וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערה פיקודית למנהל בכיר: ממצאי תחקיר שחרור מנהל שיפא הוצגו לרה"מ

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 21:05

מנהל בית החולים שברצועת עזה שוחרר בשל מצוקת כליאה - הליך שיצר סערה תקשורתית רחבה וכן קרב האשמות על האחריות לשחרור, בין גופי ביטחון. כעת, הציג ראש השב"כ את ממצאי התחקיר, במסגרתו הופקו לקחים על אישור שמות המשתחררים בנסיבות אלו

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש השב"כ רונן בר הציג לראש הממשלה בנימין נתניהו את ממצאי התחקיר הנוגע לאישור שמות אסירים שמשוחררים עקב מצוקת מקומות הכליאה, במסגרתו ניתנה למנהל בכיר הערה פיקודית.

התחקיר התקיים בהמשך לסערה שהתחוללה לאחר שחרור מנהל בית החולים הפלסטיני שיפא, מוחמד אבו סלמיה, לפני יומיים, בנסיבות אלו. זה, ייצר קרב האשמות וגרסאות בין גופי הביטחון השונים על האחריות לשחרור ואישורו.

מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. רויטרס
ממצאי תחקיר שחרור מנהל שיפא הוצגו לרה"מ/רויטרס

במסגרת קרב הגרסאות, הסירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט אחריות על השחרור, כשמלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ, זהותם נקבעת באופן עצמאי ע"י גורמי הביטחון". מלשכת שר הביטחון נמסר כי "נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת שב"כ ושב"ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון".

בשב"כ, אולם, הפנו אצבע מאשימה לשר בן גביר ולמשרד לביטחון לאומי: "מזה כשנה מתריע שירות הביטחון הכללי בכל פורום אפשרי, בכתב ובעל פה, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה, נוכח הצורך במעצר מחבלים באיו"ש וברצועת עזה. מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה. בלית ברירה, ללא פתרון מיידי למצוקת מקומות הכליאה, מעצרים ימשיכו להתבטל ועצורים ימשיכו להשתחרר".

משב"ס נמסר כי "בניגוד לטענות השיקריות, מי שקיבל את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא הוא צה"ל ושב"כ - ולא שב"ס. שב"ס אינו מקבל החלטות על דעת עצמו לשחרר אסירים מכל סוג שהוא, אלא אמון על כליאת אסירים בלבד. בנוסף, מנהל בית החולים לא שוחרר בשל מצוקת הכליאה, העצור שוחרר מתאו בכלא נפחא. לכן, כל טענה בנוגע לכשל בשחרור פוגע במקצועיות וטוהר המידות של לוחמי הכליאה המתמודדים יום יום עם הגרועים שבמרצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully