וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדמם, אך לא נפול": כך סיקרו בארה"ב ובעולם את ניסיון ההתנקשות בטראמפ

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 11:26

עמודי השער באמריקה ובעולם כולו הוקדשו לרגע ההיסטורי, ולתמונות האייקוניות שהביא איתו. רוב העיתונים בחרו בתמונה שבה נראה טראמפ מניף את אגרופו כשדם על פניו כמעין מחוות ניצחון

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תפס הבוקר (ראשון) את שערי העיתונים הגדולים בארצות הברית ובעולם, כאשר עמודי השער הוקדשו לרגע ההיסטורי שאירע בעצרת הבחירות במדינת פנסילבניה, ולתמונות האייקוניות שהביא איתו.

שער העיתון ניו יורק פוסט לאחר ניסיון ההתנקשות בדונאלד טראמפ, 14 ביולי 2024. ללא, צילום מסך
שער העיתון ניו יורק פוסט לאחר ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ/צילום מסך, ללא
שער העיתון וושינגטון פוסט לאחר ניסיון ההתנקשות בדונאלד טראמפ, 14 ביולי 2024. ללא, צילום מסך
שער העיתון וושינגטון פוסט לאחר ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ/צילום מסך, ללא

בעיתון הניו יורק טיימס תיארו את האירוע בפשטות, "טראמפ נפגע, אך לא באופן אנוש בירי בעצרת. החשוד בירי ומשתתף בעצרת נהרג". הם בחרו בתמונה בה טראמפ מנופף באגרופו כמעין מחוות ניצחון. בוושינגטון פוסט בחרו בתמונה דומה. "ניסיון חיסול: טראמפ נפצע באירוע ירי בעצרת". בניו יורק פוסט בחרו במילים הציוריות: "מדמם, אך לא נפול; הנשיא לשעבר שרד ניסיון התנקשות". גם הם בחרו בתמונה בה טראמפ מניף את אגרופו, אך בכזו שגם מצולמת מזווית תחתונה המזכירה דיוקנאות של מנהיגים גדולים מהעבר.

גם ברחבי העולם התייחסו לירי בנשיא לשעבר. בשער עיתון בברזיל, בחרו העורכים בתמונה בה טראמפ מחובק עם שומרי הראש שלו ונראה יותר פגיע. באיטליה בחרו תמונה דומה ובחרו להדגיש בעמוד השער כי נשיא ארה"ב ביידן גינה את מעשה הירי. בדומה לארה"ב, בבריטניה וספרד טראמפ נראה עם אגרופו מונף.

שער העיתון סנדיי טלגרף לאחר ניסיון ההתנקשות בדונאלד טראמפ, 14 ביולי 2024. ללא, צילום מסך
שער העיתון סנדיי טלגרף לאחר ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ/צילום מסך, ללא

הלילה, המתמודד לנשיאות טראמפ ניצל מניסיון התנקשות במהלך עצרת בחירות שקיים בפנסילבניה. הוא נפצע אוזנו ובלחיו ופונה מדמם מהמקום. לפני שפונה, ביקש משומרי ראשו להמתין ואז נופף באגרופו לעבר תומכיו. שלושה בני אדם נהרגו באירוע, בהם היורה, תומס מת'יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה.

לאחר שפונה לקבלת טיפול רפואי, טראמפ הגיב לניסיון ההתנקשות בו: "זה מדהים שתקרית כזו יכולה להתרחש בארצנו. בשלב זה לא ידוע דבר על היורה, שנהרג. ירו בי בכדור שחדר את החלק העליון של אוזן ימין שלי. ידעתי מיד שמשהו לא בסדר כששמעתי קול רחש, יריות, ומיד הרגשתי את הכדור קורע את העור. היה דימום רב, ואז הבנתי מה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully