וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוצפה של ראש אונר"א - ומדוע לא נפרסם את המאמר שלו בוואלה

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 12:36

ראש סוכנות הסיוע לפליטים של האו"ם פנה אלינו וביקש לפרסם מאמר בעברית, שבו יפנה לאזרחי ישראל. הוא שלח 655 מילים עתירות הצטדקויות, התחמקויות וקריאות לעצור את תקיפות צה"ל על מתקני הארגון. רק דבר אחד חשוב הוא לא טרח להזכיר

פיר בחדר הילדים ומטענים בשקיות אונר"א: מה מצאו הלוחמים ברפיח/דובר צה"ל

שלום לך מר פיליפ לזריני, ראש אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים.

אתמול פנית לוואלה באמצעות אנשיך על מנת לפרסם מאמר פרי עטך, בעברית, ולפנות לאזרחי ישראל באופן אישי ובשפתם. בשם וואלה אנחנו מודים לך על הפניה, אבל ברצוני לספר לך מדוע, חרף רצוננו לאפשר חופש ביטוי רחב ככל הניתן (ואנחנו מוכיחים זאת יום-יום), אין בכוונתנו לפרסם את המאמר שלך.

פיליפ לזאריני, נציב אונ"רא, 8 ביולי 2024. רויטרס
מופת של צביעות והיתממות. ראש אונר"א פיליפ לזריני/רויטרס
כוחות הלחימה איתו פיר בחדר ילדים ומטענים בשקית של אונר"א,  6.6.2024. דובר צה"ל
על זה הוא לא כתב מילה. אמצעי לחימה שנמצאו במתקן של אונר"א בעזה/דובר צה"ל
מחבלים לצד רכבי או"ם - מבצעים ירי במתחם של הארגון אונר״א במזרח רפיח. דובר צה"ל
ממפקדות הטרור לזריני כנראה שכח. תיעוד מרחפן של מחבלי חמאס במתחם של אונר"א/דובר צה"ל
  • לא ניתן במה למאמר חד-צדדי ובוטה, שלאורך 655 מילים, בעברית כאמור, לא מוצא לנכון לגנות את הטבח האכזרי שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.
  • לא נפרסם מאמר צבוע עד אימה, שמפרט ארוכות על עובדי אונר"א שנפגעו במהלך המלחמה, אבל לא מציין שבעלי תפקידים בארגון חצו את הגבול ב-7 באוקטובר, בדומה לעמיתיהם המחבלים האכזריים שרצחו ישראלים חפים מפשע, אנסו אותם והתעללו בהם - ילדים, קשישים, נשים וגברים. אמירה עמומה על הצורך ב"בדיקת העניין", אדוני, פשוט אינה מספיקה.
  • אין לנו כוונה לפרסם מאמר מתריס שמדבר על מתקני אונר"א שנפגעו, בלי להתייחס אפילו ברמז לשימוש שחמאס עשה לאורך השנים (ועושה גם עכשיו) באותם מתקנים. אין מילה, למשל, על חוות השרתים הגדולה ביותר של חמאס, שנמצאה מתחת לבניין של אונר"א; ואין זכר לבנייני אונר"א שהפכו למפקדות שמהן פועלים המחבלים נגד כוחות צה"ל שמחפשים את החטופים שלנו.
  • לא נפרסם מאמר שמדבר על בתי הספר של אונר"א, בלי לציין שאותם בתי ספר הם דה-פקטו מטות של חמאס, ושבאותם בתי ספר מסיתים נגד ישראל כך שהתלמידים הופכים לאחר מכן למחבלים בשורות של ארגוני טרור רצחניים.

עוד בוואלה

ועדת הבדיקה על אונר"א: "ישראל לא הוכיחה שעובדי הארגון פעילים בארגוני טרור"

לכתבה המלאה
בווידאו: מחבלים לצד רכבי או"ם - מבצעים ירי במתחם של הארגון אונר״א במזרח רפיח/צילום: דו"צ
בית הספר של אונר"א שצה"ל תקף בנוציראת, 6 ביולי 2024. רויטרס
חבל להעמיד פנים - לזריני יודע טוב מאוד מדוע ישראל פוגעת במבני אונר"א. בית ספר של הארגון בנוסייראת לאחר תקיפת צה"ל/רויטרס
אמל"ח אונר"א, 6 בינואר 2026. דובר צה"ל
במקום סיוע לאזרחים המורעבים, השקים של אונר"א מכילים קליעים. נשק שצה"ל איתר במבנה של הארגון ברצועה/דובר צה"ל

מדוע, מר לזריני, לא כתבת במאמר שלך מילה אחת על הכמויות האדירות של אמצעי לחימה ותחמושת שנמצאו במתקני הארגון שאתה עומד בראשו? ומדוע, מר לזריני, בחרת לא להתייחס ל"שקי אונר"א" המפורסמים, שבמקום להכיל אורז לאזרחי עזה הרעבים מכילים תחמושת ומטענים? ומדוע אדוני בחר לא לציין ולו ברמז את החטופים הישראלים שהוחזקו (ואולי עדיין מוחזקים) בתוך מתקנים הומניטאריים או במנהרות חשוכות תחתיהם?

בימים אלה ממש פועלים כוחות של אוגדה 99 בעיר עזה, בעקבות מידע מודיעיני על מחבלי חמאס ותשתיות טרור. יודע איפה, מר לזריני? ניחשת נכון: גם במטה של אונר"א הממוקם המרחב. אבל על זה אתה לא כותב במאמר שלך. אתה רק כותב על כך שהמטות של אונר"א הפכו ל"מטרה צבאית" - בלי לציין על איזה רקע.

אתה כותב שחייבים "לעצור את הקמפיין האלים של ישראל נגדנו", קורא לעולם לפעול נגד "ההתקפות הבלתי לגיטימיות על מוסדות האו"ם" ושואל "איפה הזעם הבינלאומי?". אני חושב שההתעלמות הבוטה שלך מהעובדות שנמצאות, כמו שאומרים, ממש מתחת לפנס - אינה ראויה לביטוי אצלנו.

על כן החלטנו, כאמור, לא לפרסם את המאמר שלך. תודה על פנייתך.

הכותב הוא המשנה לעורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully