וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקה בבתי הכלא? שב"כ מתנגד לשחרר אסיר ביטחוני יהודי בשל "המצב הנפיץ במלחמה"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 21:10

האסיר מרצה עונש על תקיפה של ערבי ממניע גזעני במהלך שומר חומות, וביקש לנכות שליש ממנו. בשב"כ מתעקשים שאין לשחררו מחשש שיחזור על מעשיו, זאת בזמן שהארגון שחרר מחבלים שהשתתפו במתקפה ב-7 באוקטובר: "בימים אלה מצופה משב"כ להשקיע משאבים בהגנה על ביטחון המדינה"

בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה"/דוברות השר איתמר בן גביר

שב"כ מתנגד לשחרורו המוקדם של אסיר ביטחוני יהודי, שיעלה מחר בפני ועדת השחרורים בשירות בתי הסוהר, ויבקש להשתחרר בשל התנהגות טובה. בין הנימוקים של שב"כ: "המצב הנפיץ בשטח לאור מלחמת חרבות ברזל והשלכותיה".

מדובר ביליד 1999 שנשפט לעונש מקל יחסית של 15 חודשי מאסר בגין תקיפה חמורה ממניע גזעני נגד אדם ממוצא ערבי במהלך מבצע שומר חומות. האסיר "הגיע לזירת האירוע כאשר נשא עמו סכין. הוא ונוספים החלו לרוץ לעבר רכב הקורבן, צעקו לעברו 'ערבי ערבי' ואחד מהם הטיח בראשו אבן. אחר ריסס את פני הקורבן בגז מדמיע והיתר ידו אבנים גדולות לעברו והשליכו בקבוקי זכוכית".

האסיר ישב כמעט תשעה חודשים במעצר, ולאחר מכן במעצר בית, והחל לרצות את מאסרו באפריל 2024. הוא עתיד להשתחרר במרץ 2025 אך מבקש להקדים את שחרורו, לנכות שליש מעונשו ולהשתחרר חמישה חודשים קודם לכן.

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
שב"כ מונע את הקדמת שחרורו של האסיר היהודי לאור "המצב הנפיץ במלחמה". מעצר אסירי הנוחבה/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

למרות שבימים האחרונים נחשף כי קיימת מצוקת מקום בבתי הכלא, ולכן שוחררו מחבלים שהשתתפו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שב"כ הגיש חוות דעת שבה הוא מתנגד לשחרורו המוקדם. בין היתר נכתב: "התקופה הנוכחית והימשכותה של מלחמת חרבות ברזל העצימה את המחלוקת והמתיחות בין האוכלוסייה היהודית לערבית, והביאה עמה שיח קיצוני ואלים המאפיין את שני הצדדים. בהתחשב בעברו האלים של הנדון, דווקא בתקופה המזכירה במאפייניה את המצב הנוכחי קיים פוטנציאל חזרה לפעילות אלימה על רקע לאומני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מנהל בית החולים שיפא מחמד אבו סלמיה, ששוחרר בחזרה לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שמייצג את האסיר, מסר: "בימים כה רגישים היה מצופה משירות הביטחון הכללי לעשות מאמצים ולהשקיע משאבים בהגנה על ביטחון המדינה ולא להתעסק עם בחור צעיר ללא עבר פלילי, שהתפרע ב'שומרי החומות' וקיבל עונש יחסית קל ושנותרו לו מספר חודשים מצומצם מאוד לשחרור.

עורך הדין הוסיף: "חבל שאנחנו שומעים על שחרורי מחבלים, לרבות בכירים בהם מנהל בית החולים שיפא, ומהצד השני זה מה שיש לשירות הביטחון הכללי לעשות. שחרור מחבלים באמצע מלחמה - חשוב ליציבות, שחרור יהודים - מסוכן ונפיץ. השב"כ מונח ב-6.10, וזה צריך להדיר שינה מעניינו".

בשב"כ מסרו בתגובה כי הם דוחים את הניסיונות "לקשור באופן מניפולטיבי בין המצוקה במקומות כליאה, לבין המקרה הנדון. אין כל קשר בין הצפיפות במקומות הכליאה לאסירים הביטחוניים הערבים, לבין קבוצת האסירים הביטחוניים היהודיים, שהרי אינם כלואים יחד". בארגון מתריעים "זה כשנה על מצוקת מקומות הכליאה, ועל הפגיעה שהדבר גורם לביטחון המדינה", לשון התגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully