וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מהליכוד בביקורת: "ממשלה שמשאירה את שלטון חמאס - אין לה זכות קיום"

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 10:51

ח"כ דן אילוז הוא אחד משמונת הח"כים שהודיעו לרה"מ כי יפרשו מהממשלה במקרה בו תצא לפועל עסקה שלא כוללת את כל החטופים, ותכריח את צה"ל להתפנות מציר פילדלפי. "חמאס מתקרב לעמדות שלנו בגלל לחץ צבאי, העסקה שעל השולחן תמנע את חיסולו", אמר בראיון ברדיו 103FM

עימות במליאה בדיון בהשתתפות נתניהו: "ככל שהלחץ על חמאס מתגבר כך גם קמפיין הטרלול שלכם"/ערוץ הכנסת

"אנחנו רוצים לראות את החטופים איתנו בבית, אבל אנחנו בעיצומו של משא ומתן כדי להגיע לעסקה נכונה וטובה", אמר חבר הכנסת דן אילוז בראיון בתוכנית שבע-תשע עם אודי סלע וענת דוידוב ברדיו 103FM. אילוז הוא אחד משמונת הח"כים ששלחו אמש (ראשון) מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הודיעו כי יפרשו מהממשלה, במקרה בו עסקת חטופים שלא עומדת בכמה תנאים תצא אל הפועל. שני הקריטריונים המרכזיים אותם הגדירו ככאלה שלא יתפשרו עליהם הם חזרת כל החטופים בפעימה אחת ופינוי נצרים וציר פילדלפי.

"אני יודע שיש הרבה מאוד לחץ פנימי וחיצוני ללכת לעסקת חטופים שהיא לא טובה", הוסיף אילוז. "אנחנו הצבנו קווים אדומים, לצערי יש הרבה מאוד לחץ בינלאומי לעבור אותם. הצבנו שתי מטרות: פירוק החמאס ושחרור כל החטופים. העסקה הנוכחית לא תשיג את המטרות הללו. העסקה תוותר על מנופי לחץ משמעותיים, לא תשחרר את כלל החטופים ואת שלטון חמאס לא נפרק כי לא נצליח לחזור למלחמה עצימה לאחר מכן".

דן אילוז, הליכוד. ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
"זה לא נושא שפשוט לדבר עליו, אני מתייחס לדברים בחרדת קודש". ח"כ דן אילוז מהליכוד/אתר רשמי, ראובן קפוצ'ינסקי

עוד ציין כי "זה לא נושא שפשוט לדבר עליו אבל אנו בתור נבחרי ציבור חייבים להיות שקולים. הרי כולנו יודעים את זה שהדינמיקה של המו"מ היא שחמאס מתקרב יותר לעמדות שלנו. למה? בגלל לחץ צבאי מאסיבי. עם עוד לחץ אנו נוכל להגיע לעסקה טובה. תמיד יש חשש שהעמדה שאני קובע ומקבל בסוף יהיו לה תוצאות לא טובות, ולכן אני ניגש לנושאים האלו בחרדת קודש".

"אני יודע שאם משחררים רק חלק קטן מהחטופים, ומוותרים על מנופי הלחץ אנחנו לא נגיע לשלב השני", הבהיר אילוז. "אנו לא יודעים מה הפרטים של העסקה, ולא כל עסקה שאני לא מסכים איתה תביא לפירוק הממשלה. ממשלה שמשאירה את החמאס בשלטון אחרי 7 באוקטובר אין לה זכות קיום", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully