וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן ולוין מקדמים חקיקת בזק, באופוזיציה זעמו: "חזרתם למהפכה המשפטית"

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 13:54

ועדת החוקה דנה בהצעת חוק שהגיש היו"ר רוטמן, לפיה נציב התלונות על השופטים ייבחר ברוב קולות בכנסת. במהלך הדיון הוציא רוטמן כמה חברי אופוזיציה בטענה שהפריעו לדברי הפתיחה שלו. ח"כ אלהרר: "מ-7 באוקטובר עשיתם דברים מתחת לשולחן בשקט, ועכשיו נמאס לכם"

תקרית חריגה בוועדת החוקה: דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט התפרץ לדבריו של בועז מירן אחיו של עומרי החטוף, בפתח הדיון וסירב לאפשר לו לדבר וכן סירב לבקשת היו"ר רוטמן לצאת/לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

ועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ שמחה רוטמן דנה היום (שלישי) בהצעת החוק שהגיש, לפיה נציב התלונות על השופטים ייבחר ברוב קולות בכנסת. ח"כ רוטמן הוציא מהדיון שלושה חברי כנסת מהאופוזיציה בטענה כי הפריעו לדברי הפתיחה שלו, במהלכם הציג את הצעת החוק. "אתם לא תתבריינו, חזרתם ל-6 באוקטובר, אז גם אני. מי שרוצה לנהל דיון יכול, אבל לא אאפשר לפעול בבריונות", הוא אמר לחברי הכנסת מיש עתיד ומהעבודה שנכחו בוועדה.

הוא הוציא את חברי הכנסת קארין אלהרר, משה קינלי טור פז ויואב סגלוביץ'. רוטמן, בתמיכת שר המשפטים יריב לוין, מקדם את הצעת החוק בוועדה במהירות, ככל הנראה כדי להספיק להצביע עליה בקריאה ראשונה במליאה כבר מחר, וזאת בין היתר כדי ללחוץ את ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, להסכים למינוי נציב תלונות מטעמם.

יריב לוין, שמחה רוטמן, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
חקיקת בזק. רוטמן ולוין/ראובן קסטרו

ח"כ אלהרר האשימה בוועדה את רוטמן בכך שהוא וחברי הקואליציה "חזרו עם ההפיכה המשטרית על השולחן", כלשונה. היא הוסיפה כי "מ-7 באוקטובר עשיתם דברים מתחת לשולחן בשקט, ועכשיו נמאס לכם להיות בשקט ואתם מחוקקים חקיקת בזק על סטרואידים. לוין אומר בקולו שזו סחיטה באיומים". רוטמן הגיב לה: "איזה פייק. השר ימנה בעצמו כשמדובר על רוב של 70 ח"כים?". ח"כ מירב כהן אמרה כי מדובר בהצעה ש"משנה את כללי המשחק תוך כדי המשחק. זה לא ראוי".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
ח"כ קארין אלהרר. יואב דודקביץ', אתר רשמי
"חזרו עם ההפיכה המשטרית על השולחן". ח"כ אלהרר/אתר רשמי, יואב דודקביץ'

לפי הצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית, הסמכות למינוי הנציב תעבור מידי שר המשפטים ונשיא בית המשפט העליון לידי הכנסת. לפי ההצעה, כל מועמד שייתמך בידי שר המשפטים או שיאסוף חתימות של עשרה חברי כנסת יוכל להגיש את מועמדותו. בתפקיד יזכה מי שיגרוף את תמיכתם של 70 חברי כנסת בהצבעה חשאית.

לוין ורוטמן מקדמים את ההצעה לאחר ששר המשפטים לא הגיע להסכמה עם השופט פוגלמן על מינוי מועמד מוסכם לתפקיד. לוין מסרב לקיים את הנוהג שלפיו מבקר השופטים נמנה עם שופטי העליון בדימוס. בפועל, מאז פרישתו של השופט בדימוס אורי שוהם - לא מונה לו מחליף.

רוטמן התייחס מאוחר יותר לכך שהשמאל קידם בעבר את הצעת-החוק שיזם בימים אלה. הוא כתב: "מסתבר שההצעה שנציב תלונות הציבור על שופטים יתמנה על ידי הכנסת היא כל כך אנטי דמוקרטית ונטועה עמוק בתפיסת העולם המשיחית שחבר הכנסת פריצקי בשנת 2000, באישור וועדת השרים בראשות השר יוסי ביילין של ממשלת השמאל בראשות אהוד ברק אישרו אותה. עברה במליאה 35 בעד, אפס מתנגדים". הוא סיכם את טענתו והוסיף: "היום קוראים לזה הפיכה משטרית. אפס ענייניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully