וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבל עשה מעשה מגונה בתא - בזמן שהביט לה בעיניים": שוב, צה"ל מפקיר את החיילות

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 23:26

על אף הטענות החוזרות על סיכון למשרתים, ועל אף הבטחות צה"ל לשמירה על שלום חייליו, גם השבוע מחבלי נוחבה כלואים המשיכו להטריד מינית חיילות ששמרו עליהם. "קלות הדעת מטריפה אותי", סיפר אבא לחיילת בסדיר, "אני מוכן להגיע ולשמור בעצמי. למה מאפשרים את המצב הזה?"

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

ברקע משבר הכליאה במתקני שב"ס, במתקני צה"ל מוחזקים מאות ויותר מחבלים ועצורים ביטחוניים, עליהם הוצבה שמירה קפדנית של חיילים וחיילות. זאת על אף טענות על חוסר התאמה ועל הסיכון הכרוך בכך למשרתים.

"היו לא מעט חששות כשהבת שלי התגייסה, אבל לאור המצב עם כל הלחימה בעזה, היה לי ברור שאין מה לעשות וזה צורך השעה" לוואלה אבא לחיילת בשירות סדיר. "אבל במסגרת ההכשרה שלה אמרו לה שהיא תצטרך לשמור על מחבלי נוחבה במשך שבוע. בצבא מכירים כבר את הביקורת על הצבת חיילות בשמירה על מחבלים אבל זה נמשך גם עכשיו" לדבריו, "במהלך אותו שבוע, אחד מהמחבלים זרק לה מילה והיא התלוננה עליו והנושא טופל. זה קרה פעם נוספת, ואחד החיילים שאחראים על השמירה על המחבלים ניגש לנציג המחבלים, הורה לו להזהיר את אותו מחבל ואכן כך קרה. אבל באופן עקרוני, המחבלים מסתובבים באופן חופשי בתוך המתחם שלהם".

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
"באופן עקרוני, המחבלים מסתובבים באופן חופשי בתוך המתחם שלהם". מחבלי נוחבה/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

האב מוסיף ומשתף בפרטי תקרית חמורה נוספת - חיילת אחרת שעברה הטרדה מינית במהלך תורנות שמירה. "הבת שלי הגיעה בשתיים בלילה להחליף חיילת אחרת בשמירה, וזו סיפרה שאחד המחבלים הביט לעברה מהתא בזמן שביצע מעשה מגונה. כשהיא דיווחה לסמלת על האירוע הוצע לה לערוך למחבלים בתא מסדר זיהוי, וכך לאתר את הפוגע. אבל היא חששה".

"למה עדיין מציבים שם חיילות? זו הזייה מוחלטת, כאילו לא למדנו לקח", קבע האב. "קלות הדעת מטריפה אותי. הבת שלי תכף תסיים אבל במקומה יגיעו בנות אחרות. טירונים של מג"ב יכולים לשמור על המחבלים, אפילו מתנדבים. אפילו אני מוכן להגיע ולשמור אם זה מה שצריך. למה עדין מאפשרים את המצב הזה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיילות בטירונות. דובר צה"ל
""למה עדיין מציבים שם חיילות? זו הזייה מוחלטת". חיילות בצה"ל/דובר צה"ל

תגובת דובר צה"ל: "האחריות הלאומית לכליאת עצורים ביטחוניים היא של שירות בתי הסוהר. לאור ההיקף הרב של עצורי אויב ומחסור במקומות הכליאה בשב"ס, בוצעו תהליכי ארגון ובניין כוח כדי לתמוך את הצורך המבצעי של מדינת ישראל. בחודשים האחרונים, נעשה תהליך של בניין כוח אבטחה. הכוח מורכב על בסיס נשים וגברים כאחד ללא הבחנה מגדרית. הטיפול בכלואים הוא תחת אבטחה ונהלים מוקפדים. צה"ל פועל בכל האמצעים לשמירת בטחון המשרתים ושלומם ומגנה הטרדות מיניות מכל סוג. האירועים החריגים טופלו ולרשות החיילות עומדים גורמי סיוע וליווי של יוהל"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully