וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הציבור הליטאי לתלמידי הישיבות: "לא להתייצב בלשכות הגיוס"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 6:40

לאור ההוראה של שר הביטחון גלנט וצה"ל לשלוח צווי גיוס לחרדים שמעמדם החוקי אינו פוטר אותם מגיוס, קרא הרב דב לנדו שלא להיענות לזימונים כי ה"ערכאות הכריזו מלחמה כנגד עולם התורה". לדבריו, "היענות מהווה כניעה למלחמתם בהשם ובתורתו"

בווידאו: הפגנת העדה החרדית נגד גיוס לצה"ל, כיכר השבת/צילום: שלומי הלר

מנהיג הציבור הליטאי, הרב דב לנדו, קרא הלילה (חמישי) לתלמידי הישיבות ש"לא להתייצב כלל בלשכות הגיוס" של צה"ל. ההוראה ניתנה בשבוע שבו שר הביטחון יואב גלנט וצה"ל, החליטו לשלוח צווי גיוס לחרדים שמעמדם החוקי אינו פוטר אותם יותר מגיוס. הכוונה על פרסום ההנחייה החריגה נחשפה אתמול בוואלה.

"כעת, המצב הוא שהערכאות הכריזו מלחמה כנגד עולם התורה", כתב הרב לנדו במכתב שפורסם בביטאון "יתד נאמן" המזוהה עם סיעת "דגל התורה" אותה הוא מנהיג. "הם אלו שפתחו חזית ובאו לשנות מההסדר שהיה קיים כל השנים, והורו לצבא להתחיל בהליך גיוס בפועל של בני ישיבות", הוסיף.

ההוראה של הרב דב לנדו לתלמידי הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס, 11 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההוראה של הרב דב לנדו לתלמידי הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס, 11 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד נכתב: "מכיוון שהצבא מחויב לערכאות, נוצר ההכרח כי אין ביכולתנו לסמוך על סיכומים והבנות עם ראשי הצבא כיוון שידיהם כבולות בשלשלאות של ברזל בידי השופטים, וכל היענות לגזרות הערכאות מהווה כניעה למלחמתם בהשם ובתורתו". הרב לנדו קבע לסיום: "על כן ההוראה לבני הישיבות שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס, ולא להיענות לכל זימון שהוא, גם לא לזימון ראשון".

אמש, פרסמו הרבנים הספרדים החרדים, בהם שלושה חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, אמירה חריפה יותר נגד גיוס חרדים לצה"ל. מלבד איסור להתייצב בלשכת גיוס, הם קבעו כי אין להמשיך בחקיקת החוק בכנסת כיוון שהוא כולל "יעדי גיוס" וזה "חורבן התורה" כלשונם והם אף אסרו בהוראתם על כל בחור חרדי להתגייס למסלולים חרדיים בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully