וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד קמפיין הסברה: גלנט אישר הוצאת צו ראשון לחרדים תוך חודש

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 17:18

שר הביטחון אישר את המלצת צה"ל להוצאת צווים למלש"בים מהמגזר החרדי בחודש הקרוב, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון. כמו כן סיכם כי יעלה ר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית המנגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה"ל בהתאם להמלצות "ועדת שקדי"

גלנט ללוחמים בגבול הצפון: "אם האויב יבחר במלחמה נדע מה לעשות"/תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר (שלישי) דיון בנושא היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי בהשתתפות הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, אלוף במיל' אליעזר שקדי, ר אכ"א אלוף יניב עשור, הפצ"רית אלופה יפעת תומר ירושלמי וסמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף.

בתום הדיון, שר הביטחון יואב גלנט אישר את המלצת צה"ל להוצאת צווים לתהליכי מיון והערכה (צו ראשון) של מלש"בים מהמגזר החרדי בחודש הקרוב, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים. כמו כן סיכם כי במהלך החודש הקרוב יעלה לאוויר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית המנגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה"ל בהתאם להמלצות "ועדת שקדי".

שר הביטחון, יואב גלנט. תומר נויברג, פלאש 90
שר הביטחון גלנט/פלאש 90, תומר נויברג

שר הביטחון והרמטכ"ל סיכמו בדיון כי מדובר בצורך מבצעי ובסוגיה חברתית מורכבת, ויש לפעול לפי עיקרון 'גיוס בהצלחה' על מנת להגיע לשירות משמעותי של בני המגזר החרדי, תוך שמירה על אורח חייהם, וכדי להביא למספר הולך וגדל של מתגייסים בתהליך סדור.

הודעתו של גלנט מגיעה לאחר פסיקת בג"ץ מלפני כשבועיים, במהלכה קבע בית המשפט העליון פה אחד כי בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם, ועליה לפעול לגייסם. עוד נקבע כי בהיעדר מסגרת חוקית לפטור מגיוס, לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024. שמעון בן ברוך, TPS
חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס/TPS, שמעון בן ברוך

עוד היום, ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, השתתף בדיון סגור בוועדת החוץ והביטחון בנושא חוק גיוס חרדים לצה"ל. האלוף עשור הופיע היום בפני חברי הכנסת, לאחר שפעמיים הוזמן לדיונים אך נעדר מהם ברגע האחרון. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין פנה לראש אכ"א, עשור ואמר: "אני מצפה לשמוע היום תשובות ברורות עם יעדים, יכולות ופירוט על הליך החשיבה שעומד מאחורי המספרים".

במהלך הדיון, כמה דקות לפני שפורסמה ההודעה של גלנט על צווי הגיוס לחרדים, עשור נשאל כמה צווים צה"ל יוציא לצעירים חרדים והודה בתגובה: "אני לא יודע מספרים, לא יודע כמה".

בהמשך, עשור אמר בוועדה כי יעד הגיוס של החרדים לצה"ל בשנתיים הקרובות יעמוד על 4,800 מגויסים בשנה, 3,000 חדשים ו-1,800 מתגייסים שהיו בשנים עברו. הוא חזר על כך, שבאופן כללי, צה"ל נדרש ל-10,000 חיילים לוחמים, אמר כי תוקם חטיבה חרדית חדשה והדגיש כי צה"ל רוצה לספק תנאי שירות מתאימים לחרדים אך מבלי לפגוע בנשים שמשרתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully