וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: 38% מהחיילות ששמרו על מחבלים ביטחוניים העידו על פגיעה מינית

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 14:18

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קרא לשר הביטחון והרמטכ"ל "לא להעמיד חיילות בפני סיכון מיותר - שמירה על מחבלי הנוח'בה", זאת לאחר סקר שערך וחשף את הפגיעות המיניות. "לא נוכל לקבל את העובדה כי מחבלים שהיו שותפים לזוועות ה-7 באוקטובר, ימשיכו לפגוע בחיילות ישראליות"

המבקר אנגלמן: "לתקן מייד את הליקויים ביישום רפורמת 'נפש אחת' עבור פצועי המלחמה וכל נכי צה"ל"/משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר היום (שלישי) בוועידת שוק ההון כי 38% מהסוהרות ששמרו על אסירים ביטחוניים העידו על הטרדה מינית, וקרא לשר הביטחון והרמטכ"ל "לא להעמיד חיילות בפני סיכון מיותר - שמירה על מחבלי הנוח'בה".

אנגלמן חשף את הכמות הבלתי נתפסת של ההטרדות בבתי הכלא. "מסקר שערכנו בקרב חיילות בשירות חובה, כ38% מהן העידו על פגיעה מינית כזו או אחרת", אמר. "לא נוכל לקבל את העובדה כי מחבלים שהיו שותפים לזוועות ה-7 באוקטובר, ימשיכו לפגוע בחיילות ישראליות".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. מורג ביטן, אתר רשמי
"לא להעמיד חיילות בפני סיכון מיותר". מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בוועידת שוק ההון/אתר רשמי, מורג ביטן

עוד ציין אנגלמן כי הוא רואה חשיבות עצומה בכך שתפקוד כל הגורמים יתחיל להיבדק כבר עכשיו. "אנחנו כבר עכשיו בודקים מסמכים וחומרים על התראות מקדימות, היערכות מודיעינית, היערכות על הגבול וגם בקרב גופים מודיעיניים וצבאיים - זה אתגר גדול אבל מחוייבות אישית שלי כמבקר המדינה", הוסיף. "אני מבקר המדינה הראשון שהוציא תוך כדי מלחמה מכתב לראש הממשלה לבדיקת הכשלים".

"מדובר באירוע הכי מורכב בתולדות המדינה, לא היה לנו מעולם, לחימה שאורכת כל כך הרבה זמן", שיתף אנגלמן על עבודתו כמבקר. "עם כל הרגישות שבדבר גם בקרב גופים צבאיים אני מחויב בבדיקה. ראוי שאזרחי מדינת ישראל יקבלו תשובות מכל הדרגים, ממשלתי צבאי ואזרחי. בסופו של דבר מאחורי הכשל הזה עומדים אנשים והם צריכים להיבדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully