וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 ח"כים בליכוד מאיימים: "אם במתווה להשבת החטופים יפונו נצרים וציר פילדלפי - נפרוש מהקואליציה"

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 21:13

ערב נסיעת נתניהו לוושינגטון, שיגרה הקבוצה מכתב בו הם מוסרים תנאי סף לעסקת החטופים. על אף שאינם בעלי זכות הצבעה לגבי המו"מ, מסרו כי: "עקרונות אלו מהווים מבחינתנו גבולות גזרה וקווים אדומים. נבחרנו כדי לשמור על ביטחונה וזהותה של ישראל ולא נוכל לחצותם"

ראש הממשלה נתניהו ברפיח: "רק הלחץ הצבאי עוזר לנו לקדם את עסקת החטופים"/עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

שמונה חברי כנסת מהקואליציה שיגרו הערב (שבת) מכתב לנתניהו, בו הם מודיעים כי במידה ועקרונות מסוימים בעסקה "המהווים גבולות גזרה וקווים אדומים ברורים" לא יהיו בה - יפרשו ממנה. חברי הכנסת העומדים מאחורי המכתב הם עמית הלוי, חנוך מיליבצקי, דן אילוז, משה סעדה, אריק קלנר, שלום דנינו, טלי גוטליב וניסים ואטורי.

הם פנו לנתניהו ישירות ובתחילת המכתב כתבו כי הם "מחזקים את ידיך לקראת נאומך מול שני בתי הנבחרים בארה"ב. אנו בטוחים שכפי שעשית בעבר ובמשך המלחמה, תייצג נאמנה את צדקת דרכה של ישראל במלחמתה כנגד כוחות הרשע". בהמשך, מסרו תנאי סף לעסקה, והדגישו כי תנאים אלו הוסכמו על ידו בנאומו האחרון בכנסת: "נוכח הלחצים של גורמים צבאיים, פוליטיים ובין-לאומיים, אנו מבקשים להבהיר את הדברים הבאים".

שני הקרטריונים המרכזיים אותם הגדירו ככאלה שלא יתפשרו עליהם הם חזרת כל החטופים בפעימה אחת ופינוי נצרים וציר פילדלפי. "אין לקבל בשום אופן, הסכם שאין בו החזרה מלאה של כל החטופים". לגבי הצירים, מסרו כי "הסכם שכולל שינוי כלשהו בשליטה הישראלית המלאה והמוחלטת של חיילי צה"ל במעבר רפיח ובציר פילדלפי - מכרם שלום ועד הים - יוביל בהכרח לטבח הבא. ההצעה של הרמטכ"ל כאילו גורמים בינ"ל ואמצעים טכנולוגיים יכולים להוות חלופה לשליטה צבאית ישראל, היא הצעה הזויה, המלמדת כי הלקחים הכי בסיסיים מ-7 באוקטובר לא הופקו בקרב הפיקוד הבכיר של צה"ל".

רה"מ בנימין נתניהו, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"הח"כים מסרו תנאי סף לעסקה, והדגישו כי תנאים אלו הוסכמו על ידו בנאומו האחרון בכנסת". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בסיום המכתב, מסרו כי "רוב מכריע בציבור הישראלי מחזק את ידיך, להבהיר לממשל האמריקאי ולעולם כולו עקרונות אלו. אם לא ננהג כך, אנו עלולים למצוא את עצמנו חלילה עם אלפי חטופים והרוגים בהתקפות הטרור שיבוצעו בעתיד ע"י אויבינו שבעזה וגם ע"י האחרים סביבנו, שמביטים מהיציע ובוחנים את התנהלותנו ותגובתנו. עקרונות אלו מהווים מבחינתנו גבולות גזרה וקווים אדומים ברורים של הקואליציה שלנו. היא נבחרה כדי לשמור על זהותה וביטחונה של ישראל ולכן לא נוכל לחצות אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully