וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הטענות הקשות: הפרקליטות בהודעת ההבהרה על החשודים ברצח מחבלי נוח'בה

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 21:32

בהודעה, נטען כי אחד מהישראלים נחקר בחשד לגניבת נשקים מלוחמי ימ"מ שנפלו בשבת השחורה, בעוד אחר התוודה לכאורה על אלימות שביצע נגד מחבלים שלא במסגרת לחימה. עוד התייחסה לסערה התקשורתית שפרצה עם פרסום החשד: "הסתה חמורה נגד אנשי משטרה"

בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה"/דוברות השר איתמר בן גביר

לאחר שמעצרם של אזרחים בחשד לרצח מחבל נוח'בה וגניבת אמל"ח עוררה סערה, הפרקליטות הוציאה הבהרה באשר לסיבות בעטיין החליטו לפתוח בחקירה נגד השלושה. "לאור מידע מוטעה רב שפורסם אודות חקירה שמנהלת משטרת ישראל בחשד ל"רצח מחבל נוח'בה", שהביאה להסתה חמורה נגד פרקליטים ואנשי משטרה, באופן חריג מפרסמת פרקליטות המדינה הבהרה", נכתב בהודעה בנושא.

בהודעת הפרקליטות תואר איך חקירה שנפתחה בחודש דצמבר עקב חשד לגניבת נשקים מלוחמים הרוגים ב-7 באוקטובר, הובילה לשני חשודים, סער אופיר ורועי יפרח, שנאשם גם בעבירות אמל"ח והתחזות. "בהמשך החקירה נמצאו התבטאויות כתובות של אופיר מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של כמה מחבלים שהוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה", נכתב בהודעת הפרקליטות.

"לאחר בחינת הדברים הוחלט כי הודעות אלה, בהן החשוד מתוודה לכאורה בהמתתם של מחבלים אשר נתפסו חיים, מצדיקות חקירתו באזהרה", נכתב. "במהלך חקירתו הוברר, כי מדובר לכאורה בדברי רהב. עוד נוסיף, כי בחיפוש שנערך בביתו של החשוד אופיר נמצאו אקדח לא חוקי וכן חלקים של רובי M-16, והוא נחקר באזהרה גם בגין כך".

רועי יפרח בעל עבר פלילי שהתחזה כלוחם ביחידה מיוחדת. ללא, אתר רשמי
נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. רועי יפרח/אתר רשמי, ללא

בשאר לפרשת רצח הפלסטיני, בפרקליטות הבהירו, "החשד הנוכחי נגד רועי יפרח עלה בעקבות סרטון בו הוא נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. לסרטון זו התווספו ראיות לכאורה נוספות. בדיקות פורנזיות העלו כי אותו פלסטיני שהוכה ברכבו נמצא מת וגופתו לא זוהתה".

"ביהמ"ש השלום בת"א קבע בהחלטתו לאשר את צווי החיפוש והמעצר נגד ר' ואחרים, כי 'קיים במקרה זה חשד סביר לביצוע עבירה של רצח', וזאת בנסיבות המקרה הרגישות ביומה הראשון של המלחמה. נוכח אותן נסיבות רגישות, ניתן להבין את התמשכות הליכי החקירה והעובדה שהבקשות שבפניי הובאו רק בחלוף כמה חודשים מהמועד בו הסתיים הליך של תיק חקירת נסיבות מוות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
אמצעי לחימה שנמצאו אצל רועי יפרח. 31 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
אמצעי לחימה שנמצאו אצל רועי יפרח/דוברות משטרת ישראל

בסיום ההודעה נכתב כי, "פרקליטות המדינה רואה בחומרה רבה פרסומים מסיתים שאין להם כל בסיס, המכוונים נגד פרקליטים שליוו כביכול את החקירה ומהווים למעשה התרת דמם. מדובר בפרסומים שכל תכליתם הטלת מורא על הפרקליטים מלבצע את עבודתם באופן מקצועי והגון".

"כל ניסיון להטיל דופי בפרקליטים אלה ובכלל בעבודת הפרקליטות ולקשור בין מערכת אכיפת החוק לבין ניסיונות פגיעה במדינת ישראל, לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully