וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפמליית נתניהו: מסתמן כי הפגישה עם הנשיא ביידן לא תתקיים מחר, ממתינים לתשובת הבית הלבן

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 21:52

לפי הלו"ז המקורי נתניהו היה אמור להיפגש עם ביידן ביום שני, אולם כשביידן אובחן כחולה בקורונה נדחתה הפגישה ליום שלישי - ובהתאם גם המראתו של נתניהו לוושינגטון. בכיר אמריקני אמר לוואלה כי קיום הפגישה תלוי ביציאתו של הנשיא מבידוד בשל מחלת הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס/לעמ-רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

בכיר בפמליית נתניהו מסר הערב (שני) כי מסתמן שהפגישה עם הנשיא ביידן לא תתקיים מחר. "אנחנו עדיין ממתינים לתשובת הבית הלבן", נמסר. בכיר אמריקני: "קיום הפגישה תלוי ביציאתו של הנשיא מבידוד בשל מחלת הקורונה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ינחת הלילה בוושינגטון אל תוך סערה חסרת תקדים בהיסטוריה הפוליטית של ארצות הברית - כשהמועמד הדמוקרטי נושר מהמרוץ פחות מארבעה חודשים לפני הבחירות לנשיאות. עבור נתניהו זו לא בהכרח בעיה, אלא אולי אפילו הזדמנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס 22 ביולי 2024. ⁠סטילס: עמוס בן גרשום / לע״מ, אתר רשמי
נוחת אל תוך סערה חסרת תקדים בהיסטוריה הפוליטית של ארצות הברית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במטוס כנף ציון/אתר רשמי, ⁠סטילס: עמוס בן גרשום / לע״מ

מדובר בביקור הראשון של נתניהו בוושינגטון מזה כמעט ארבע שנים. ראש ממשלת ישראל שהפך לשם דבר באמריקה ולשחקן בפוליטיקה של ארה"ב מעולם לא בילה כל כך הרבה זמן מחוץ לבירת האומות.
זו גם תהיה נסיעתו הראשונה של נתניהו לחו"ל מאז מתקפת ה-7 באוקטובר שהובילה למלחמה בעזה שנמשכת ב-10 החודשים האחרונים.

נתניהו רוצה להשתמש בביקורו בוושינגטון ובמיוחד בנאומו בקונגרס ביום רביעי כדי לנסות ולבסס מחדש את מנהיגותו בארצות הברית, ואף יותר מכך את מעמדו הפוליטי בישראל ולשקם את תדמיתו כפוליטיקאי הישראלי בעל הכוח וההשפעה הרבים ביותר בארצות הברית.

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורעייתו.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"קיום הפגישה תלוי ביציאתו של הנשיא מבידוד בשל מחלת הקורונה". נתניהו וביידן בפגישתם האחרונה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עשרות מחוקקים דמוקרטים כבר אמרו שהם יחרימו את נאומו של נתניהו, בעיקר על רקע המלחמה בעזה. חלק מהדמוקרטים חושבים ש-100 חברי בית נבחרים וסנאטורים דמוקרטים לא יופיעו לנאום. נתניהו צפוי להתמודד גם עם מחאות משמעותיות נגדו בזמן שהוא בוושינגטון - הן מצד פעילי שמאל אמריקניים המתנגדים למלחמה בעזה והן מצד פעילים ישראלים שכבר החלו בקמפיין נגד ביקורו תחת הכותרת פרסונה נון גרטה.

נתניהו מקווה לפגוש את דונלד טראמפ במהלך נסיעתו לארצות הברית. ראש ממשלת ישראל חיזר בשבועות האחרונים אחרי הנשיא לשעבר, ששמר לו טינה כבר כמה שנים. אם מאמציו של נתניהו יצליחו, הוא עשוי לפגוש את טראמפ במהלך ביקורו בארצות הברית ולנסות לפתוח דף חדש ביחסים ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully