וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מידע מודיעיני מישראל: ארה"ב הקפיאה את הסיוע לאונר"א

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 18:19

הנציב הכללי של אונר"א מסר כי ישראל העבירה לו מידע על מעורבות כמה מאנשי הארגון במתקפת 7 באוקטובר. מזכ"ל האו"ם הורה על פתיחה בחקירה מיידית. בכיר ישראלי אמר כי המידע מצביע על מעורבות אנשי אונר"א ושימוש בכלי רכב ומתקנים של הסוכנות במהלך המתקפה

צה"ל איתר אמצעי לחימה בשק של אונר"א ברצועת עזה/דובר צה"ל

הנציב הכללי של סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם אונר"א פיליפה לזריני הודיע היום (שישי) כי ישראל מסרה לו מידע שלפיו כמה מעובדי הסוכנות בעזה היו מעורבים במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. לזריני הודיע כי בתגובה הוא ביטל מייד את חוזי ההעסקה של העובדים הללו והורה לפתוח בחקירה.

מזכ"ל האו"ם גוטרש פרסם הודעה שלפיה עודכן על ידי הנציב הכללי של אונר"א לגבי ההאשמות נגד עובדי אונרא. גוטרש מסר כי הורה על חקירה מיידית וציין כי תתקיים בדיקה מקיפה ועצמאית של פעילות אונר"א בעזה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה הארגון בניו יורק, 6 בנובמבר 2023. רויטרס
תתקיים בדיקה מקיפה ועצמאית. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש/רויטרס

דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר הודיע כי ארה"ב החליטה להשעות את כל הסיוע הכלכלי שהיא נותנת לאונרא בעקבות המידע שמצביע על כך ש-12 עובדים של הארגון היו מעורבים במתקפת ב-7 באוקטובר. בהודעה נאמר ששר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח אתמול עם גוטרש כדי להדגיש את חשיבות עריכת חקירה מהירה ויסודית בעניין. "אנחנו מקבלים בברכה את ההחלטה לקיים חקירה כזאת, ואת הבטחתו של גוטרש לנקוט פעולה נחושה במקרה שההאשמות יתבררו כמדויקות", נאמר בהודעה. "כל מי שהשתתפו בהתקפות הנפשעות של 7 באוקטובר צריכים לשאת במלוא התוצאות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אמל"ח אונר"א, 6 בינואר 2026. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שהתגלו באתר של אונר"א/דובר צה"ל

בכיר ישראלי מסר כי שב"כ וצה"ל סיפקו את המידע שמצביע על השתתפות של עובדי אונר"א במתקפה, ועל שימוש במבנים ובכלי רכב של אונר"א לצורך המתקפה. "זה מידע מבוסס ומוצלב שבגינו ארה"ב החליטה להשעות את הסיוע לאונר"א", אמר הבכיר הישראלי.

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן מסר בתגובה: "כמה סמלי שדווקא ביום השואה הבינלאומי הוכח מה שאנו טוענים כבר שנים, שעובדי אונר"א הם משתפי פעולה של ארגון הטרור חמאס, ושהאו"ם הפך להיות לא רק מקום שבו עושים דה לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל, אלא שהעובדים שלו פיזית משתתפים בחיסולה של ישראל וברצח אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully