וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הירי בטראמפ: ראש השירות החשאי התפטרה מתפקידה

קימברלי צ'יטל תעזוב את הסוכנות שכשלה במשימה למנוע את ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר. "אני לא רוצה שהקריאות להתפטרותי יהוו הסחת דעת", אמרה לעובדי השירות, אחרי שרק אתמול דחתה אותן בדיון סוער בקונגרס. ביידן הודיע שימנה ראש שירות חשאי חדש בימים הקרובים

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

ראש השירות החשאי של ארצות הברית, קימברלי צ'יטל, התפטרה היום (שלישי) מתפקידה בעקבות ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ - כך הודיע הבית הלבן. הנשיא ג'ו ביידן אמר שימנה לה מחליף בימים הקרובים.

במייל ששלחה לעובדי השירות החשאי היום, כתבה צ'יטל שאחת מחובותיו העיקריות של השירות החשאי היא להגן על מנהיגי האומה - אך הסוכנות "נכשלה במשימה זו".

"אני לא רוצה שהקריאות להתפטרותי יהוו הסחת דעת מהעבודה הנהדרת שכל אחד ואחת מכם עושים למען המשימה החיונית שלנו", כתבה במייל, שהגיע לידי ניו יורק טיימס.

היא הוסיפה שהיא מחויבת מאוד לסוכנות אך "לאור האירועים האחרונים, קיבלתי בלב כבד את ההחלטה הקשה לעזוב את תפקיד המנהלת שלכם".

ראש השירות החשאי מעידה בקונגרס, 22 ביולי 2024. רויטרס
קיבלה אחריות על המחדל. צ'יטל בשימוע בקונגרס, אתמול/רויטרס

רק אתמול, במהלך שימוע סוער בקונגרס, צ'יטל עוד דחתה את הקריאות - של דמוקרטים ורפובליקנים גם יחד - שהפצירו בה להתפטר בעקבות מחדלי האבטחה.

"המשימה המוצהרת של השירות החשאי היא להגן על מנהיגי האומה שלנו", אמרה צ'יטל במהלך שימוע מתוח בוועדה של בית הנבחרים. "ב-13 ביולי נכשלנו", אמרה. "כמנהלת השירות החשאי של ארצות הברית, אני מקבלת אחריות מלאה על כל מחדל ביטחוני".

צ'יטל הודתה שהמתקפה על טראמפ, שנפצע קל באוזנו הימנית במהלך נאום בעצרת קמפיין בפנסילבניה, הייתה "הכישלון המבצעי המשמעותי ביותר של השירות החשאי זה עשרות שנים". "ברור שהייתה טעות ואנחנו נעשה כל מאמץ כדי לוודא שזה לא יקרה שוב", אמרה.

צ'יטל הייתה סוכנת בשירות החשאי במשך 27 שנים לפני שעזבה ב-2021 כדי לנהל את מערך של האבטחה של חברת "פפסיקו" בצפון אמריקה. שנה לאחר מכן, היא מונתה לעמוד בראש הסוכנות על ידי הנשיא ג'ו ביידן.

עוד בוואלה

ראש השירות החשאי: "נכשלנו בהגנה על טראמפ"; בקונגרס דורשים שתתפטר

לכתבה המלאה
דונאלד טראמפ לאחר שניצל מניסיון התנקשות, פנסילבניה, 14 ביולי 2024. רויטרס
טראמפ אחרי הירי בעצרת בפנסילבניה, בשבוע שעבר/רויטרס

היורה, תומאס קרוקס, בן ה-20, פתח באש לעבר טראמפ עם רובה חצי-אוטומטי דקות ספורות לאחר שהנשיא הרפובליקני לשעבר והמועמד הנוכחי של המפלגה החל לנאום בעצרת בבאטלר, פנסילבניה.

החמוש, שישב על גג בניין סמוך, נורה למוות על ידי צלף של השירות החשאי פחות מ-30 שניות לאחר שירה את הירייה הראשונה מבין שמונה בסך הכול. אף שטראמפ ניצל, כבאי בן 50 נורה נהרג ושני צופים נוספים נפצעו קשה מהירי של קרוקס.

החוקרים הגיעו למסקנה שהצעיר, שהתגורר בעיירה המרוחקת כ-80 ק"מ מבאטלר, פעל לבדו ולא הצליח לזהות נטיות אידיאולוגיות או פוליטיות מבוססות שלו. הוא תואר על ידי מכריו כאדם מופנם וכמומחה מחשבים ששאף להיות מהנדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully