וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכירי חמאס בני מוות - אבל להרוג אותם זה לא מספיק": הפגנות בצל ניסיון חיסול דף

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 23:16

בצל הניסיון לחסל את דף: הפגנות התקיימו הערב בכל הארץ. בכיכר החטופים נאם אנדריי קוזלוב, שחולץ משבי חמאס: "כל יום שם היה גיהינום, לא רואים את הכאב שלי כלפי חוץ". בקפלן נאמה השרה לשעבר ציפי לבני: "זה לא שצה"ל מדשדש בקרבות, אלא שהממשלה מדשדשת בהחלטות"

נטלי צנגאוקר רושמת גרפיטי על גשר המיתרים/בני משי Benny Meshy

הפגנות נגד הממשלה התקיימו הערב (שבת), כבכל שבוע, בכל רחבי הארץ - והפעם בצל ניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. בכיכר החטופים ברחוב שאול המלך בתל אביב תתקיים ההפגנה שיוזם מטה משפחות החטופים, ובכיכר הדמוקרטיה בקפלן תתקיים הפגנה נגד הממשלה. ההפגנה הקבועה של משפחות חטופים מול שער בגין של הקריה תיערך היום בירושלים, לסיכום הצעדה של משפחות חטופים לבירה.

הם בני מוות ואת שלטון חמאס צריך למוטט. אבל זה לא מספיק - כדי שלא ישתקמו מחדש צריך להחליף אותם. אבל כשהממשלה מתנגדת בגלל חזון משיחי, היא תשאיר את החטופים למותם ואת חמאס בשלטון".

הפגנה בתל אביב -במלאת 9 חודשים למלחמה חרבות ברזל. ללא קרדיט, אתר רשמי
הפגנה בתל אביב -במלאת 9 חודשים למלחמה חרבות ברזל/אתר רשמי, ללא קרדיט

העצרת בכיכר החטופים נערכה תחת הכותרת "רגע האמת", כתגובה למגעים המתקדמים לגיבוש עסקה לשחרור החטופים ולדיווחים שנתניהו ספג ביקורת על תנאים חדשים שהציב, ושעלולים לטרפד אותה. מהמטה נמסר: "זה הזמן לאשר את העסקה שתחזיר את 120 החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם". בין הדוברים שישתתפו בעצרת יהיו עמית סוסנה ששוחררה מהשבי בעזה אחרי 55 ימים, אנדריי קוזלוב, ששוחרר אחרי 246 ימים ב"מבצע ארנון" וגבריאלה ליימברג, ששוחרר אחרי 53 ימים. ליימברג תעלה לבמה עם אחיה, פרננדו מרמן שחולץ מהשבי, ועם מעיין סיגל קורן, בתה של קלרה מרמן שחזרה מהשבי. הזמרת דקלה תשיר שני שירים וצביקה הדר ינחה את העצרת.

ציפי לבני נאמה בקפלן. "חובתה של הממשלה לבצע את תפקידה ולהשלים את המטרות של המלחמה - השבת החטופים הביתה והבסת שלטון חמאס. אפשר להשיג את שתי המטרות בעסקה אחת. היא יכולה להביא גם לשלום עם סעודיה. סירוב הממשלה לעסקה יוביל לדבר נורא יותר ממה שקרה לנו - אם אחרי מחיר הדמים הנוראי גם החטופים וגם חמאס יישארו בעזה. בכירי חמאס הם בני מוות ואת שלטון חמאס צריך למוטט. אבל זה לא מספיק - כדי שלא ישתקמו מחדש צריך להחליף אותם. אבל כשהממשלה מתנגדת בגלל חזון משיחי, היא תשאיר את החטופים למותם ואת חמאס בשלטון".

"תשעה חודשים של הפקרות. תשעה חודשים בהם בחסות המלחמה נמשכת ההפיכה המשטרית וההשתלחות בשומרי הסף, בהם במקום לחזק את צה"ל מחוקקים את ההשתמטות, בהם ישראל הפכה להיות מצורעת. הגיע הזמן להבין שאחרי תשעה חודשים שכוח צבאי הכרחי אבל לא מספיק. ביטחון הוא יותר מצבא חזק, כדי להשיג את מטרות המלחמה נדרשת בצד הפעולה הצבאית מנהיגות מדינית. נאומים הם לא תחליף לקבלת החלטות, גם לא באנגלית בוושינגטון. הבעיה שלנו היא לא שצה"ל מדשדש בקרבות אלא שהממשלה מדשדשת בהחלטות. החטופים נמקים, והם עסוקים בניסוח מילים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אחרי 55 ימים בשבי: עמית סוסנה התאחדה עם אמה ואחותה. 1 בדצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
עמית סוסנה שתשתתף בעצרת בכיכר החטופים/אתר רשמי, ללא
אנדריי קוזלוב ששוחרר משבי החמאס בפעולה צבאית נואם בכיכר החטופים 13 ביולי 2024. satview, צילום מסך
אנדריי קוזלוב, הערב בעצרת/צילום מסך, satview

אנדריי קוזלוב, שחולץ מהשבי, נאם ב"כיכר החטופים" בשאול המלך. "הוחזקתי בשבי שמונה חודשים ארוכים. עכשיו אני סוף סוף בבית. כל יום בעזה היה גיהנום, כל יום הרגיש שיכול להיות האחרון. העצרות בכיכר החטופים היו מה שנתן לי את הכוח לשרוד. צריך להחזיר את החטופים הביתה, עכשיו!", אמר, וצעק עוד פעמיים "עכשיו" יחד עם הקהל.

"אין דבר חשוב יותר מעסקה שתחזיר את כולם הביתה. אני בר מזל שחולצתי על ידי כוחות הביטחון. אני רוצה להודות לגיבור שלי, ארנון זמורה. יהי זכרו ברוך. למשפחתו אני אומר - אין מילים להביע את תודתי אליכם. בחילוץ אמרו לי 'אנחנו נציל אותך, היום בערב הביתה'. אני אולי נראה לכם בסדר מבחוץ, אבל הכאב יושב עליי יותר משכל אחד יכול לראות או לדמיין. אם לי היו תנאים קשים והתעללות, ואני בר מזל שלא הייתי במנהרות, מה עם שאר החטופים? עברו.. מאז שאיבדנו את יוני נצניהו. אני יכול לראות דמיון בין המבצע ההוא למבצע שהציל אותנו. מר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תודה שהחזרת אותי הביתה. עכשיו תחזיר את שאר החטופים הביתה. הזמן אוזל.

מבצע הגבורה שהציל אותי לא יכול להציל את כולם. הדרך היחידה להביא את כולם היא עסקה".

עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר, נאמה בהפגנה בירושלים מול משרד ראש הממשלה: "בפעם הראשונה מאז השבעה באוקטובר אני מרגישה משפחתיות. החלטתי לפני כמה ימים לצעוד לירושלים, אמא שרק רוצה את הבן שלה בחזרה, ובדרך פגשתי ציבור מדהים. כנראה שאני לא המשוגעת היחידה שמבינה שאלה הרגעים הכי קריטיים, שזה המאבק הכי חשוב. שמגיע לנו לקבל את המשפחות שלנו בחזרה. איזה עם מדהים ומרגש יש לנו, אני רואה אתכם לצידי ואתם כל כך מחזקים אותי. אומרים לי הרבה שאני נותנת תקווה אבל אתם התקווה שלי. אתם הכוח שלי, של המאבק הזה.

אמא של חטוף לא צריכה לצעוד בימי הקיץ מת"א לירושלים. לא צריכה לדרוש מראש הממשלה שלא לטרפד את העסקה. מגיעה לנו הנהגה טובה יותר, שנושאת באחריות, שמתנצלת, מגיע לנו אבא ואמא שיחבקו אותנו. גם לחטופים מגיע לחבק את אבא ואמא שלהם, את האחים והאחיות, החברים והחברות שמחכים לחבק ולעטוף. אני כל כך מתגעגעת למתן שלי. אני כל כך מתגעגעת לשגרה של בישולים של שיחות מתי אני רואה אותו שוב והוא משיב לי שרק אתמול הוא בא לבקר. אני מתגעגעת ללהיות אמא במשרה מלאה.

יש עסקה על השולחן, אנחנו כל כך קרובים לקבל אותם בחזרה. אני מדברת עם בכירים בצוות משא ומתן, אני יודעת שאנחנו קרובים, יש ראש ממשלה שמהווה את המכשול ומנסה להפריד בין מתן לביני, אבל לא אתן לו. לא אתן לאף אדם בעולם למנוע ממני לחבק את מתן. אנחנו בימים הכי קריטיים שהיו פה, אנחנו פסע מהחזרת החטופים שזהו הניצחון של עם ישראל. אני יודעת שאלו ימים חמים, שחלקכם נאבקים כבר שנים, אבל אני מבקשת - אל תוותרו, אתם נותנים לי ותקווה, אתם נותנים לי את הכוחות להמשיך, ביחד נחזיר אותם".

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו", ממארגני ההפגנה מסר: "יותר מתשעה חודשים עברו מאז המחדל הנורא, ובזמן שהצבא מתחיל לתחקר את עצמו ולוקח אחריות בלתי מסויגת על הכישלון, הממשלה ממשיכה לברוח מאחריות, להפקיר את החטופים, להפקיר את העקורים, להפקיר חבלי ארץ שלמים ולהימנע מהקמת ועדת חקירה ממלכתית.

שוורץ הוסיף: "אין מדינה בעולם בה הנהגה, שאסון כזה היה קורה במשמרת שלה, הייתה נשארת להיאחז בכסא ולעשות הכל על מנת לשרוד פוליטית, כולל פגיעה בביטחון המדינה, בלכידות החברתית ותוך התנהלות מפורשת נגד רצון העם המובהק, הרוצה את החטופים בבית ולהתחיל את הליך השיקום של המדינה. קידום העסקה הוא צו השעה, ללא קשר להשלכות הפוליטיות. אנו דורשים מנתניהו שלא יטרפד שוב את העסקה ולשם שינוי יפעל בהתאם לרצון העם ולטובת המדינה. ישנם כעת שני צעדים הכרחיים ודחופים לטובת המעבר להליך השיקום של המדינה - עסקת חטופים וקביעת מועד לבחירות. לא נותר לנו זמן".

צעדת משפחות חטופים בדרך לירושלים. יאיר פלטי, אתר רשמי
צעדת משפחות חטופים בדרך לירושלים/אתר רשמי, יאיר פלטי

משפחות חטופים ואלפי תומכים במאבק לשחרורם צועדים מהבוקר לכיוון ירושלים. ביום הרביעי של הצעדה שיצאה מתל אביב, הלכו משתתפי הצעדה בכביש 1 וחסמו אותו לתנועה בדרישה להגיע מיד לעסקה. בין המשתתפים היו קרוביהם של גדי מוזס, מתן צנגאוקר, עופר קלדרון, יורם מצגר, דרור אור ואברהם מונדר. על הכביש רוססה כתובת "עסקה או מוות" בצבע אדום.

עינב צנגאוקר, אימו של מתן, שהשתתפה בצעדה הגיבה לידיעה על ניסיון החיסול של מוחמד דף. "כולנו בעד לבוא חשבון עם מרצחי החמאס, אבל לא על חשבון חיי היקרים שלנו והסיכוי שלנו לקבל אותם חזרה", אמרה.

"אם מוחמד דף חוסל כשהעסקה על השולחן, ונתניהו לא קם עכשיו ואומר שהוא מוכן לקבל את העסקה, גם במחיר סיום המלחמה, זה אומר שהוא ויתר על מתן שלי ועל שאר החטופים. אנחנו כפסע מעסקה וזה עלול להתפוצץ לנו בפנים. אנחנו נאבקים יום-יום כדי להשיב את הילדים והמשפחות שלנו הביתה. נתניהו, אל תקבור את החטופים. צא לציבור עכשיו ותכריז שאתה תומך בעסקה שעל הפרק בלי חירטוטים ותנאים חדשים. קיבלת את תמונת הניצחון. עכשיו די לטרפד, תביא עסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully