וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביידן לא יפרוש מהמירוץ לנשיאות לפני ביקור נתניהו בוושינגטון

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 8:54

בעיתון הניו יורק טיימס נטען כי עיתוי פרישתו המסתמנת של ביידן מקמפיין הבחירות צפויה לקחת זמן נוסף - גם כדי להמתין לאחר ביקור נתניהו בוושינגטון. "ביידן לא יפרוש לפני נאום נתניהו בקונגרס, לא ייתן לו את הסיפוק"

ג'ו ביידן מציג את זלנסקי בתור פוטין/רויטרס

הלחץ על נשיא ארצות הברית גובר, ככל שתאריך הבחירות לנשיאות מתקרב, והוא צפוי לפרוש מהמירוץ, אך לא לפני נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס - כך דווח היום (שבת) בניו יורק טיימס.

נתניהו צפוי לבקר בוושינגטון ביום רביעי הקרוב, ועל פי הדיווח ביידן לא יפרוש לפני נאום נתניהו בקונגרס "לא ייתן לו את הסיפוק". היחסים בין שני המנהיגים, המכירים זה את זה עשרות שנים, התקררו מאז פרוץ המלחמה בעזה והמחלוקות סביב עתידה של הרצועה והפגיעה באזרחים, שהובילה לעיכובים בכמה משלוחי נשק.

אף שהקמפיין של ביידן איתן בעמדתו שלפיה הוא נשאר במרוץ ויתמודד מול המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בנובמבר, דווח שהנשיא בן ה-81 כעת קשוב יותר לשאלת סיכוייה של סגניתו קמלה האריס, בעוד שקודם לכן הוא סירב לחלוטין להקשיב למי שקראו לו לפרוש.

ג'ו ביידן. רויטרס
"חווה תסמינים בדרכי הנשימה המלווים בנזלת ושיעול"/רויטרס

ביידן, שמעמדו ספג זעזוע בעקבות הופעתו האיומה מול טראמפ בעימות הנשיאותי בחודש שעבר, נמצא בבידוד מאז שאובחן חיובי לנגיף הקורונה מוקדם יותר השבוע. הוא הכריז אתמול שישוב לקמפיין שלו השבוע, אך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כמה אירועי התרמה שתוכננו לימים הקרובים נדחו.

"הכתובת על הקיר", אמר תורם דמוקרטי לרויטרס ביחס לפרישתו של ביידן. נכון להיום, כבר 34 חברי קונגרס דמוקרטים - יותר מאחד מכל עשרה - קראו לנשיא באופן פומבי להעביר את המושכות.

לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, בכירים אחרים במפלגה הדמוקרטית עושים זאת מאחורי הקלעים, כולל הנשיא לשעבר ברק אובמה, שלו עדיין השפעה רבה. אובמה, שביידן היה סגנו במשך שמונה שנים, שומר על שתיקה פומבית, אך בוושינגטון פוסט דווח השבוע שהוא אמר בימים האחרונים לעמיתיו שהוא סבור שעל ביידן לשקול ברצינות את מועמדותו, משום שסיכוייו לנצח נחלשו באופן משמעותי.

גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי, לפי הדיווחים, הבהירה לביידן שהתעקשותו להתמודד מול טראמפ עלולה לעלות למפלגה גם באיבוד הרוב בסנאט. סקר שפורסם השבוע הראה ששני שלישים ממצביעי המפלגה הדמוקרטית רוצים שביידן יפרוש.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

למרות זאת, המפלגה הדמוקרטית ממשיכה בהליך אישור המועמדות של ביידן, שניצח ללא תחרות בפריימריז שנערכו מוקדם יותר השנה. לא ברור כיצד יתנהל הליך החלפתו של הנשיא אם הוא אכן יוותר בסופו של דבר על התמודדותו בבחירות מול טראמפ.

הנשיא הרפובליקני לשעבר, שניצל השבוע מניסיון התנקשות, קיבל ביום חמישי את מועמדותה הרשמית של מפלגתו. לפי רוב הסקרים, יש לו יתרון על ביידן ברוב מדינות המפתח שיכריעו את המרוץ בנובמבר ושבהן לא יכול הנשיא המכהן להרשות לעצמו להפסיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully