וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים ספרדים בכירים בהוראה רשמית: לא להתייצב בלשכות הגיוס - לנתק קשר עם צה"ל

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 20:12

במכתב שפרסמו הרבנים, חלקם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הם תקפו את חוק הגיוס שנדון בכנסת, והורו לתלמידי הישיבות להעדיף מאסר ושלילת תקציבים על כל שיתוף פעולה עם צה"ל בטענה כי זה "חורבן התורה". "יש להימנע מכל עיסוקי החקיקה ולהתנגד להם בתוקף"

בווידאו: הרב דב לנדו: בחור ישיבה צריך ללמוד, לא ללכת להלוויה/מערכת וואלה!

רבנים ספרדים בכירים, חלקם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, פרסמו הערב (רביעי) הוראה רשמית לתלמידי הישיבות - לא להתייצב בלשכות הגיוס. לנתק כל קשר עם צה"ל. במכתב שפורסם הם תוקפים את החוק המוצע שנדון בימים אלה בוועדת החוץ והביטחון וכותבים כי בשל העובדה שהוא כולל בתוכו יעדי גיוס יש "להימנע באופן מידי מכל עיסוקי החקיקה ולהתנגד להם בתוקף" כי משמעות היעדים היא "חורבן התורה ומסירה בידיים של נשמות עם קודש לשמד".

הרבנים אף אוסרים על כל בחור חרדי להתגייס למסלולים ה"חרדיים" (המרכאות במקור) בצה"ל, ולדבריהם, "כמה שהם יהיו "כשרים" יותר, כך הם מסוכנים יותר, בהיותם מהווים גושפנקא וסלילת דרך אל זרועות הצבא והכנסת הציבור החרדי תחת שליטתם על כל ההשלכות החמורות שבכך".

הם אף אוסרים כל התייצבות בלשכת הגיוס וטוענים כי "היא אסורה על פי התורה ומהווה סכנה עצומה באשר משמעות ההתייצבות שם היא התחלת תהליך גיוס ו'חיול', ונתינת טרף לשיניהם".

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. דוברות משטרת ישראל
מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות משטרת ישראל

הרבנים כותבים במכתב לתלמידי הישיבות כי עליהם "להעדיף את הגזירות הכלכליות ועונשי המאסר מתוך עוז ותעצומות ושמחה של מצוה, ולא ללכת למקום תרבות חטאים ו'כור היתוך' רחמנא לצלן" ומבהירים כי יתנו מענה לבחורי ישיבה שיסתבכו בעתיד עם רשויות צה"ל אם יתנהלו על פי הוראתם.

מדובר בהקצנה משמעותית של ההנהגה החרדית, שחלק ממנה מזוהה באופן רשמי עם המפלגות החרדיות. זאת, לאחר שהשבוע שר הביטחון יואב גלנט אישר להוציא את צווי הגיוס לחלק מהחרדים, בהיעדר חוק שפוטר אותם משירות צבאי.

בין החותמים על המכתב: הרב ראובן אלבז, הרב שלמה מחפוד והרב יהודה כהן, שהם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה. בכך הרבנים מיישרים קו עם העמדה החרדית הקיצונית לפיה אין להתייצב בלשכות הגיוס או לשתף פעולה עם רשויות הצבא בכל מצב עד להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבה ש"תורתם אומנותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully