וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה המשפטית חוזרת לבג"ץ: השופטים ידונו בעתירה מדוע לא נבחר נשיא לעליון

18.7.2024 / 8:00

העתירה תבקש מבית המשפט לקבוע כי על שר המשפטים לכנס את הוועדה שתמנה נשיא לעליון ושני שופטים נוספים. זאת, לאחר שהחליט לוין לא לכנסה, ואף כתב בתגובתו כי נתונה לו הסמכות לקבוע את מועדי ההתכנסויות ובאיזה נושאים תדון. לוין מיוצג באופן פרטי לא על ידי היועמ"שית

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

בג"ץ ידון היום (חמישי) בעתירה שהוגשה נגד שר המשפטים יריב לוין בשל אי מינוי נשיא ושני שופטים חדשים לבית המשפט העליון. הרכב השופטים - עופר גרוסקופף, יעל וילנר ואלכס שטיין ידון בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון.

העתירה תבקש מבית המשפט לקבוע כי על לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ותמנה נשיא לבית המשפט העליון ושני שופטים נוספים. זאת, בשל פרישתה של נשיאת העליון בדימוס, אסתר חיות, והשופטת ענת ברון.

בתחילת השבוע, השר לוין הגיש את תגובתו לעתירה באמצעות עורך הדין ציון אמיר, וטען כי נתונה לו הסמכות כיו"ר הוועדה לקבוע את מועדי ההתכנסויות ובאיזה נושאים תדון. בנוסף, טען כי המינויים יקבעו רק בהסכמה רחבה ואם ביהמ"ש לא ידחה את העתירה הרי "שמדובר ברפורמה שיפוטית בשיטת בחירת השופטים הנוהגת בישראל למעלה משבעים שנה".

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

בחודש שעבר, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אימצה את עמדת העותרת וכתבה בעמדתה לבג"ץ כי "אי מינוי ראש הרשות השופטת, נשיא בית המשפט העליון, לתקופה כה ארוכה, היא חסרת תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל ופוגעת באורח קשה ברשות השופטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully