וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד ראש השב"כ: "הוא איים עליי שישחררו מחבלים - פוגע בביטחון המדינה כדי לפגוע בי"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 22:25

השר לביטחון לאומי השתתף בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 וטען כי רונן בר בר איים עליו לפני כשבוע: "הוא אמר שאם תנאי המחבלים בבתי הכלא לא ישתנו - ישחררו אותם. הוא פוגע בביטחון המדינה כדי לפגוע בי וגם כי זאת האג'נדה שלו"

בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה"/דוברות השר איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס היום (שני) בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14 לסערה סביב שחרורו מהכלא של מנהל בית החולים שיפא, וטען שראש השב"כ איים עליו. לדבריו, לפני שבוע אמר לו רונן בר כי "אם תנאי המחבלים בבתי הכלא לא ישתנו - ישחררו אותם. הוא פוגע בביטחון המדינה כדי לפגוע בי וגם כי זאת האג'נדה שלו", טען.

הבוקר דיווחו הפלסטינים שצה"ל שחרר 50 עצורים מעזה, בהם מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה שהוחזק על ידי ישראל מאז נובמבר. "המצב בכלא הוא טרגי וקשה מאוד, וחייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות והעם הערבי למען שחרור האסירים", אמר עם שובו לרצועה.

אבו סלמיה נעצר כשצה"ל פשט על בית החולים. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי אבו סלמיה נעצר לאחר ש"נחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס". על פי החשד, ארגון הטרור ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל לתחזוק מערכת המנהרות שבנה מתחת למרכז הרפואי, שבהן גם אחסן אמצעי לחימה רבים.

איתמר בן גביר  בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
איתמר בן גביר בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024/ראובן קסטרו
רונן בר,ראש השב"כ, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
רונן בר,ראש השב"כ, 5 במאי 2024/ראובן קסטרו

עם ההודעה על שחרורו, פרצה סערה תקשורתית ופוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט התנערו מאחריות על שחרור מנהל בית החולים. וגם בשב"כ פרסמו הודעה בנושא, והאשים את השר בן גביר: "מזה כשנה, מתריע שב"כ בכל פורום אפשרי, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה".

בהודעת הארגון נמסר כי "מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה", נמסר. "לצערנו, פניות אלה, בכתב ובעל פה, שהועברו לכלל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם המשרד לביטחון לאומי, האמון על כך, לא הועילו, ובפועל לא גדל מספר מקומות הכליאה באופן ההולם את הצורך".

גם גורמים בשב"כ הגיבו לדבריו של השר: מדובר בשקר שלא היה ולא נברא. השב"כ מתריע כבר למעלה משנה על מצוקת מקומות הכליאה והפגיעה בביטחון המדינה כתוצאה מכך. האחריות לכך היא על המשרד לביטחון לאומי והעומד בראשו וכל ניסיון להסיט את האחריות ממנו היא זריעת חול בעייני הציבור. טוב היה שהשר הממונה היה משקיע את מרצו בפתרון המשבר שבאחריותו ולא בפיזור ססמאות שקריות וילדותיות באולפני הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully