וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה נתניהו הוזמן לנאום בפני הקונגרס

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 8:12

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון שלחו היום את המכתב לנתניהו והזמינו הזמינו אותו לנאום בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס. "המתקפה הנוראית של 7 באוקטובר זעזעה את העולם וכפתה על ישראל להלחם על קיומה. אנחנו מצטרפים למדינת ישראל במאבקה בטרור", כתבו

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר, מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל ומנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים האקים ג'פריס שלחו היום (שישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו והזמינו אותו לנאום בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס, כך לפי הודעה שפרסמו.

"המתקפה הנוראית של 7 באוקטובר זעזעה את העולם וכפתה על ישראל להלחם על קיומה. אנחנו מצטרפים למדינת ישראל במאבקה בטרור במיוחד כשחמאס ממשיך להחזיק חטופים - כולל אזרחים אמריקנים. מסיבה הזו בשם ההנהגה הדו מפלגתית של בית הנבחרים והסנאט האמריקני אנחנו רוצים להזמין אותך לנאום בקונגרס", הם ציינו במכתב.

הם הוסיפו: "כדי לחזק את מערכת היחסים בין המדינות ולהדגיש את הסולידריות של ארה"ב עם ישראל אנחנו מזמינים אותך לחלוק איתנו את החזון של ממשלת ישראל להגנה על הדמוקרטיה, למלחמה בטרור ולכינון שלום צודק ובר קיימא באזור".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. 3.3.2015. רויטרס
ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס. נתניהו נואם בקונגרס בשנת 2015/רויטרס

לפני כחודשיים, יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון אמר בראיון לרשת CNBC שהוא מתכוון להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני, וציין כי הוא הוזמן לנאום בפני הכנסת. "זה יהיה כבוד גדול עבורי. אנחנו מנסים לתאם את לוחות הזמנים", אמר ג'ונסון, חבר המפלגה הרפובליקנית.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר אז בנושא כי, "היחסים בין ישראל לארה"ב גדולים יותר מכל נשיא אמריקני ומכל ראש ממשלה ישראלי. אני תמיד אברך על האפשרות לקיים נאום של ראש ממשלת ישראל בפני הקונגרס בצורה שתהיה דו-מפלגתית".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
מייק ג'ונסון אחרי ניצחונו בבחירות ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
הודיע שיזמין את נתניהו לנאום לפני כחודשיים. יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון/רויטרס

מוקדם יותר הערב, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום בו הציג מתווה לעסקת חטופים וסיום המלחמה."אחרי מאמצים גדולים של ארה"ב, ישראל הציעה הצעה מקיפה חדשה. מפת דרכים להפסקת אש ממושכת", אמר בנאומו. "אזרחי ישראל צריכים לדעת שחמאס לא יכול יותר לבצע עוד 7 באוקטובר. זו היתה המטרה של ישראל. אני יודע שבישראל יש מי שלא יסכים להצעה הזו ורוצים שהמלחמה תימשך. אני קורא למנהיגי ישראל לקבל את העסקה הזו".

"אסור לאבד את ההזדמנות הזו. המשך המלחמה ומחשבה על ניצחון מוחלט רק תתקע את ישראל בעזה, תבודד אותה בעולם ולא תחזיר את החטופים הביתה. אבל העסקה הזו תביא את החטופים הביתה ותבטיח ביטחון לישראל", קבע. "חמאס אומר שהוא רוצה הפסקת אש - הוא צריך לקחת את העסקה".

לשכת ראש הממשלה פרסמה לאחר הנאום הודעה שבה נאמר: "ממשלת ישראל מאוחדת ברצון להשיב את חטופינו בהקדם ופועלת להשגת מטרה זו. לכן, ראש הממשלה אישר לצוות המשא ומתן להציג מתווה להשגת יעד זה, תוך עמידה על כך שהמלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה, לרבות השבת כל חטופינו וחיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. המתווה המדויק שהוצע ע"י ישראל, לרבות המעבר המותנה משלב לשלב, מאפשר לישראל לשמור על עקרונות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully