וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אורחי הכבוד של נתניהו בקונגרס: המיליארדר ממיאמי ואיל ההון שמימן לו הגנה משפטית

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 9:06

לפי מקורות בסביבת רה"מ, לשכת נתניהו הזמינה לנאום גם אנשי עסקים מקורבים, בהם סיימון פאליק שמארח לפרקים את בני הזוג נתניהו בווילת הפאר שלו בירושלים, ואת ספנסר פרטרידג', עד בתיק 1000, שכונה בעבר "המונית האווירית" של בני הזוג נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס/לעמ-רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינאם הערב (רביעי) בפעם הרביעית בחייו במושב משותף של שני בתי הקונגרס האמריקאי. כמדי נאום, תשומת לב תופנה גם לאורחי הכבוד ביציעים - בהם בני משפחתו של נתניהו, בני משפחות חטופים שהצטרפו לפמליית ראש הממשלה לוושינגטון - ומקורבים. לפי מקורות בסביבת נתניהו, בין האורחים שהוזמנו על ידי לשכת ראש הממשלה גם שני מיליארדרים אמריקאים מקורבים במיוחד לו ולמשפחתו: איש העסקים סיימון פאליק, שנתניהו ורעייתו נוהגים להתארח בביתו בירושלים מעת לעת, ואיש העסקים ספנסר פרטרידג', איל נדל"ן שתורם לנתניהו כבר שנים, שמסר עדות במשטרה במסגרת תיק אלף, ובין השאר העניק לו הלוואות למימון הגנתו המשפטית. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. 3.3.2015. רויטרס
נאום נתניהו בקונגרס, ב-2015/רויטרס

פאליק הוא בן לאחת המשפחות היהודיות העשירות בארה"ב, שמחזיקה, בין היתר, ברשת הדיוטי פרי הגדולה בארה"ב, ובין התורמים הגדולים ביותר בקריירה הפוליטית של נתניהו. כפי שנחשף לראשונה בוואלה ב-2021, כשנתניהו היה ראש אופוזיציה, הוא ורעייתו החלו להשתמש בתדירות בבית משפחת פאליק בשכונת תלפיות בירושלים. גם בזמן מלחמת חרבות ברזל נתניהו ורעייתו התארחו לפרקים בווילה של פאליק, שלפי דיווחים כוללת מקלט מתקדם נגד טילים, בין השאר בזמן מתקפת הכטב"מים האיראנית בחודש אפריל. לפי דיווחים שונים, גם בנו הבכור של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שמתגורר כעת במיאמי בארה"ב, מתאכסן בדירה שבבעלות משפחת פאליק.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
סיימון פאליק. לב רדין, ShutterStock
פאליק. מארח בביתו של בני הזוג נתניהו/ShutterStock, לב רדין
איש העסקים ספנסר פרטרידג'. GettyImages
פרטרידג'. איל נדל"ן שתורם לנתניהו כבר שנים/GettyImages

גם פרטרידג' הולך עם משפחת נתניהו שנים אחורה, שבמהלכן נודע לא אחת כמי שמממן ומארגן לה חופשות, מתנות והלוואות. בתחקיר ביביטורס של רביב דרוקר ב-2011 פרטרידג' כונה "המונית האווירית" של בני הזוג נתניהו, מאחר והעמיד לרשותם את מטוסו הפרטי בתקופת האופוזיציה שבין שתי הכהונות הראשונות שלו בראשות הממשלה 1999-2009. ב-2016 נחשף בארץ כי פרטרידג' רכש מחצית מבית ילדותו של נתניהו ברחוב הפורצים בירושלים. שנה לאחר מכן מסר עדות במשטרה במסגרת חקירת תיק אלף, תיק המתנות. בהמשך, נתניהו ניהל מאבק משפטי של שנים כדי לקבל אישור חוקי שפרטרידג' יממן את ההגנה המשפטית שלו, בסכום מוערך של עד עשרה מיליון שקלים, אך ב-2022 בית המשפט העליון קבע שעליו להשיב הלוואה של כ'2 מיליון שקלים וכי מדובר בעוד מתנה לא חוקית.

בנאומו הקודם של נתניהו בקונגרס, ב-2015, בין האורחים ביציע הכבוד נצפו, בין השאר, המיליארדרים שלדון ומירי אדלסון, המו"ל של "ישראל היום" והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, שהעיד גם הוא במסגרת חקירת תיק אלף על מתנות וטובות הנאה שהעניק למשפחת נתניהו כמו סיגריות, שמפניות ודירת בילויים ליאיר נתניהו בתל אביב., בניגוד לחוק המתנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully