וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודיע: סנטור ג'יי-די ואנס מאוהיו מועמד לתפקיד סגן הנשיא

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 22:54

במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016 כינה ואנס את טראמפ "אידיוט" ו"היטלר". אבל כאשר התמודד לסנאט כמה שנים לאחר מכן וכשנבחר ב-2022 הוא הביע תמיכה בטראמפ, הגן עליו בנושא המתקפה על גבעת הקפיטול והתקרב לבנו דון ג'וניור

דיון נשיאותי ראשון ב-2024 באטלנטה ביידן טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בחר היום (שני) את הסנטור ג'יימס דייוויד ואנס כמועמד לסגן הנשיא בקמפיין הבחירות שלו לנשיאות. ואנס הוא סנטור רפובליקני ממדינת אוהיו ונחשב לאחד מנאמניו של טראמפ. במאי 2022 נבחר ואנס למועמד המפלגה הרפובליקנית לסנאט של ארצות הברית באוהיו, ובבחירות לסנאט, שהתקיימו בנובמבר אותה שנה, גבר על המועמד הדמוקרטי טים ראיין ונבחר לסנאט.

במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016 ואנס היה אחד ממתנגדיו של טראמפ, כינה אותו "אדיוט" ולפי כמה דיווחים אף כינה אותו בשיחות פרטיות "היטלר" של ארה"ב. אלא שבשנים שלאחר מכן, כאשר רץ לבחירות לסנאט, הפך ואנס לאחד מנאמניו של טראמפ ואף הגן עליו אל מול הטענות לאחריות על המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2020. ואנס גם הפך למקורב לבנו של טראמפ דון ג'וניור.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך העימות נגד הנשיא ג'ו ביידן. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך העימות נגד הנשיא ג'ו ביידן/רויטרס

בחירת סגן הנשיא הינה שלב נוסף בקמפיין הבחירות של טראמפ. לפני כשבועיים התקיים העימות הנשיאותי הראשון בין נשיא ארצות הברית המכהן ג'ו ביידן לטראמפ, לאחר המפגש הכאוטי בבחירות 2020. הפעם לא היה קהל באולפן של רשת CNN באטלנטה, והמיקרופונים של המועמדים כובו כשהסתיים תורם לדבר, זכר להתפרצויות הבלתי-פוסקות של טראמפ בעימותים הקודמים.

העימות הפגיש את שני המועמדים המבוגרים ביותר בהיסטוריה של הבחירות האמריקניות - ביידן בן ה-81 וטראמפ בן ה-78. אף שזהו רגע מפתח במרוץ לבית הלבן, קשה לחזות את השפעתו הממשית על דעת הקהל.

זו הפעם הראשונה שעימות נערך בשלב כה מוקדם של המרוץ, יותר מארבעה חודשים לפני יום הבחירות, ועוד לפני שהמועמדים נבחרו באופן רשמי על ידי מפלגותיהם. רשת ABC אמורה לארח עימות שני בין השניים ב-10 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully