וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם תחבושת על האוזן: טראמפ הגיע לוועידה הרפובליקנית במילווקי - וזכה לתשואות

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 8:23

נשיא ארה"ב לשעבר, והמועמד הרפובליקני הנוכחי בבחירות לנשיאות, זאת לאחר ששרד ניסיון התנקשות השבוע. טראמפ, שהגיע למקום עם תחבושת על אוזנו בה נפגע, זכה לתשואות מן הקהל: "אנחנו אוהבים אותך". בעוד יומיים, הוא צפוי לנאום לראשונה מאז התקרית

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארה"ב לשעבר, והמועמד הרפובליקני הנוכחי בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ הגיע לוועידה הרפובליקנית במילווקי - וזאת לאחר ששרד ניסיון התנקשות השבוע. טראמפ, שהגיע למקום עם תחבושת על אוזנו בה נפגע, זכה לתשואות מן הקהל: "אנחנו אוהבים אותך". הוא צפוי לשאת נאום בעוד יומיים, במסגרת הוועידה.

מוקדם יותר הלילה הודיע טראמפ כי בחר בסנטור ג'יימס דייוויד ואנס כמועמד לסגן הנשיא בקמפיין הבחירות שלו לנשיאות. ואנס הוא סנטור רפובליקני ממדינת אוהיו ונחשב לאחד מנאמניו של טראמפ. במאי 2022 נבחר ואנס למועמד המפלגה הרפובליקנית לסנאט של ארצות הברית באוהיו, ובבחירות לסנאט, שהתקיימו בנובמבר אותה שנה, גבר על המועמד הדמוקרטי טים ראיין ונבחר לסנאט.

דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024. רויטרס
דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024/רויטרס

בראשון, דונלד טראמפ, נפצע בניסיון התנקשות במהלך עצרת בחירות שקיים בפנסילבניה, ופונה מדמם מהמקום. לפני הפינוי, ביקש משומרי ראשו להמתין ואז נופף באגרופו לעבר תומכיו. שלושה בני אדם נהרגו מהירי, בהם היורה, תומס מת'יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה.

בהמשך, אמר בריאיון ל"ניו יורק פוסט" כי הוא "לא אמור להיות כאן אלא מת". אדם אחד נהרג בעצרת ושניים נפצעו. כשנשאל אם הוא הקדיש מחשבה להשתתף בהלווייתו של ההרוג אמר ש"כן. אני רוצה ללכת לבית החולים ולהתקשר לכל המשפחות".

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024. רויטרס
דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024/רויטרס

גם יריבו בבחירות, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס לאירוע. בנאום שנשא לאומה מהחדר הסגלגל כי "באמריקה אנחנו פותרים את הויכוחים בקלפי ולא באמצעות כדורי רובה".

"נסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר טראמפ מחייב את כולנו לקחת צעד אחורה ולחשוב על מה שקרה", אמר ביידן. "אין מקום באמריקה לאלימות, ללא יוצא מהכלל. הגיע הזמן לצנן את הרוחות במערכת הבחירות, זו אחריות של כולנו".

לאחר מכן התייחס ביידן לביקורת שמקבל מהמפלגה הרפובליקנית. "הוועידה הרפובליקנית תפתח מחר, אני בטוח שהם ימתחו עלי שם ביקורת", אמר. "גם אני אמשיך בקמפיין שלי ואדבר על הדמוקרטיה, ככה זה צריך להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully