וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: ביידן ונתניהו צפויים להיפגש בוושינגטון בעוד כשלושה שבועות

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 6:26

נסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון תהיה הפעם הראשונה שהוא עוזב את ישראל לביקור רשמי מאז תחילת המלחמה. הוא צפוי לטוס לארה"ב במטוס "כנף ציון" שימריא לטיסה רשמית לראשונה. בנוסף, הוא ינאם בפני מושב משותף של הקונגרס ב-24 ביולי

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש/לשכת ראש הממשלה

בכיר בבית הלבן מסר היום (רביעי) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להיפגש בעוד כשלושה שבועות בוושינגטון. נסיעתו של נתניהו לבירת ארצות הברית תהיה הפעם הראשונה שהוא עוזב את ישראל לביקור רשמי מאז תחילת המלחמה. הוא צפוי לטוס במטוס "כנף ציון", שימריא לטיסה רשמית בפעם הראשונה.

בחודש שעבר פורסם כי רה"מ הוזמן לנאום בפני המושב המשותף של הקונגרס האמריקני. הזמנתו של נתניהו לנאום בקונגרס היתה יוזמה של יו"ר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית מייק ג'ונסון. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, הצטרף להזמנה רק אחרי לחצים פוליטיים שהופעלו עליו. חלק מיועציו של ביידן מסתייגים מנאומו של נתניהו בקונגרס ורואים בו התערבות בפוליטיקה האמריקנית, כמה חודשים לפני הבחירות לנשיאות. עשרות חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית כבר הודיעו שיחרימו את האירוע. ראש הממשלה השיב בחיוב להזמנה, ויגיע לוושינגטון ב-24 ביולי לנאום בפני מושב משותף של הקונגרס.

ג'ו ביידן, בנימין נתניהו. Chip Somodevilla\Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90, עיבוד תמונה
נסיעתו של נתניהו לוושינגטון תהיה הפעם הראשונה שהוא עוזב את ישראל לביקור רשמי. ביידן ונתניהו/עיבוד תמונה, Chip Somodevilla\Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90

לפני כשבועיים פרסם נתניהו סרטון באנגלית בו תקף את הממשל האמריקני על כך שהוא לא משחרר את משלוח הנשק שעיכב לפני כמה שבועות על רקע פעולת צה"ל ברפיח.

"אמרתי לשר החוץ בלינקן שזה בלתי נתפש שבחודשים האחרונים הממשל האמריקני עיכוב משלוחי נשק ותחמושת לישראל", אמר נתניהו. "בלינקן אמר לי שהממשל פועל יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully