וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השירות החשאי: "נכשלנו בהגנה על טראמפ"; בקונגרס דורשים שתתפטר

קימברלי צ'יטל עברה שימוע סוער בעקבות ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני, אך דחתה את הקריאות שנשמעו משתי המפלגות. "זה הכישלון המבצעי המשמעותי ביותר של השירות החשאי זה עשרות שנים", הודתה. בכיר רפובליקני הטיח בה: "ניתן היה למנוע את הטרגדיה"

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

ראש השירות החשאי של ארה"ב, קימברלי צ'יטל, הודתה אמש (שני) שהסוכנות שלה נכשלה במשימתה למנוע את ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אך דחתה את הקריאות להתפטרותה שהגיעו משני צדי המפה הפוליטית.

"המשימה המוצהרת של השירות החשאי היא להגן על מנהיגי האומה שלנו", אמרה צ'יטל במהלך שימוע מתוח בוועדה של בית הנבחרים. "ב-13 ביולי נכשלנו", אמרה. "כמנהלת השירות החשאי של ארצות הברית, אני מקבלת אחריות מלאה על כל מחדל ביטחוני".

צ'יטל אמרה שהמתקפה על טראמפ, שנפצע קל באוזנו הימנית במהלך נאום בעצרת קמפיין בפנסילבניה, הייתה "הכישלון המבצעי המשמעותי ביותר של השירות החשאי זה עשרות שנים".

"ברור שהייתה טעות ואנחנו נעשה כל מאמץ כדי לוודא שזה לא יקרה שוב", אמרה.

הן הרפובליקנים והן הדמוקרטים קראו לצ'יטל להתפטר, והיא עוררה את זעמם כשסירבה לספק פרטים ספציפיים על ניסיון ההתנקושת, בנימוק שעוד מתקיימות חקירות פעילות רבות. "אני יכולה לדבר אתכם באופן כללי", אמרה.

ראש השירות החשאי מעידה בקונגרס, 22 ביולי 2024. רויטרס
"הסוכנות הפכה לסמל לאוזלת יד". ראש השירות החשאי מעידה בקונגרס, אתמול/רויטרס

היורה, תומאס קרוקס, בן ה-20, פתח באש לעבר טראמפ עם רובה חצי-אוטומטי דקות ספורות לאחר שהנשיא הרפובליקני לשעבר והמועמד הנוכחי של המפלגה החל לנאום בעצרת בבאטלר, פנסילבניה.

החמוש, שישב על גג בניין סמוך, נורה למוות על ידי צלף של השירות החשאי פחות מ-30 שניות לאחר שירה את הירייה הראשונה מבין שמונה בסך הכול. אף שטראמפ ניצל, כבאי בן 50 נורה נהרג ושני צופים נוספים נפצעו קשה מהירי של קרוקס.

החוקרים הגיעו למסקנה שהצעיר, שהתגורר בעיירה המרוחקת כ-80 ק"מ מבאטלר, פעל לבדו ולא הצליח לזהות נטיות אידיאולוגיות או פוליטיות מבוססות שלו. הוא תואר על ידי מכריו כאדם מופנם וכמומחה מחשבים ששאף להיות מהנדס.

בפתח השימוע אמר יו"ר הוועדה הרפובליקנית, ג'יימס קומר, ש"ניתן היה למנוע את הטרגדיה הזו". "אני מאמין באמונה איתנה, המנהל צ'ידל, שעלייך להתפטר", אמר.

"לשירות החשאי יש משימה של אפס כשלים, אבל הוא נכשל ב-13 ביולי ובימים שקדמו לעצרת", אמר קומר. הוא הוסיף שהסוכנות "הפכה לפנים של אוזלת יד".

ג'יימי רסקין, הדמוקרט הבכיר בוועדה, הצטרף לקריאות הדו-מפלגתיות לצ'יטל להתפטר. "אני לא רוצה להוסיף ליום הנורא, הגרוע, הלא טוב והרע מאוד של המנהלת, אבל אני אצטרף ליו"ר בקריאה להתפטרותה", אמר רסקין. "אני חושב שהיא איבדה את אמון הקונגרס ברגע מאוד קריטי ועדין בהיסטוריה של המדינה".

עוד בוואלה

טראמפ בעצרת ראשונה מאז ניסיון ההתנקשות: "ספגתי כדור למען הדמוקרטיה"

לכתבה המלאה
דונאלד טראמפ לאחר שניצל מניסיון התנקשות, פנסילבניה, 14 ביולי 2024. רויטרס
הכדור פספס במעט את ראשו. טראמפ אחרי ניסיון ההתנקשות, בשבוע שעבר/רויטרס

צ'יטל דחתה את הדרישות. "אני חושבת שאני האדם המתאים ביותר להוביל את השירות החשאי בזמן הזה", אמרה. לדבריה, השירות החשאי הוזעק "פעמיים עד חמש פעמים" לפני הירי בעקבות "אדם חשוד" שנצפה בעצרת, אך הוא לא סווג מיד כ"איום".

"היו צוותים שנשלחו לזהות ולחקור את אותו אדם", אמרה, אך הם לא הצליחו לאתר אותו לפני שפתח באש.

רופאו לשעבר של טראמפ אמר בסוף השבוע כי הפציעה של המועמד הרפובליקני הייתה בעומק של שני סנטימטרים באוזנו הימנית, שמתחילה להחלים.

המזכר של רופא הבית הלבן לשעבר רוני ג'קסון, כיום מחוקק ימני קיצוני מטקסס, היה הדיווח המפורט הראשון על הפציעה שספג טראמפ. "הכדור עבר, הגיע פחות מרבע אינץ' מלהיכנס לראשו, ופגע בחלק העליון של אוזנו הימנית", אמר ג'קסון, שטיפל בנשיא לשעבר.

צ'יטל הייתה סוכנת בשירות החשאי במשך 27 שנים לפני שעזבה ב-2021 כדי לנהל את מערך של האבטחה של חברת "פפסיקו" בצפון אמריקה. שנה לאחר מכן, היא מונתה לעמוד בראש הסוכנות על ידי הנשיא ג'ו ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully