וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביידן עשוי להשתכנע לפרוש מהמרוץ לנשיאות בסוף השבוע

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 0:32

גורמים בכירים במפלגה הדמוקרטית סבורים שהלחץ מצד בכירי המפלגה, חבריו של ביידן והתורמים עשוי לשכנע את הנשיא לפרוש. לאחרונה דווח שמנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר הצטרף למי שאמרו לנשיא שמוטב שיוותר על המועמדות. עוד דווח שגם ברק אובמה תומך בפרישה

ג'ו ביידן מציג את זלנסקי בתור פוטין/רויטרס

כמה גורמים בכירים במפלגה הדמוקרטית סבורים שהלחץ מצד מנהיגי המפלגה וחבריו הקרובים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עשוי לשכנע אותו לפרוש מהמרוץ בסוף השבוע הקרוב - כך דווח הערב (חמישי) באתר האינטרנט AXIOS. עד כה, על פי הפרסומים, הנשיא התבצר בעמדתו שלפיה הוא יכול לנצח במרוץ. ואולם כעת, לפי המקורות, הלחץ הגובר גרם לשינוי בעמדתו. במישור המפורש, הקמפיין של ביידן מוסיף להיות איתן בעמדתו שלפיה הוא המועמד שיתמודד מול טראמפ בנובמבר. ואולם לפי המקורות, ביידן כעת קשוב יותר לשאלת סיכוייה של סגניתו קמלה הריס נגד טראמפ, בעוד שקודם לכן הוא סירב לחלוטין להקשיב למי שקראו לו לפרוש.

לפי מקורות נוספים, הנשיא לשעבר ברק אובמה, שעד כה שמר על שתיקה בעניין הפרישה, אמר בימים האחרונים לעמיתיו שהוא סבור שעל ביידן לשקול ברצינות את מועמדותו, משום שסיכוייו לנצח נחלשו באופן משמעותי.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 14 ביולי 2024. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 14 ביולי 2024/רויטרס

בימים האחרונים גורמים שונים מקרב מנהיגי המפלגה קראו לביידן לפרוש, על רקע הביקורת הציבורית, סקרים לא מחמיאים והחלטה של תורמים מרכזיים לעצור את המימון לקמפיין. אתמול התפרסם סקר שלפיו שני שליש ממצביעי המפלגה הדמוקרטית רוצים שביידן יפרוש. רשת ABC פרסמה ידיעה שלפיה מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר לביידן אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ שמוטב שהוא יפרוש. על פי הדיווחים, גם מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים האקים ג'פריס אמר לו שהוא סבור שעליו לפרוש.

דוברת בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי אמרה לו שהוא עלול לפגוע בסיכוי של המפלגה הדמוקרטית לכבוש מחדש את בית הנבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully