וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמה לזימי: "זקוקה לאבטחה בימי שבת בגלל שהמשטרה מתירה את דמי"

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 19:59

חברת הכנסת מטעם העבודה התייחסה בראיון ל-103FM לתקיפה לכאורה שעברה על ידי שוטר בהפגנה נגד הממשלה. לזימי אמרה שתגובת המשטרה פוליטית, וכי היא שוקלת לתבוע את הדוברות שלה: "משכו לי בשיער וחנקו אותי - זה מצדיק חסינות פלמנטרית? נראה כאילו בן גביר ניסח את הודעתם"

חברת הכנסת נעמה לזימי הותקפה ע"י שוטרים במהלך ההפגנה בקפלן/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, דוברות משטרת ישראל

חברת הכנסת מטעם העבודה נעמה לזימי התראיינה היום (ראשון) לרדיו -103FM, והתייחסה לתקיפה לכאורה שעברה אמש בהפגנה למען החלפת הממשלה והקדמת הבחירות. בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד, שיתפה את תחושותייה למקרה החריג ותגובת המשטרה. "מה שקרה אתמול היה יותר חריג ממה שיכולתי לדמיין שיקרה עם משטרת ישראל, גם אם לא הייתי עם חסינות פרלמנטרית", אמרה לזימי.

בתוך כך, התייחסה לתגובת המשטרה בה נאמר בן היתר כי היא עושה "שימוש ציני בחסינות פרלמנטרית, הטעיית הציבור והכפשת השוטרים" ואמרה כי "האם זה מצדיק חניקה שלי, משיכה שלי עם השיער אל הקרקע וממש אלימות כל כך ברוטלית, עם החסינות הפרלמנטרית שלי? כשאני רואה הודעת דוברות כזאת, אני מרגישה חוויה אלימה יותר מהאלימות שחוויתי אתמול, הודעת דוברות כאילו שבן גביר ניסח אותה".

לדבריה, "ככה נראית משטרה פוליטית, בדיוק ככה. אין לי מילים להגיד עד כמה אני מזועזעת שלשם הגיעה משטרת ישראל. אני רק יכולה להגיד שזה מלמד אותנו עד כמה חובה לתקן את המשטרה כי אין לנו משטרה אחרת, לשקם אותה ולהפוך אותה לגוף שיש בו אמון בדמוקרטיה מתקדמת".

חברת הכנסת נעמה לזימי מגביה לסרט הזוועות שבוצעו בתושבי העוטף ב-7 באוקטובר.. רוני כנפו
" חוויה אלימה יותר מהאלימות שחוויתי אתמול, הודעת דוברות כאילו שבן גביר ניסח אותה". לזימי/רוני כנפו

בהמשך טענה כי "אני ממש זקוקה עכשיו לבקש אבטחה בימי שבת בגלל שכשדוברות המשטרה מתירה את דמי בהודעה כזאת, זה לא פחות חמור מחניקה, בפעם השנייה שאני חווה בחודשיים, מאלימות שהיא ממש קיצונית של סימנים על צוואר שהקרקפת שלי עוד כואבת. גם מפגינים לא צריכים לצאת ככה מחוויות עם שוטרים, ואם לא הייתי ח"כית, אז בסדר שחנקו אותי? חד משמעית לא. יש כאן משטרה פוליטית, משטרת שלטון, זה מסוכן".

"אני רוצה שנבין רגע את הסכנה שמשטרה היא משרתת שלטון ולא מדינה, ששולחים אנשים מטירונות לשמור על בית ראש הממשלה כאילו מפגינים הם אויב, כאילו הסיבה שהם הלכו לשרת מדינה היא כדי לשמור על בית ראש ממשלה. כשמכים עיתונאים, צלמים, עובדי רפואה, משפחות שכולות ומשפחות חטופים, צריך להסתכל על כל הרצף ועל המכלול וגם על צבר הזמן שבו זה מתבצע. זמן מאוד קצר", הוסיפה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
חברת הכנסת נעמה לזימי חוסמת את איילון עם משפחות החטופים בדרישה לעסקה עכשיו.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זקוקה עכשיו לבקש אבטחה בימי שבת בגלל שכשדוברות המשטרה מתירה את דמי". לזימי בהפגנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לגבי אפשרות לתבוע, הסבירה כי "זה עכשיו נשקל. כן הגשתי בזמנו שני מח"שים על דברים שקרו לאחרונה, שתי תלונות במח"ש ואני אגיש תלונה נוספת. בהחלט נשקל לתבוע. את הדוברות אני בוודאי שאתבע. זו פעם שנייה שהם מוציאים הודעת דוברות שקרית כלפיי כחברת כנסת. זה לא נתפס. משטרה לא אמורה לשרת צד פוליטי, היא אמורה לדבר את הדברים כמו שהם. מבחינתי, כשמוציאים דיבתי זה לשרת צד פוליטי. החברה הישראלית עצמה עיניים שנים ארוכות כלפי התופעות הללו שקרו בחברות מסוימות".

התגובה המלאה של המשטרה למקרה: "בנוגע לח"כ לזימי אשר נכחה במקום נבהיר כי בניגוד לטענותיה בנוגע לכך שלכאורה נפגעה משוטרים ובכדי למנוע הטעיית הציבור והכפשת השוטרים לשווא - נבהיר כי בפועל, היא מנצלת את חסינותה על מנת להפריע לשוטרים לבצע את משימתם. כך היה באירוע הנ"ל, כשחברת הכנסת לזימי הפריעה לשוטרים לבצע תפקידם, תוך שהיא נדחפת בכח בין השוטרים ומפריעה להם לתפוס את הטלפון הנייד שהיה אצל האישה כפי שנראה בתיעוד המצ"ב. צר לנו שנושאת משרה ציבורית מתנהלת באופן פרובוקטיבי, תוך שימוש ציני בחסינות פרלמנטרית, הטעיית הציבור והכפשת השוטרים, לא נאפשר לאף גורם לפגוע בעבודת השוטרים שפועלים לילות כימים למען כלל הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully