וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה של הרב הבכיר נגד גלנט: "בא טיפש אחד ושולח צווים בשביל הגיוס"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 11:59

הרב מאיר צבי ברגמן, חבר מועצת גדולי תורה של סיעת דגל התורה תקף את שר הביטחון גלנט על החלטתו לשלוח צווי גיוס לחרדים. הרב הורה לא לשתף פעולה עם זימוני הצבא: "מחויבים למסור את הנפש על זה"

בווידיאו: אבנים, צעקות והתפרעויות: ערב של מחאה נגד הגיוס בירושלים/צילום: רוני כנפו

חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב מאיר צבי ברגמן, תקף אמש (רביעי) את החלטת שר הביטחון יואב גלנט לשלוח צווי גיוס לחרדים לטובת גיוס לצה"ל, והורה לא לשתף פעולה עם הזימונים שהצבא ישלח בתקופה הקרובה.

לדברי הרב ברגמן, "כל אחד יודע, שאפילו יום אחד שבחור יהיה בצבא אז זה ממש שמד! כל המלחמה עכשיו זה מלחמה עבור המלך, עבור הקדוש ברוך הוא. עכשיו צריך לדעת שאסור לשתף פעולה איתם". הרב תקף את גלנט ואמר: "בא טיפש אחד ושולח צווים בשביל הגיוס. דיברנו כבר כמה פעמים שמחויבים למסור את הנפש על זה".

הרב מאיר צבי ברגמן, תקף את החלטת שר הביטחון יואב גלנט לשלוח צווי גיוס לחרדים לטובת גיוס לצה״ל. ללא, אתר רשמי
"כל המלחמה עכשיו זה מלחמה עבור המלך"/אתר רשמי, ללא
תלמידי ישיבות חרדים הגיעו ללשכת הגיוס בתל השומר כדי לקבל דיחוי מגיוס לצה״ל. הפרגוד, אתר רשמי
תלמידי ישיבות חרדים הגיעו ללשכת הגיוס בתל השומר כדי לקבל דיחוי מגיוס לצה״ל/אתר רשמי, הפרגוד

אמירותיו של הרב ברגמן, מגיעות לאחר דיון ההיערכות של שר גלנט ביום שלישי האחרון, בנושא היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי בהשתתפות הרמטכ"ל, סכן הרמטכ"ל ובחירים נוספים במטכ"ל.

בתום הדיון, שר הביטחון יואב גלנט אישר את המלצת צה"ל להוצאת צווים לתהליכי מיון והערכה (צו ראשון) של מלש"בים מהמגזר החרדי בחודש הקרוב, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים. כמו כן סיכם כי במהלך החודש הקרוב יעלה לאוויר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית המנגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה"ל בהתאם להמלצות "ועדת שקדי".

כאמור אתמול, המנהיגים החרדיים החלו לשקול פרסום מכתב שבו הם אוסרים על תלמידי ישיבות כל שיתוף פעולה עם צה"ל, כולל הגעה ללשכת גיוס לטובת התייצבות בצו ראשון או קבלת פטור משירות.
בפגישות שנערכו בבתיהם של מנהיגי הזרם הליטאי, הרבנים דוב לנדו ומשה הלל הירש, סוכם כי אם יישלחו צווי גיוס לכמות גדולה של תלמידים חרדים - הם יורו על כך באופן מידי עד להסדרת מעמדם החוקי של תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully