וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בעצרת ראשונה מאז ניסיון ההתנקשות: "ספגתי כדור למען הדמוקרטיה"

המועד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב נאם בפני אלפים מתומכיו במישיגן, באירוע ראשון מאז שנפצע באוזנו בשבוע שעבר: "אני עומד לפניכם רק בחסדו של האל". השירות החשאי הודה שדחה בקשות לתגבור אבטחתו של טראמפ בשל מחסור במשאבים

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (ראשון) שהוא "ספג כדור למען הדמוקרטיה" במהלך ניסיון ההתנקשות בו בשבוע שעבר.

טראמפ אמר את הדברים בעצרת במישיגן - אחת ממדינות המפתח בבחירות לנשיאות בנובמבר - שהייתה הראשונה שלו מאז שנפצע באוזנו מירי בעצרת בפנסילבניה. זו הייתה גם ההופעה הראשונה המשותפת שלו עם הסנאטור ג'יי די ואנס, מאז שבחר בו בשבוע שעבר להיות המועמד לסגנו.

הנשיא לשעבר אמר להמונים שעמדו בתור שעות ארוכות כדי להיכנס לאולם בעיר גרנד ראפידס כי הדמוקרטים האשימו אותו ב"איום לדמוקרטיה", והוסיף שהוא מוכן "לקחת בחזרה את הבית הלבן" לקול תשואות ההמונים.

בינתיים, נמשכת חקירת המחדל האבטחתי שאפשר לצעיר חמוש ברובה AR-15 להתמקם על גג בסמוך למתחם פתוח שבו נאם טראמפ בבאטלר, פנסילבניה, לפני שבוע. המניע של תומאס קרוקס בן ה-20, שנורה למוות על ידי צלפי השירות החשאי, נותר בגדר תעלומה.

הוא היה חבר רשום במפלגה הרפובליקנית, אך תרם בעבר גם למפלגה הדמוקרטית וחיפש ברשת מידע על שני המחנות היריבים.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת במישיגן, 20 ביולי 2024. רויטרס
התחבושת התחלפה בפלסטר. טראמפ בעצרת במישיגן, הלילה/רויטרס

העיתון וושינגטון פוסט דיווח הלילה שבכירים בשירות החשאי דחו שוב ושוב בקשות מצוות האבטחה של טראמפ לקבל תגבורת וציוד נוסף באירועים שהתקיימו לפני ניסיון ההתנקשות. השירות, האחראי על אבטחת נשיאי ארצות הברית בהווה ובעבר, דחה את הבקשות האלו בטענה למחסור במשאבים.

בתחילה הכחישו בשירות החשאי את הדיווח, אך בהמשך אישרו אותו אם כי הדגישו שלא הייתה בקשה כזו לפני העצרת בפנסילבניה. ראש השירות, קימברלי צ'יטל, אמורה להעיד בפני בית הנבחרים ב-22 ביולי על הירי בטראמפ.

רבים מהמשתתפים בעצרת במישיגן סיפרו שניסיון ההתנקשות - שבו נהרג אחד הצופים ושניים נוספים נפצעו - לא יעצור בעדם מלתמוך בטראמפ. אחרים סיפרו שהם הגיעו בדיוק בגלל הירי.

בניגוד לעצרת הפתוחה בפנסילבניה, האירוע בגרנד רפידס היה באולם סגור, כך שאנשי הביטחון יכלו לעקוב בקפידה אחר מי שנכנס.

בנאומו הודה טראמפ ל"אלפים הרבים" של אנשים שבאו לראות אותו "כמעט בדיוק" שבוע לאחר ניסיון ההתנקשות. "אני עומד לפניכם רק בחסדו של האל הכול יכול", הוא אמר, וחזר על אמונתו שהתערבות אלוהית הצילה אותו ממוות. את התחבושת האיקונית על אוזנו הוחלפה על ידי פלסטר קטן.

עוד בוואלה!

הוא היה מומחה מחשבים מופנם. מה גרם לו לנסות להתנקש בטראמפ נותר בגדר תעלומה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת במישיגן, 20 ביולי 2024. רויטרס
"הדמוקרטים לא יודעים מי המועמד שלהם". טראמפ בעצרת במישיגן/רויטרס

העצרת התקיימה אחרי הוועידה הרפובליקנית הלאומית במילווקי, ויסקונסין, שם קיבל טראמפ באופן רשמי את מועמדות מפלגתו לנשיאות ונשא את נאומו הפומבי הראשון מאז ניסיון ההתנקשות.

בינתיים, ביידן נאלץ להשהות את אירועי הקמפיין שלו לאחר שנמצא חיובי לקורונה. הוא ממשיך להתנגד לקריאות הגוברות מצד חברי מפלגתו לפרוש מהמרוץ בשל חששות לגבי גילו ויכולותיו הקוגניטיביות בעקבות הופעתו בעימות הנשיאותי מול טראמפ בחודש שעבר.

טראמפ נמנע במשך רוב הזמן מעיסוק בדרמה אצל הדמוקרטים, אך אתמול אמר לקהל כי יש להם "כמה בעיות". "הם לא יודעים מי המועמד שלהם, וגם אנחנו לא", אמר המועמד הרפובליקני. סגניתו של ביידן, קמלה האריס, צפויה להיות המועמדת של הדמוקרטים אם הנשיא בן ה-81 ייכנע לבסוף לקריאות שעליו לזוז הצדה.

35 חברי קונגרס דמוקרטים - יותר מאחד מכל עשרה - כבר קראו פומבית לביידן לפרוש מהמרוץ מחשש לתבוסה בנובמבר. מאחורי הקלעים, לפי דיווחים בארצות הברית, גם הנשיא לשעבר ברק אובמה ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי העבירו מסרים לביידן שטובת המפלגה היא שהוא יעביר את המושכות למישהו אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully