו" הוסיף הלוי, כמו כן סייר הרמטכ"ל - ושמע את דברי חברי הקיבוץ וביקורתם על שאירי ב-7 באוקטובר. בהמשך, סייר ברחבי הקיבוץ, ובין היתר עבר מול ביתה של פסי כהן, בו נורו נהרגו בני ערובה ישראלים מאש צה"ל.

מממצאי התחקיר שפורסם עלה כי חדרו לשטח הקיבוץ כשלוש מאות וארבעים מחבלים, בהם כמאה מחבלי נוח'בה של חמאס, ש"ביצעו מסע הרג, טבח, חטיפה, בזיזה ופשעים אכזריים נוספים". לפי ההערכות המעודכנות של צוות התחקיר, בשטח הקיבוץ עצמו חוסלו כמאה מחבלים. לבתי הקיבוץ נגרם נזק כבד והליך שיקומו צפוי להימשך זמן ארוך.

הרמטכ״ל, הרצי הלוי קיים הערכת מצב וסיור במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
הרמטכ״ל, הרצי הלוי קיים הערכת מצב וסיור במרכז רצועת עזה/עיבוד תמונה, דובר צה"ל
ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

בהתקפה על הקיבוץ נהרגו מאה ואחד אזרחים, ונחטפו לשטח הרצועה שלושים חטופים וחטופות מקהילת בארי ושני חטופים נוספים, מתוכם אחד עשר עדין מוחזקים בעזה. לוחמי כוחות הביטחון שלחמו ביישוב, פעלו בגבורה רבה תוך חירוף נפש. במהלך הלחימה נפלו שלושים ואחד אנשי כוחות הביטחון, בהם עשרים ושלושה לוחמי צה"ל וחברי כיתת הכוננות ושמונה שוטרים. כמו כן, נפצעו לוחמים ואזרחים רבים.

למסקנות המלאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully