וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שלושה אזרחים נעצרו בחשד לרצח מחבל נוחבה במהלך קרבות 7 באוקטובר בעוטף

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 11:59

מפרטי החקירה כפי שנודעו לוואלה, עולה כי החשוד המרכזי ושניים נוספים ירדו בבוקר 7 באוקטובר לאזורי הלחימה בעוטף עזה, ולפי החשד, במהלך הקרבות תפסו פלסטיני שזוהה כמחבל נוחבה וחיסלו אותו. במהלך הלחימה לקחו איתם כלי נשק צבאיים, והם חשודים גם בגניבת אמל"ח

אב שכול במחאה על אשפוז עציר ביטחוני שנטען כי הוא מחבל נוחבה: "הוא רוצח, תתביישו"/הרצל חג'אג'

הותר לפרסום היום (חמישי) כי שלושה אזרחים נעצרו בחשד להרג פלסטיני במהלך קרבות ה-7 באוקטובר בעוטף. כמו כן הם חשודים בגניבת אמל"ח. בית משפט המחוזי תל אביב דחה את בקשת המשטרה להטיל צו איסור פרסום על פרטי הפרשייה והורה על שחרורם של שניים מהם בתנאים מגבילים.

בבית משפט השלום תל אביב הוארך מעצרו של תושב תל אביב, החשוד המרכזי ברצח המחבל ב-7 באוקטובר וגניבת אמל"ח במהלך הקרבות בעוטף עזה. יחד עמו נעצרו שני חשודים נוספים שנעצרו במסגרת הפרשיה אך בית משפט הורה על שחרורם, בהיעדר חשד סביר אך במשטרה הגישו ערר לבית משפט המחוזי תל אביב שנדחה, ונבחנת כעת הגשת ערר לבית משפט העליון.

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
"במהלך הקרבות תפסו פלסטיני שזוהה כמחבל נוחבה וחיסלו אותו". מחבלי נוחבה במעצר שב"ס/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

לבקשת ימ"ר ת"א, על החקירה הוטל צו איסור פרסום בתחילת השבוע , חרף התנגדות סנגורי החשודים. בדיון שהתקיים בבית משפט השלום תל אביב וכך גם בבית משפט המחוזי בעיר נדחתה בקשת המשטרה ונמתחה ביקורת חריפה על התנהלותה, לאחר שפרטיה פורסמו בחלק מכלי התקשורת וברשתות החברתיות. גם על עצם החשדות כלפי החשודים ששוחררו נקבע כי לא קיים חשד סביר לביצוע עבירת הרצח ואילו לגבי עבירות גניבת אמל"ח התגלו פערים בין גרסת המשטרה לממצאים בתיק החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלמוג כהן בהגשת ערעורו על שחרור החשוד ברצח מחבל נוחבה 4 ביולי 2024. ניב אהרונסון
התגלו פערים בין גרסת המשטרה לממצאים בתיק החקירה. ח"כ אלמוג כהן בהגשת ערעורו על שחרור החשוד ברצח מחבל נוחבה/ניב אהרונסון

הפרשייה

מפרטי החקירה כפי שנודעו לוואלה, עולה כי השלושה ירדו בבוקר ה-7 באוקטובר לאזורי הלחימה בעוטף עזה ולסייע בקרבות הבלימה והסיוע לאזרחים. שנים מהם אף היו מתנדבי ארגון איחוד הצלה. במהלך פינוי פצועים ממוקדי הלחימה התבקשו על ידי שוטרים לסייע בהובלת מחבל נוחבה שנתפס למיקום אחר שבהמשך מצא את מותו. במשטרה מייחסים לשלושה ביצוע עבירות של רצח ממניע גזעני וגניבת אמל"ח אך במהלך הדיון בבית משפט אישרו נציגי המשטרה כי לפחות לגבי אחד החשודים הוא לא חשוד במעורבות ברצח המחבל ואילו לגבי החשוד הנוסף קבע בית משפט כי אין חשד לביצוע עבירת רצח. עוד עולה כי המשטרה ניהלה חקירה סמויה במשך חודשים ארוכים עד לפרסום הפרטים היום.

לוואלה נודע כי שמו של אחד החשודים שנעצרו השבוע נקשר ונחקר במסגרת פרשייה אחרת ושונה בעליל, במרכזה עומד הנאשם רועי יפרח, בעל עבר פלילי שהתחזה כחבלן ולוחם ביחידה מיוחדת וגנב נשק ותחמושת כמות גדולה, בין היתר החזיק ברשותו רובה סער מסוג M4, רימונים, מנגנוני הפעלה למטעני חבלה, מאות כדורי אקדח ואמל"ח נוסף, זאת כאשר ההיכרות בין השניים החלה בקרבות ה-7 באוקטובר ולטענת יפרח, החשוד בהרג המחבל מסר לו רובה סער M4 ואף החתים אותו על מסירת הנשק. טענה מוכחשת על ידי החשוד ונכון למועד הגשת כתב האישום (דצמבר 2023) נגד יפרח לא אותרו ראיות מספקות לכך.

חברתו של החשוד בהריגת מחבל הנוחבה .4 ביולי 2024. ניב אהרונסון
ירדו בבוקר ה-7 באוקטובר לאזורי הלחימה. חברתו של החשוד בהריגת מחבל הנוחבה/ניב אהרונסון

בעדותו במשטרה, ביחידת להב 443, שעסקה בין היתר באירועי ה-7 באוקטובר טען אחד החשודים בפרשייה כי "לא עברתי שרשרת חיול כי היה בלאגן בבסיס. שלושה שבועות של כאוס מוחלט", והוסיף כי הוזעק לעוטף עזה "בתור מישהו שמוסמך כחובש בקורס מד"א".

לדבריו, בעת שהיה בדרכו לצומת שדרות בבוקר השבת השחורה, שמע ירי מטורף בשער הנגב. "רואים מלא גופות של חיילות וחיילים, שם מתחילה הלחימה. אני לוקח נשק מלוחם שנהרג, נשק ארוך - רובה קומנדו M4 יש עליו ציין כוונת M5 ,ידית הסתערות, על הקנה אין כלום. נשק רגיל צבאי. אנחנו נלחמים בצומת", מסר החשוד.

אמו של החשוד בהריגת מחבל הנוחבה .4 ביולי 2024. ניב אהרונסון
אמר בחקירתו כי הגיע לעוטף "בתור מישהו שמוסמך כחובש בקורס מד"א". אמו של החשוד בהריגת מחבל הנוחבה/ניב אהרונסון

המשטרה מסרה כי "בהמשך לצמצום צו איסור הפרסום ניתן לפרסם כי במשטרת ישראל נחקרת פרשה במסגרתה נעצרו 3 אזרחים, אשר על פי החשד היו מעורבים בעבירות של גניבת אמל"ח ובגרימת מוות של פלסטיני במסגרת אירועי חרבות ברזל. אחד עצור עד תום ההליכים בגין עבירת אמל"ח, ושניים שוחררו היום על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. נדגיש כי שלושת החשודים הינם אזרחים ולא היו חלק מכח ביטחוני במהלך האירועים. ביהמ"ש הטיל צו איסור פרסום (עד להודעה אחרת) על פרטי החשודים".

רועי יפרח בעל עבר פלילי שהתחזה כלוחם ביחידה מיוחדת. ללא, אתר רשמי
חשוד בהרג המחבל. רועי יפרח, בעל עבר פלילי שהתחזה כלוחם ביחידה מיוחדת/אתר רשמי, ללא
עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי. צ, צילום מסך
"החלטות בית המשפט השלום והמחוזי מדברות בעד עצמן". עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי/צילום מסך, צ

עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את אחד החשודים מסרו כי "החלטות בית המשפט השלום והמחוזי מדברות בעד עצמן. קשה להאמין שבכלל הגענו למצב שבו עוצרים מתנדב שהציל עשרות רבות של בני אדם ב-7 באוקטובר, בטענה כל כך מופרכת, במקום להעניק לו פרס".

עוד הוסיפו כי "לא ניתן להפוך את היוצרות. בשבעה באוקטובר מחבלי הנוחבה רצחו, שחטו ואנסו מאות בני אדם. זה לא תיק של ימין ושמאל, התיק הזה הוכרע על ראיות. כאשר המדינה החליטה לעצור גיבור ישראל בתיק רצח היה מצופה ממנה להגיע לבית המשפט עם תיק ברזל. במקום זה המדינה הגיעה עם תיק מחורר. הלקוח שלנו הוא סמל לגבורה ולרוח הישראלית ולא לרצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully