וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבו של נתניהו יצא עם ראש המוסד לקטאר, נציגי צה"ל ושב"כ נשארו בארץ

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 16:36

למרות שראש שב"כ, האלוף ניצן אלון או מי מאנשיהם לא הצטרפו לנסיעה, מצא לנכון רה"מ לשלוח לדוחא את מקורבו אופיר פלק, שלפי בכיר ישראלי נשלח גם לסבבים קודמים על תקן "משגיח כשרות", לאור החשדנות שנתניהו מפגין כלפי הצוות. לשכת רה"מ: ד"ר פלק הוא חלק מצוות המו"מ

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו"/דוברות רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח עם ראש המוסד דדי ברנע לשיחות בקטאר היום (שישי) את יועצו ומקורבו אופיר פלק. האחרון הצטרף לראש המוסד על אף שראש השב"כ רונן בר והאחראי על נושא החטופים בצה"ל האלוף במילואים ניצן אלון לא הצטרפו לנסיעה. לנסיעה לא הצטרפו גם נציגים זוטרים יותר של צה"ל והשב"כ.

בכיר ישראלי אמר כי לפלק אין תפקיד במו"מ עצמו והוא נשלח ע"י נתניהו גם לסבבים קודמים על תקן "משגיח כשרות", לאור החשדנות שנתניהו מפגין כלפי חברי צוות המו"מ. באחד מסבבי מו"מ קודמים בקהיר סירבו חברי צוות המו"מ להכניס את פלק לפגישות.

ד"ר אופיר פלק. ללא, אתר רשמי
הגיע לסבבים קודמים על תקן ״משגיח כשרות״. אופיר פלק/אתר רשמי, ללא
רונן בר,ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
ראש המוסד יצא לקטאר, ראש השב"כ נשאר בארץ. דדי ברנע ורונן בר/ראובן קסטרו

נתניהו החליט על שיגור ראש המוסד לפגישה עם ראש ממשלת קטאר בדוחא בישיבה מצומצמת שקיים עם ראש המוסד וראש השב"כ לפני ישיבת הקבינט אתמול. הרמטכ"ל הרצי הלוי והאלוף ניצן אלון לא הוזמנו לישיבה הזו. בכירים ישראלים אמרו כי נתניהו כינס את אותה ישיבה מצומצמת אתמול, אחרי שמנע את הגעת ראש המוסד וראש השב"כ לישיבת הכנה אצל שר הביטחון יואב גלנט. על החלטת נתניהו למנוע את השתתפות ראש המוסד וראש השב"כ בישיבה אצל גלנט פורסם לראשונה בחדשות 12.

בכיר ישראלי אמר כי בהתייעצות מצומצמת לאחר ישיבת הקבינט, אמר גלנט לנתניהו כי האיסור שהטיל על השתתפותם של ראש השב"כ וראש המוסד בישיבה אצלו פגע ביכולת של מערכת הביטחון להיערך לישיבות אצל ראש הממשלה, לקיים הערכת מצב ולקבל החלטות. נתניהו השיב לגלנט כי הוא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולכן אין סיבה שיקיים דיוני היערכות עם ראש המוסד וראש השב"כ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בישיבת הממשלה שהתקיימה בבסיס ג׳וליס, 11 בפברואר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אתה שר הביטחון ולא ראש הממשלה". נתניהו וגלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מלשכת ראש הממשלה נמסר: היועץ המדיני של ראש הממשלה ד"ר אופיר פלק הינו חלק מצוות המו"מ ומצטרף לכל פגישות הצוות בארץ ובחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully