וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלגן במשרד המשפטים: בג"ץ הוועדה לבחירת שופטים מתקדם, ולבהרב מיארה וליועצת של לוין עמדות מנוגדות

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 16:30

היועמ"שית הודיעה לשר לוין כי לא תוכל להגן על עמדתו שלא לבחור נשיא לעליון, ולכן הוא הורשה לקבל את יעוצו הפרטי של עו"ד ציון. זה טוען כי ההחלטה שלא לכנס את הועדה היא בסמכות השר, ובמפתיע היועצת המשפטית של המשרד תומכת בשר

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

בלאגן במשרד המשפטים: הערב (ראשון) היועמ"שית גלי בהרב מיארה צפויה להגיש את עמדתה בנושא אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים לבחירת נשיא לביהמ"ש העליון. בהרב מיארה הודיעה בסוף השבוע האחרון לשר המשפטים יריב לוין כי לא תוכל להגן על עמדתו בעתירה שהוגשה ע"י התנועה לאיכות השלטון שעוסקת בהחלטתו של לוין שלא לכנס את הועדה כדי למנות את השופט יצחק עמית לנשיא העליון, לפי שיטת הסניוריטי.

משכך, אושר ללוין לקחת ייצוג פרטי והוא מיוצג ע"י עו"ד ציון אמיר, שצפוי לטעון כי השר פועל בסמכות והוא יכול להחליט איזה שם לעלות לדיון עם בכלל. מהדיונים האחרונים של הועדה לבחירת שופטים עולה כי לוין מעוניין למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא ביהמ"ש העליון וזאת בניגוד לשיטת הסניוריטי לפיה השופט יצחק עמית צריך להתמנות לתפקיד הנשיא.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
מסרה כי לא תוכל להגן על עמדתו של השר לוין בבג"ץ. היועמ"שית גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90

אלא שבתוך כך, היועצת המשפטית של משרד המשפטים, עו"ד לאה רקובר, הוציאה חוות דעת שסותרת את עמדת היועמ"שית בהרב מיארה. לפי עמדתה של רקובר, השר לוין רשאי לקבוע מתי ואיך להעלות נושאים להצבעה בפני הועדה ולכן לפי דבריה הוא לא חייב להעלות את מינויו של עמית בפני הועדה: "סדר היום של כל אחת מישיבות הוועדה נקבע בידי היושב ראש בהתאם לצרכי המערכת ובהתאם לשיקול דעתו של יו"ר הוועדה. היו"ר אינו מזכיר הוועדה. כיושב ראש הוועדה לבחירת שופטים הוא המוסמך לקבוע את סדר יומה של הוועדה ואת הנושאים שיעלו לדיון בישיבת הוועדה, וכל ניסיון לטעון אחרת מופרך מהיסוד".

הדברים של רקובר נכתבו כהכנה לעמדה נוספת שהיועמ"שית והשר יצטרכו להגיב אליה, בעקבות עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, שגם הוא, כמו התנועה לאיכות השלטון, תקף את החלטתו של השר שלא להעלות להצבעה את מינויו של עמית לנשיא בית המשפט העליון.

היום בערב כאמור, בהרב מיארה תציג את עמדתה בפני בג"ץ בנושא. בניגוד לבהרב מיארה, השר לוין יציג את עמדתו רק בעוד חודש, זאת משום שביקש ארכה של חודש ימים כדי להציג את עמדתו בנושא בפני בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully