וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיאה הראשונה של ארה"ב? קמלה האריס רוצה לעשות היסטוריה

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 23:14

כאישה הראשונה ששימשה סגנית הנשיא, האריס רגילה לנפץ תקרות זכוכית. התובעת הכללית של קליפורניה לשעבר, שבה ביידן תומך כמחליפתו, צפויה להתנגח בטראמפ על פרשותיו הפליליות. היא תומכת מוצהרת של ישראל, אך מתחה לא אחת ביקורת על המלחמה בעזה. פרופיל

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בראיון טרם הפסיקה./רויטרס

רגעים בודדים אחרי שפרש מהמירוץ לנשיאות, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע את תמיכתו בסגנית הנשיא, קמלה האריס, כמועמדת לנשיאות ארצות הברית. "דמוקרטים - הגיע הזמן להתאחד ולהביס את טראמפ", כתב ביידן בהודעת התמיכה שלו בהראיס בפוסט ב-X, לצד תמונה של שניהם בבית הלבן. "בואו נעשה זאת", הוסיף הנשיא. הוא גם קרא לתומכיו לתרום לקמפיין של האריס.

כמה שעות אחרי שביידן הודיע על פרישתו, האריס אישרה כי אכן תרוץ לנשיאות. "אני חשה כבוד לזכות בתמיכת הנשיא, ואני מתכוונת להרוויח ולזכות במועמדות הזאת. אעשה כל מה שביכולתי כדי לאחד את המפלגה הדמוקרטית - ולאחד את האומה שלנו - כדי להביס את דונלד טראמפ".

הילרי קלינטון, ובעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון הביעו גם הם את תמיכתם במועמדות של האריס. קלינטון הפסידה לטראמפ בבחירות ב-2016. בהודעה שפרסם הערב בנושא, נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, לא הביע תמיכה בהאריס אלא הדגיש כי הוא בטוח שהנהגת המפלגה תנהל תהליך שממנו "יצמח מועמד יוצא מן הכלל".

האריס, בת 59, היא בת להורים מג'מייקה ומהודו. לפני שנבחרה כסגניתו של ביידן, היא כיהנה בסנאט במשך ארבע שנים מטעם מדינת קליפורניה, שבה שימשה בעבר תובעת כללית.

כנציגה לשעבר של רשויות אכיפת החוק, היא צפויה להתמקד בפרשות הפליליות של טראמפ. היא האישה השחורה והאסייתית הראשונה שהתמודדה על אחד משני התפקידים המרכזיים בארצות הברית, וכעת היא מקווה לרשום היסטוריה נוספת ולהיות גם הנשיאה האמריקנית הראשונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בנאום בקרוליינה הצפונית

26 במרץ 2024. רויטרס
מקווה להיות הנשיאה האמריקנית הראשונה. סגנית הנשיא קמלה האריס/רויטרס

בעלה של האריס, דאגלס אמהוף, הוא יהודי, ובתפקידה כתובעת מחוז סן פרנסיסקו היא אף הקימה יחידה לטיפול בפשעי שנאה, שרבים מהם כוונו כלפי יהודים. נושא זה הפך למוקד עבודתה גם כששימשה התובעת הכללית של קליפורניה.

עם זאת, לאורך המלחמה בעזה היא מתחה לא אחת ביקורת על ניהולה ונקטה קו לעומתי יותר מאשר ביידן עצמו.

מוקדם יותר החודש היא הביעה אמפתיה למפגינים הפרו-פלסטינים ששטפו את הקמפוסים בארצות הברית בחודשים האחרונים, אך הדגישה כי "מתנגדת לחלוטין" לחלק מההתבטאויות שלהם.

קמלה האריס. רויטרס
מתחה לא אחת ביקורת על ישראל. סגנית הנשיא קמילה האריס/רויטרס

לאור המוצא שלה, האריס צפויה למשוך מצביעים לא-לבנים, שלהם יכולה להיות השפעה משמעותית על המרוץ. אם אכן תהיה המועמדת הדמוקרטית, הרפובליקנים צפויים להתמקד בתפקודה כמי שהייתה אחראית על סוגיית המשבר בגבול עם מקסיקו ובעמדותיה הפרוגרוסיביות.

"קמלה האריס אחראית לכל מדיניות השמאל של ג'ו ביידן", אמר דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של המועמד הרפובליקני, שתיאר את סגנית הנשיאה כ"ליברלית ופחות בעלת כישורים עוד יותר" מביידן. "היא הייתה אחראית על הגבול וראינו את הפלישה הגרועה ביותר של (מהגרים) בלתי חוקיים בהיסטוריה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully