וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: ביידן צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ביום חמישי

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 4:48

הנשיא האמריקני טען כי ב-6 החודשים שנותרו לכהונתו, הוא "הולך לפעול עם הישראלים והפלסטינים כדי להשיג שלום במזרח התיכון". גם סגניתו האריס צפויה להיפגש עם נתניהו בעת ביקורו בוושינגטון: "תדגיש שצריך לסיים את המלחמה בצורה שתחזיר את החטופים ותבטיח ביטחון לישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס/לעמ-רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

הנשיא ביידן נאם הלילה (שלישי) בטלפון בפגישה הראשונה של סגנית הנשיא האריס עם צוות קמפיין הבחירות: "יש לי 6 חודשים שנשארו לי בתפקיד. אני הולך לפעול עם הישראלים והפלסטינים כדי לסיים את המלחמה בעזה ולהשיג שלום במזרח התיכון ולהחזיר את החטופים הביתה. אני חושב שאנחנו על סף לעשות את זה".

סגנית הנשיא האריס צפויה לפגוש את נתניהו בבית הלבן בנפרד מביידן בהמשך השבוע, כך לדברי עוזר של סגנית הנשיא.בכיר אמריקני נמסר כי הנשיא ביידן צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ביום חמישי.
סגנה של האריס אמר כי היא נוסעת לאינדיאנפוליס ב-24 ביולי לאירוע שתוכנן קודם לכן, ולכן לא תוכל לעמוד בראש הישיבה בקונגרס בה יתקיים הנאום המתוכנן של נתניהו. "לאורך הקריירה שלה, לסגנית הנשיא הייתה מחויבות בלתי מעורערת לביטחון ישראל. זה נשאר נכון גם היום", אמר העוזר של האריס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 14 ביולי 2024. רויטרס
"הולך לסיים את המלחמה, להשיג שלום במזרח התיכון ולהחזיר את החטופים - אנחנו על הסף"/רויטרס

עוד אמר העוזר כי בפגישתה של האריס עם נתניהו "היא תמשיך את מעורבותה האינטנסיבית במלחמה בעזה". האריס תדגיש בפני נתניהו את מחויבותה להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה מפני איומים מצד איראן וממיליציות הנתמכות על ידי איראן, כולל חיזבאללה וחמאס, כך אמר העוזר של סגנית הנשיא. הוא הוסיף שהאריס גם "תגנה שוב את מתקפת הטרור האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר ואת האלימות המינית הנוראה" שבוצעה על ידי חמאס.

"היא תחזור על דאגותיה העמוקות מהמצב ההומניטרי בעזה ומאובדן חיי חפים מפשע. אנו צופים שסגנית הנשיא תדון עם נתניהו על המאמצים להגיע להסכם הפסקת האש. היא תאמר לנתניהו שהגיע הזמן שהמלחמה תסתיים באופן שבו ישראל תהיה בטוחה, כל החטופים ישוחררו, הסבל של אזרחים פלסטינים בעזה יסתיים, והעם הפלסטיני יוכל ליהנות מזכותו לכבוד, חופש והגדרה עצמית ", אמר העוזר של סגנית הנשיא.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בנאום בקרוליינה הצפונית

26 במרץ 2024. רויטרס
"סגנית הנשיא הייתה מחויבות בלתי מעורערת לביטחון ישראל. זה נשאר נכון גם היום"/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס 22 ביולי 2024. צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ, עיבוד תמונה
בנימין ושרה נתניהו על מטוס "כנף ציון" בדרכם לארה"ב/עיבוד תמונה, צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

מטוס ראש הממשלה נחת הלילה בשדה התעופה הצבאי אנדרוז ליד וושינגטון בארצות הברית, וצפוי לנאום בקונגרס. בהצהרה שמסר בנתב"ג לפני טיסתו לארה"ב, טיסת הבכורה של מטוס "כנף ציון", אמר כי "אני יוצא עכשיו לביקור חשוב ביותר בארה"ב בזמן שישראל נלחמת בשבע חזיתות ובזמן של אי ודאות פוליטית גדולה בוושינגטון. אני אנאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הקונגרס כראש ממשלת ישראל. בנאומי אני אדגיש את החשיבות של התמיכה הדו מפלגתית בישראל ואפנה לידידינו משני צידי המתרס ואומר להם שבלי קשר מי ייבחר להנהיג את ארה"ב, ישראל היא המדינה שהיא בעלת הברית החשובה ביותר שלהם במזרח התיכון". בתמונות הראשונות שצולמו לקראת הטיסה לארה"ב, הקפיד להציב נתניהו את כובע "ניצחון מוחלט" לעיני המצלמה.

בהמשך היום, לאחר המראת מטוס ראש הממשלה, בכיר בפמליית נתניהו כי מסתמן שהפגישה עם הנשיא ביידן לא תתקיים מחר. "אנחנו עדיין ממתינים לתשובת הבית הלבן", נמסר. בכיר אמריקני: "קיום הפגישה תלוי ביציאתו של הנשיא מבידוד בשל מחלת הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully