וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר כיתת הכוננות בבארי: "אירועי 7 באוקטובר לא יכולים להיות על הכתפיים של הלוחמים"

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 9:40

עילם מאור מתח ביקורת ב-103fm על התחקיר הצה"לי ואמר כי "אפשר למצוא כשלים טקטיים אבל הלוחמים הם לא התמונה של הכישלון". לדבריו, "יש אנשים שחושבים שהיה צריך לבחון קודם את שלבי המודיעין". על השיחה באותו בוקר עם בן דודו שעובד בלשכת רה"מ: "הייתה תחושה קשה"

מחדירת המחבלים ועד הגעת הלוחמים: הקרב בקיבוץ בארי/דובר צה"ל

עילם מאור, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ בארי, התראיין ב-103fm והתייחס לפרסום התחקיר הצה"לי על הקרבות שאירעו ב-7 באוקטובר בקיבוץ.

"מה שמוצג בתחקיר זו תמונה מדויקת, נעשתה עבודה יסודית. אבל יש תחושות מצד הרבה אנשים שאומרים שהזווית של איך זה קרה, הכוללת את שלבי המודיעין, זו הדרך שבה היה צריך לבחון את הדברים", אמר בפתח הריאיון. לדבריו, "בתחקיר אפשר למצוא כשלים טקטיים מסוימים אבל הלוחמים הם לא התמונה של הכישלון. אירועי 7 באוקטובר לא יכולים להיות על הכתפיים של הלוחמים שנלחמו בקיבוץ".

מאור הוסיף כי "יש תחושות של הרבה אנשים שאומרים שהדרך שמתחילים את התחקיר, ללא השלבים המשמעותיים והמוקדמים - המודיעין, הקריסה של האוגדה, איך לא מגיעים אלינו לאחר כל כך הרבה שעות".

ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי. משה שי, פלאש 90
אירועי 7 באוקטובר לא יכולים ליפול על הכתפיים של הלוחמים". ביתה של פסי כהן בבארי/פלאש 90, משה שי

מאור שיחזר את השיחה באותו בוקר עם בן דודו שעובד בלשכת ראש הממשלה: "בן דודי התקשר אליי. בהתחלה סיננתי אבל אז הבנתי שזה אולי קשור לעבודה שלו. אני שומע שראש הממשלה לידו ורוצה לשמוע דיווח מה קורה בבארי, ואז אני מתאר את המצב, ואומר לו שבארי מותקפת על ידי מאות מחבלים ושצריכים סיוע מיידי".

לדבריו, השיחה הסתיימה בזה שנאמר לי 'אנחנו נטפל'. כבר כמה שעות שאתה מתקשה להאמין שאתה לבדך. אם בשעה 11 בבוקר אני צריך להסביר מה קורה בבארי - זה הזוי. אתה מבין את הקטסטרופה. הייתה תחושה מאוד קשה".

לטענתו, "הלוחמים הם אנשים מרשימים בכל קנה מידה ישראלי ואנו גאים בהם מאוד. למרות שיש פה כשלים טקטיים שנמצאו, זה לא יכול להעיד על גודל האסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully