וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים יבקש ארכה של 30 יום להגיש תשובה לבג"ץ בעניין אי מינוי נשיא לביה"מ העליון

עודכן לאחרונה: 21.6.2024 / 18:20

עו"ד ציון אמיר, שקיבל על עצמו אתמול את ייצוגו של יריב לוין במקומה של היועצת המשפטית, הגיש את הבקשה מטעמו. הוא נימק אותה בכך שמכיוון שהמועד המקורי להגשת התצהיר הוא יום ראשון, מדובר ב"סד זמנים קצר" ולא יעלה בידו של השר להגיש את התשובה עד למועד שנקבע

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

שר המשפטים יריב לוין ביקש מבג"ץ ארכה של 30 ימים להגשת תצהירי התשובה, שמהווים למעשה את עמדתו של השר בנושא אי מינוי נשיא לביהמ"ש העליון. המועד המקורי להגשת תצהירי התשובה הוא יום ראשון הקרוב. מי שהגיש את הבקשה מטעמו של השר לוין הוא עו"ד ציון אמיר שקיבל על עצמו אתמול את הייצוג של לוין במקומה של היועמ"שית בהרב מיארה.

"נוכח סד הזמנים הקצר והזמן שנותר עד למועד הגשת תצהיר התשובה, כפי שנקבע על ידי בית משפט נכבד זה, ולאור השתלשלות העניינים כמתואר לעיל, ברור כי לא יעלה בידי שר המשפטים להגיש תצהירו עד למועד שנקבע", כתב אמיר.

העותרת התנועה לאיכות השלטון מתנגדת לבקשת הדחייה. בנוסף, יש לציין כי המועד לדיון בעתירה נקבע לתאריך ה-2.7 אך יום לפני כן (1.7) עו"ד אמיר צריך לייצג את אלי ציפורי בהליך הפלילי שמתנהל נגדו בגין הטרדתה של הדס קליין, עדת מפתח בתיק 1000, ולכן ייתכן שאמיר יזדקק ממילא לעוד זמן על מנת להכין את עמדתו של השר לוין בבג"ץ.

שר המשפטים יריב לוין. מרים אלסטר, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, מרים אלסטר

אתמול נודע שאמיר ייצג את לוין בעתירה בבג"ץ שעוסקת בסירובו של השר למנות נשיא לביהמ"ש העליון. זאת לאחר שדווח שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לא תייצג את לוין בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, על רקע פערים בעמדות בין השניים.

בשבוע שעבר פרסם בית המשפט העליון צו על תנאי לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, המורה ללוין לנמק מדוע אינו ממלא את חובתו על פי חוק, ומכנס את הוועדה לבחירת שופטים, על מנת לבחור נשיא ושופטים חדשים לבית המשפט העליון.

בעתירת התנועה נטען כי שר המשפטים מסרב לכנס את הוועדה בניגוד לדין ומתוך מניעים פסולים, במטרה לפגוע בעצמאות הרשות השופטת ובמערכת האיזונים והבלמים. כמו כן, לראשונה בתולדות המדינה, מפר השר את הנוהג לבחור את השופט הוותיק ביותר לתפקיד נשיא העליון (שיטת הסיניוריטי). בתוך כך, בתחילת חודש הבא ייערך דיון בעתירה שבמסגרתו יידרש לוין להסביר את התנהלותו, ולנמק מדוע אינו ממלא אחר הוראות הדין המחייבות אותו לכנס את הוועדה לבחירת הנשיא והשופטים לעליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully