וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבנו שיהיה פה שקט כמו במלדיבים, זה כבר לא יקרה": החל פינוי ההריסות בקיבוץ רעים

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 21:35

הריסות שמונת המבנים בשכונת הצעירים בקיבוץ ימשכו כשבועיים. חבר הקיבוץ נועם וחבריו הגיעו במקום כדי לצפות בתהליך ההריסה. "אנחנו רוצים ודאות, שצה"ל יגיב בעוצמה על כל ירי, אבל בעת הזאת הכי חשוב להגיע לעסקה. חיי אדם חשובים יותר מהכל, אחר כך נתחשבן עם המחבלים"

הריסת בתים בקיבוץ רעים לקראת בנייתם מחדש/אבי רוקח

ט

כלים הנדסיים הגיעו היום (שלישי) לשכונת הצעירים בקיבוץ רעים, כדי לפנות שמונה בתים שחרבו בטבח 7 באוקטובר. מדובר בשבעה בתי מגורים ומבנה ציבור אחד, הריסתם צפויה להימשך כשבועיים. ההריסות מתבצעות כחלק מהתכנית של מנהלת תקומה לשיקום, חידוש ופיתוח חבל התקומה ובמימון המנהלת.

הריסת בתים לקראת בנייה מחדש, קיבוץ רעים, 9 ביולי 2024. אבי רוקח
"חיים של משפחות שלמות נהרסו". הריסת הבתים החרבים בקיבוץ רעים/אבי רוקח

נועם, חבר קיבוץ רעים, הגיע למקום עם כמה מחבריו כדי לצפות בתהליך ההריסה. "זה רגע מורכב, רצינו להתחיל את השיקום כבר מזמן", הוא אמר. "חיים של משפחות שלמות נהרסו. כשהתחיל המבצע, חשבנו שבשלב הזה יהיה פה שלב כמו במלדיבים, אבל זה כבר לא יקרה. אנחנו רוצים וודאות, אנחנו רוצים שצה"ל יגיב בעוצמה על כל ירי, אנחנו חייבים להפסיק לחיות בשגרת חירום. אם הם יטפטפו, אנחנו צריכים להשמיד. אנחנו התושבים יכולים להכיל את זה, אני מקווה שהמדינה יכולה גם כן. ברגע הזה חייבים לעשות עסקה. חיי אדם חשובים יותר מהכל, אחר כך נתחשבן עם המחבלים".

הריסת בתים לקראת בנייה מחדש, קיבוץ רעים, 9 ביולי 2024. אבי רוקח
"אנחנו חייבים להפסיק לחיות בשגרת חירום". הריסת הבתים החרבים בקיבוץ רעים/אבי רוקח
הריסת בתים לקראת בנייה מחדש, קיבוץ רעים, 9 ביולי 2024. אבי רוקח
"אם הם יטפטפו, אנחנו צריכים להשמיד". הריסת הבתים החרבים בקיבוץ רעים/אבי רוקח

"בהמשך להצטרפות כלל היישובים למתווה השיקום של מנהלת תקומה, פינוי ההריסות והבתים שנפגעו ביישובי החבל ב-7 באוקטובר, מהווה קידום זמינות והכנת הקרקע לבניה מחדש של העוטף", מסר אביאל פנסאפורקאר, מנהל מערך דיור ותשתיות במנהלת תקומה. "פינוי ההריסות שמתחיל היום בקיבוץ רעים, הוא החלק הראשון מהתכנית לשיקום ופיתוח הישוב. אנו נמשיך ללוות את רעים ויתר ישובי חבל התקומה מפתרונות הדיור הזמניים הקהילתיים, דרך קידום התכנון וביצוע העבודות בישובים ועד להשלמת תכנית הבניה מחדש והחזרה המיוחלת של התושבים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully