וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הגיע לתמוך בחשוד ברצח המחבל: "אתה כמו מרדכי אנילביץ'"

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 9:49

השר לביטחון לאומי ביקר את ישראל ביטון, אחד האזרחים שנחקרו בחשד לרצח מחבל עזתי במסגרת הלחימה בקרבות בעוטף ב-7 באוקטובר. "באתי להגיד לך תודה, שמעתי את סיפור הגבורה שלך". בהמשך תקף את פרקליט המדינה: "עשה לך עוול הנוראי"

בן גביר הגיע לתמוך בחשוד ברצח המחבל: "אתה כמו מרדכי אנילביץ'"/דוברות השר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אמש (ראשון) לבקר את ישראל ביטון, אחד האזרחים שנחקרו בחשד לרצח מחבל עזתי במסגרת הלחימה בקרבות שאירעו בעוטף עזה ב-7 באוקטובר. "באתי להגיד לך תודה בשם מדינת ישראל", אמר בן גביר לביטון. "שמעתי על סיפור הגבורה שלך, איך סיכנת את עצמך, הלכת כדי להציל חיים של אנשים. הזכרת לי גיבורים מהעבר, כמו מרדכי אנילביץ' ושאר גיבורי ישראל שסיכנו את עצמם והלכו להציל תחת תופת".

בהמשך תקף בן גביר את פרקליט המדינה עמית איסמן, וטען כי הוא עשה לביטון עוול בכך שהורה לפתוח בחקירת המקרה: "העוול הנוראי שעשה לך פרקליט המדינה, שהורה לפתוח בחקירה הזויה ומטורללת - זה דבר נורא. אבל אני באתי להגיד לך תודה בשם מדינת ישראל. תודה רבה לך".

בן גביר הגיע לתמוך בחשוד ברצח המחבל: "אתה כמו מרדכי אנילביץ'". דוברות השר בן גביר, אתר רשמי
השר איתמר בן גביר וישראל ביטון/אתר רשמי, דוברות השר בן גביר
עמית איסמן בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
פרקליט המדינה עמית איסמן/שלומי גבאי

החשדות ברצח המחבל התעוררו במסגרת פרשייה אחרת וחמורה של גניבת אמצעי לחימה, במרכזה עומד הנאשם רועי יפרח. החקירה נוהלה בימ"ר ת"א, ומשום כך, הטילו בפרקליטות על חוקרי היחידה לחקור גם את החשדות הנוגעים לרצח. שלושת האזרחים נעצרו בתחילת השבוע, ואולם, בשתי ערכאות שונות נקבע, כי החשדות כלפי שניים מהמעורבים אינם מספקים להארכת מעצרם מאחורי סורג ובריח, ולכן הורה בית המשפט לשחררם בתנאים מגבילים.

בפרקליטות הוציאו אתמול הבהרה באשר לסיבות בעטיין החליטו לפתוח בחקירה נגד השלושה. "לאור מידע מוטעה רב שפורסם אודות חקירה שמנהלת משטרת ישראל בחשד ל'רצח מחבל נוחבה', שהביאה להסתה חמורה נגד פרקליטים ואנשי משטרה, באופן חריג מפרסמת פרקליטות המדינה הבהרה", נכתב בהודעה בנושא.

בהודעת הפרקליטות תואר איך חקירה שנפתחה בחודש דצמבר עקב חשד לגניבת נשקים מלוחמים הרוגים ב-7 באוקטובר, הובילה לשני חשודים, סער אופיר ורועי יפרח, שנאשם גם בעבירות אמל"ח והתחזות. "בהמשך החקירה נמצאו התבטאויות כתובות של אופיר מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של כמה מחבלים שהוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה", נכתב בהודעת הפרקליטות.

בשאר לפרשת רצח הפלסטיני, בפרקליטות הבהירו, "החשד הנוכחי נגד רועי יפרח עלה בעקבות סרטון בו הוא נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. לסרטון זו התווספו ראיות לכאורה נוספות. בדיקות פורנזיות העלו כי אותו פלסטיני שהוכה ברכבו נמצא מת וגופתו לא זוהתה".

"לאחר בחינת הדברים הוחלט כי הודעות אלה, בהן החשוד מתוודה לכאורה בהמתתם של מחבלים אשר נתפסו חיים, מצדיקות חקירתו באזהרה", נכתב. "במהלך חקירתו הוברר, כי מדובר לכאורה בדברי רהב. עוד נוסיף, כי בחיפוש שנערך בביתו של החשוד אופיר נמצאו אקדח לא חוקי וכן חלקים של רובי M-16, והוא נחקר באזהרה גם בגין כך".

רועי יפרח בעל עבר פלילי שהתחזה כלוחם ביחידה מיוחדת. ללא, אתר רשמי
רועי יפרח/אתר רשמי, ללא

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, גיבה אתמול את את החשודים בפרשת רצח המחבל ב-7 באוקטובר, ואמר כי "כל עזתי שחצה את הגבול לישראל ב-7 באוקטובר - דינו מוות".

"השבעה באוקטובר היה יום האסון הגדול בתולדות המדינה. ‏ביום הזה קמו גיבורים רבים - חיילים, חברי כיתות כוננות, שוטרים ואזרחים - שנלחמו באומץ ורבים מהם נפלו בקרב. ‏חומר הראיות בנוגע לאזרחים שנעצרו בחשד להרג בלתי חוקי של מחבלים אינו בידיי, ואני סומך על גורמי אכיפת החוק. לצד זאת, חשוב להגיד ברמה העקרונית - כל עזתי שחצה את קו הגבול באותו יום, דינו מוות. כולם בגדר סכנה ברורה ומיידית. ‏עלינו לזכור, בשטח היו מוטלים כלי נשק רבים, וחלק מהמחבלים גם תפקדו כנהגים שחטפו אזרחים", כתב גנץ בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו.

בני גנץ. קונטקט, צילום מסך
"כל עזתי שחצה את הגבול לישראל ב-7 באוקטובר - דינו מוות". גנץ/צילום מסך, קונטקט

‏"לכן - בסיטואציה הזו, של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם - חייל, שוטר או אזרח. זו חובתנו כלפי מי שהצילו חיי אדם והגנו על הארץ שלנו, ואני מאמין שברוח הזו גם תנהג מערכת אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully