וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח המחבל: "התיק התפוצץ - ואז פתאום אמרו שזה אזרח עזתי"

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 14:25

ישראל ביטון, אחד מהחשודים בפרשה, בביקורת על התנהלות המשטרה והפרקליטות, שבאופן תמוה מגדירה את המחבל כעת כאזרח פלסטיני. "הם לא מודעים למקרי הרצח, האונס והשריפה?". ביטון שיתף את מה שאירע ב-7 באוקטובר: "ביקשו מאיתנו לקחת אותו לחקירת שב"כ, אני רק אזקתי אותו"

בן גביר הגיע לתמוך בחשוד ברצח המחבל: "אתה כמו מרדכי אנילביץ'"/דוברות השר בן גביר

חקירת "רצח" מחבל הנוחבה - פרטים חדשים: גופת המחבל הוחזקה כל העת במחנה שורה, אך בפרקליטות ובמשטרה לא הצליחו לזהותה. באופן תמוה, אחרי הביקורת שנמתחה בעקבות התפוצצות הפרשה, כעת המחבל מוגדר על ידם כאזרח פלסטיני. במשטרה לא צפויים לבקש להטיל מגבלות נוספות על ישראל ביטון וסער אופיר, שניים מהחשודים בפרשה, ששוחררו בשבוע שעבר בתנאים מגבילים.

ישראל ביטון אמר בשיחה עם וואלה: "ב-7 באוקטובר, בשעה 10 ורבע בבוקר הייתי בצומת גברעם משם התחילה הפעילות שלנו. המשכנו ליד מרדכי, משם לשדרות, לשער הנגב, שובה. אני לא גר שם ולראשונה בחיי אני מכיר את הגזרה שם, ירדתי בטנדר פרטי לשם עם אחד החברה שהיה איתנו, טיפלנו בעשרות פצועים במשך 5/6 ימים, עד ליום חמישי למעשה ברציפות".

לדבריו, "חקירת המשטרה התמקדה ביום הראשון, ב-7 באוקטובר, על אירוע מהשעה 12 בצהריים, כאשר הובלנו לפי בקשת שוטרים לקחת מחבל נוחבה שנלכד באחד היישובים. ביקשו מאיתנו להוביל אותו לחבירה עם שב"כ וכך עשינו, לקחנו אותו בטנדר כשהוא אזוק באזיקונים, אני אזקתי אותו אישית, לקחתי משוטר אזיקי ברזל בכדי שלא יהווה איום, שם נגמרה הפרשה ואז התחילה חקירה הזויה".

ישראל ביטון, אחד החשודים בפרשת רצח המחבל. באדיבות המצולמים
ישראל ביטון, אחד החשודים בפרשת רצח המחבל/באדיבות המצולמים

"לא התעמקתי בזהות המחבל, אין לך זמן להתעסק בזה בזמן הקרבות ב-7 באוקטובר. אני רק יודע שהוא זוכה קודם לכן".

"את סער אופיר אני בכלל לא מכיר, לראשונה בחיי אני פוגש אותו מחוץ למשרדי ימ"ר ת"א כאשר שנינו שוחררנו ממעצר. את רועי יפרח אני מכיר מאיחוד הצלה, מהשנתיים האחרונות".

"החוקרים מטיחים בי את המשפט שלא עובר לאף אחד בגרון, 'אתה חשוד ברצח של מחבל נוחבה מתוך עוינות וגזענות', וכמובן העורכי דין מאמתים מול התובע מהמשטרה ומחדדים איתו שאכן מדובר ברצח מחבל נוחבה והוא מאשר את האימרה הזאת. כמובן, אחרי שהתיק התפוצץ, התקשורת התחילו להגיד שמדובר בעזתי", אמר ביטון והוסיף בציניות: "עזתי שבא לחלק בקלאוות ללוחמים שלנו שיהיה להם כוח להילחם".

ישראל ביטון, אחד החשודים בפרשת רצח המחבל. באדיבות המצולמים
ישראל ביטון, אחד החשודים בפרשת רצח המחבל/באדיבות המצולמים

סנגורו עו''ד יהודה פריד מוסיף: "בדיון שהתקיים בבית משפט בנושא איסור הפרסום על הפרשייה, המשטרה אף הציעה נוסח שיותר לפרסום בכלי התקשורת שמדובר ברצח פלסטינאי, כלומר, להעלים ולטשטש את העובדה שמדובר במחבל נוחבה".

ביטון: "ואז הם מנסים לומר שזה בסדר שפלסטיני שחצה את הגדר ב-7 באוקטובר. הוא לא נכנס מתוך עוינות ואנחנו לא מודעים למקרי רצח, אונס ושריפת אזרחים על ידי עזתים שחצו את הגדר", ומדגיש, "ב-7 באוקטובר כל אזרח שחצה את הגדר רצח, אנס, בזז ושרף גופות של ישראלים. זה היה המנטרה וזאת היתה החשיבה. והמחבל הספציפי הזה היה מחבל נוחבה שנורה על ידי חיילי צה''ל וביקשו מאיתנו להעביר אותו לחקירת שב"כ. עשיתי את המוטל עליי כאזרח במדינת ישראל, במקום שלא היה לנו מדינה ולא היה לנו צבא וביטחון ואנחנו כעם היינו צריכים להילחם וכך עשינו".

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
"ב-7 באוקטובר כל אזרח שחצה את הגדר רצח, אנס, בזז ושרף גופות של ישראלים". קליטת מחבלי נוחבה בכלא בישראל/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

גם רועי יפרח עשה את המוטל עליו?

"אני מכיר את רועי ב-7 באוקטובר ומה שקרה אחר כך, מה-8 באוקטובר אני לא יודע. ומבחינתי כל מי שהיה ב-7 באוקטובר הוא גיבור ישראל. מה שהיה אחר כך אני לא מכיר את הפרטים ולא מעוניין לדעת".

לדבריו, "כרגע המשטרה ניסתה לרמוז שאני מעורב בגניבת אמל"ח, אני בשום פנים ואופן לא מעורב בגניבת אמל"ח, החשד היחידי שהטיחו בי זה שאני מעורב ברצח המחבל".

עו"ד יהודה פריד: "חשוב להדגיש, ישראל החזיק אקדח ברישיון, אם ישראל ביטון היה רוצה להרוג את המחבל היו לו 8 קילומטר לירות בו באקדח האישי ולזרוק אותו בפינה בצד. הוא העביר אותו חי ונושם. הוא אזק אותו לבקשת המשטרה, אם היה מת לא היה צורך לאזוק אותו".

עו"ד פריד שב ותקף את התנהלות המשטרה והפרקליטות: "אני 20 שנה עורך דין ובחיים לא נתקלתי בתיק שבו אדם חשוד ברצח ומשתחרר בהארכת מעצר ראשונה, כאשר כל מה שצריך להאריך מעצר זה בסך הכל חשד סביר - זה אומר הכל. מנסים לערב את ישראל ביטון בעבירות האמל"ח, הוא לא קשור לזה והוא לא נחקר על זה. ומה אומרת הודעת הפרקליטות שעשתה סלט ירקות מכל הסיפור הזה? 'ביקשנו וקיבלנו צו מעצר משופט'. זה נורא נחמד ששוטר מגיע לשופט מעצרים ב-8 בבוקר עם 50 צווים ובמעמד צד אחד לקבל צו מעצר. אחרי 6 חודשים של חקירה סמויה אין להם שום ראייה ביד ובית משפט השלום וגם המחוזי קובעים את זה. אז איך בכלל עוצרים בן אדם בחשד לרצח כשאין לכם בדל או ניצוץ של ראיה?".

עורך דין יהודה פריד. ללא קרדיט, אתר רשמי
"אני 20 שנה עורך דין ובחיים לא נתקלתי בתיק כזה". עו"ד יהודה פריד/אתר רשמי, ללא קרדיט
עו"ד טל גבאי. ללא קרדיט, אתר רשמי
עו"ד טל גבאי/אתר רשמי, ללא קרדיט

תגובת הפרקליטות: "בחודש דצמבר 2023 נפתחה חקירה בעקבות מידע שהתקבל אודות גניבת נשקים מלוחמי ימ"מ שנהרגו בקרבות ב-7 באוקטובר. בעקבות המידע, נערכה חקירה שהובילה להגשת כתב אישום נגד ר' בעבירות אמל"ח והתחזות, והוא נעצר עד תום ההליכים. חשוד נוסף, ס', נחקר אף הוא ובמסגרת חקירתו נמצאו התבטאויות כתובות שלו מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של מספר מחבלים אשר הוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה.

"לאחר בחינת הדברים הוחלט כי הודעות אלה, בהן החשוד מתוודה לכאורה בהמתתם של מחבלים אשר נתפסו חיים, מצדיקות חקירתו באזהרה. במהלך חקירתו הוברר, כי מדובר לכאורה בדברי רהב. עוד נוסיף, כי בחיפוש שנערך בביתו של החשוד ס' נמצאו אקדח לא חוקי וכן חלקים של רובי M-16, והוא נחקר באזהרה גם בגין כך.

"אשר לחשד הנוגע לרצח פלסטיני והשלכתו באזור עוטף עזה, הנוגע בעיקר לחשוד ר': כאמור, ר' עצור עד לתום ההליכים בגין כתב האישום בתיק האמל"ח. החשד הנוכחי נגדו עלה בעקבות סרטון בו הוא נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. לסרטון זו התווספו ראיות לכאורה נוספות. בדיקות פורנזיות העלו כי אותו פלסטיני שהוכה ברכבו נמצא מת וגופתו לא זוהתה.

"בימ"ש השלום בת"א קבע בהחלטתו לאשר את צווי החיפוש והמעצר נגד ר' ואחרים, כי 'קיים במקרה זה חשד סביר לביצוע עבירה של רצח, וזאת בנסיבות הרגישות שתיאר בפניי נציג המבקשת, ביומה הראשון של המלחמה. נוכח אותן נסיבות רגישות, ניתן להבין את התמשכות הליכי החקירה והעובדה שהבקשות שבפניי הובאו רק בחלוף מספר חודשים מהמועד בו הסתיים הליך של תיק חקירת נסיבות מוות'.

"הפרקליטות מלווה את החקירה אשר מנוהלת ע"י משטרת ישראל, ותפעל כדי לקבל החלטה במהירות האפשרית. פרקליטות המדינה רואה בחומרה רבה פרסומים מסיתים שאין להם כל בסיס, המכוונים נגד פרקליטים שליוו כביכול את החקירה ומהווים למעשה התרת דמם. מדובר בפרסומים שכל תכליתם הטלת מורא על הפרקליטים מלבצע את עבודתם באופן מקצועי והגון. כל ניסיון להטיל דופי בפרקליטים אלה ובכלל בעבודת הפרקליטות ולקשור בין מערכת אכיפת החוק לבין ניסיונות פגיעה במדינת ישראל, לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully