וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצי ביידן בגדו באמריקה כאשר החליטו לא לשתף את העולם במצבו הבריאותי

צביקה קליין

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 7:30

מסע הבחירות של ביידן היה פארסה מלכתחילה, אבל במעגל הקרוב אליו הוסיפו לטעון שהוא "חד מתמיד". ההונאה עלתה למפלגה הדמוקרטית ביוקר, והובילה לכך שקמלה האריס יורשת מצב בלתי אפשרי מבחינת איחוד המפלגה ולוח הזמנים לקמפיין. הלקח ברור: הכנות חשובה, בפוליטיקה ובחיים

ג'ו ביידן מציג את זלנסקי בתור פוטין/רויטרס

הקרקס הפוליטי האמריקאי ממשיך להפתיע, אך המערכה האחרונה הייתה טרגית וקומית כאחד. פרישתו של הנשיא ג'ו ביידן מהמרוץ לנשיאות 2024, ותמיכתו בקמלה האריס, טלטלו את המפלגה הדמוקרטית. אך השערורייה האמיתית אינה ההחלטה לפרוש, אלא הטיוח המכוון של יועציו שהוביל למשבר זה.

נאמר זאת בבירור: מסע הבחירות של ביידן היה פארסה מלכתחילה. החששות לגבי גילו ויכולותיו הקוגניטיביות נענו בהבטחות ריקות מהמעגל הקרוב. "הוא חד מתמיד," הם טענו, "מתאים להנהיג לקדנציה נוספת." אך "חד מתמיד" התגלה כבלבול בין ולדימיר פוטין הרוסי לבין וולודימיר זלנסקי האוקראיני וכינוי האריס "סגנית הנשיא טראמפ" בעימות הטלוויזיוני.

ג'ו ביידן. רויטרס
מעד בעימות כמתאגרף מסוחרר. ג'ו ביידן/רויטרס

כשביידן מעד בעימות כמתאגרף מסוחרר, התפאורה קרסה. המלך נותר עירום לעיני כל. ובכל זאת, יועציו המשיכו לטוות סיפורי כיסוי עד הרגע האחרון.

המפלגה הדמוקרטית, שכבר התמודדה עם אתגרים, נותרה ללא הגה. אילו ליועצי ביידן הייתה מעט תבונה, היו מתריעים מבעוד מועד ומאפשרים מעבר חלק. במקום זאת, בחרו בהונאה, נותנים לביידן להיכשל בפומבי לפני שניתקו את התקע.

ציר הזמן מדהים: שבועות של שמועות על בריאות ביידן, הופעה כושלת בעימות, ולבסוף אבחון שלישי בקורונה, ימים לפני פרישתו. תסריט שאפילו הוליווד הייתה דוחה כלא אמין.

ההשלכות דרמטיות. האריס נדרשת כעת לאחד מפלגה מפולגת ולשכנע את הבוחרים ביכולתה להצליח היכן שביידן נכשל, הכל תוך פחות מארבעה חודשים לבחירות.

לצוות של ביידן יש הרבה חשבון נפש שהם חייבים לציבור בוחריהם. תפקידם היה לייעץ ולהגן על הנשיא, לא להציבו כבובה בהצגה עלובה. הם הכירו את מגבלותיו אך בחרו להסתיר את האמת. מדוע? להצלת כבודם? להיאחז בכוח? בכל מקרה, זו הייתה טעות חמורה.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
מפגינים קוראים לביידן לפרוש. רויטרס
מפגינים קוראים לביידן לפרוש/רויטרס

ההונאה עלתה למפלגה הדמוקרטית ביוקר. אילו היו כנים מההתחלה, ביידן יכול היה לפרוש בכבוד, והמפלגה הייתה מתאחדת סביב מועמד חדש מזמן. במקום זאת, הם שיחקו בעתיד המדינה.

העם האמריקאי ראוי למנהיגות שקופה וישרה. תחת זאת, קיבל מופע בובות שקרס ברגע האמת.

קמלה האריס יורשת מצב בלתי אפשרי כמעט. עליה לאחד מפלגה שסועה, לתקן נזקים, ולנהל קמפיין בלוח זמנים בלתי אפשרי - כל זאת תחת צל ההונאה. בסיס המפלגה חש נבגד, ובצדק. על הדמוקרטים לפעול במהירות להשבת האמון. יש להטיל אחריות על מובילי הטיוח ולדרוש מהם דין וחשבון. רק כך תוכל המפלגה להתאושש ולהתקדם.

כעיתונאי ישראלי-אמריקאי הצופה בתאונת הרכבת הזו מהצד, הלקח ברור: כנות היא המדיניות הנכונה, בפוליטיקה, אך גם בחיים. יועצי ביידן חשבו שיצליחו להטעות את הציבור, אך רמייתם הובילה לאסון. העם האמריקאי היה ראוי לאמת על בריאות נשיאו, אך זו נמנעה ממנו. בעקבות כך, מורשת הנשיא ביידן ועתיד המפלגה הדמוקרטית תלויים על בלימה.

הכותב הוא העורך הראשי של העיתון Jerusalem Post

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully