וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה - אגודות הסטודנטים מאיימות: "ננקוט בצעדים כדי לאכוף את שהובטח לנו"

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 20:22

מילואימניקים הלומדים באקדמיה הופתעו לגלות כי המענקים שחשבו שזכאים להם לא יועברו. התברר, כי הסכום יחושב רק ביחס לשכר הלימוד ששולם בפועל - מה שיבטל את המענק עבור רבים, שקיבלו סבסוד וכעת יצטרכו לשלם על הזמן שהפסידו. האגודות מסרו מכתב חריף: "הקדשנו את חיינו"

"אנחנו מוקיעים אותך": הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מפגינים נגד המרצה שתמכה במחבל/אם תרצו

אגודות הסטודנטים שלחו היום (חמישי) מכתב זועם לשר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל, קצין מילואים הראשי, שר האוצר סמוטריץ' ושר החינוך קיש, בעקבות פרסום וואלה על המענקים שאמורים המילואימניקים ממוסדות האקדמיה לקבל. החיילים שניסו לקבל את המענק הופתעו לגלות כי סכומו יחושב רק ביחס לשכר הלימוד ששולם בפועל, מה שיבטל את המענק עבור רבים. הזעם שעוררה ההחלטה מצטרף לדחייה ברגע האחרון של קבלת הסכום שהיה אמור להיכנס השבוע בעקבות קשיים בירוקרטיים והדרישה לשלוח מסמכים נוספים.

במכתב ששלחו נכתב כי במידה ולא יקבלו את המענקים כמובטח וללא הערמת קשיים והצבת חסמים נוספים, "קהילת הסטודנטים תאלץ לנקוט בצעדים משמעותיים כדי לאכוף את שהובטח, אלה המקדישים את חייהם לשמירה על המדינה".

המכתב החריף ששלחה אגודת הסטודנטים לראשי המערכת הבטחונית לגבי מענקי הסיוע. ללא, אתר רשמי
"ננקוט בצעדים על מנת לאכוף את שהובטח לנו - אלו המקדישים את חייהם לשמירה על המדינה". המכתב/אתר רשמי, ללא

עוד נכתב כי "הסטודנטים המשרתים נאלצו להיעדר משגרת חייהם, מהבית, העבודה והלימודים - דבר היוצר קושי מהותי בתחום האקדמי והכלכלי. עבורם, ועבור המשרתים בקרבי, הזמן שניתן בבית וקמפוס הוא קצוב, ועליהם לנצלו היטב כדי לסיים את הלימודים בהצלחה. נדהמנו לגלות כי לא הוחלט על מתווה ולא הוסדר המקור התקציבי. ההצעה התקבלה בדצמבר 2023 - לפני יותר מחצי שנה".

משמעות הדבר היא שהמדינה תסבסד את כספי המענקים דרך התרומות והתקציבים הנוספים שהצליחו להשיג המוסדות לאחר המלחמה, כדי ללכת לקראת הסטודנטים. כך, סטודנטים שקיבלו מענק מצד המוסדות האקדמיים שגייסו כספים - יזכו כעת בסכום נמוך משמעותית או שלא יזכו למענק כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully