וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד לוין: אי מינוי נשיא לביהמ"ש העליון - נזק חסר תקדים

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 19:49

בהרב מיארה הגישה את עמדתה לבג"ץ לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, ומתחה ביקורת על שר המשפטים: "אי מינוי ראש הרשות השופטת לתקופה ארוכה פוגעת באורח קשה ברשות השופטת". לוין, המיוצג ע"י עו"ד ציון אמיר אמר: "יש מי שמבקשים לבטל את מעמדם של נבחרי הציבור"

לוין העיד בתיק אלפיים: "נתניהו תמיד בא אלינו בטענות שאנחנו עושים חשבון לידיעות"/מערכת וואלה

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה היום (ראשון) את עמדתה לבג"ץ בנושא אי מינוי נשיא לבית המשפט העליון, ומתחה ביקורת נגד שר המשפטים יריב לוין. "אי מינוי ראש הרשות השופטת, נשיא בית המשפט העליון, לתקופה כה ארוכה, היא חסרת תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל ופוגעת באורח קשה ברשות השופטת", כתבה היועמ"שית.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה, שר המשפטים יריב לוין. שיר תורם, אורן בן חקון/פלאש 90, עיבוד תמונה
היועמ"שית גלי בהרב מיארה, שר המשפטים יריב לוין/עיבוד תמונה, שיר תורם, אורן בן חקון/פלאש 90

עמדתה של היועצת הוגשה בזמן שהשר לוין ומ"מ נשיא העליון נמצאים בטקס השבעת שופטים חדשים. מוקדם יותר היום דיווחנו בוואלה כי היועצת צפויה להתנגד לעמדתו של לוין ולתמוך בעמדת העותרת - התנועה לאיכות השלטון לפיה יש למנות נשיא לביהמ"ש העליון.

בנוסף, דיווחנו כי היועצת המשפטית של משרד המשפטים מצדדת בעמדתו של לוין לפיה הוא אינו חייב למנות נשיא לביהמ"ש העליון, דבר שיוצר סתירה לכאורה בעמדת משרד המשפטים. השר לוין יהיה מיוצג בעתירה זו ע"י עו"ד ציון אמיר וזאת לאחר שהפערים בינו לבין בהרב מיארה לא נסגרו.

השר לוין הגיב לדבריה היום בנאומו בטקס הצהרת האמונים של השופטים והרשמים הבכירים: "לצערי, יש מי שמבקשים להחליף את דרך ההבנות בדרך של ביטול מעמדם בוועדה של נבחרי הציבור, אשר הם המשקפים את הכרעת העם בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully