וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי זה מה שחשוב עכשיו: הממשלה שינתה את השם של משרד החקלאות

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 14:01

שר החקלאות אבי דיכטר הביא לאישור הממשלה החלטה לשינוי שם המשרד, שישתנה מ"משרד החקלאות ופיתוח הכפר" ל"משרד החקלאות וביטחון המזון". לפי ההערכה עלות השינוי של שם המשרד - החלפת לוגו, פרסומים רשמיים ופנימיים, וכדומה - עשויה להגיע לכ-2 מיליון שקל

שר החקלאות אבי דיכטר בוועידת מעריב/מעריב

תוך כדי ישיבת הממשלה, קיבלו השרים נספח עם הצעת מחליטים נוספת שתאושר היום (ראשון) ונוספה לסדר היום ברגע האחרון. מדובר בהצעה שמקדם שר החקלאות אבי דיכטר לשינוי שם "משרד החקלאות ופיתוח הכפר" ל"משרד החקלאות וביטחון המזון".

בהצעה תחילה הוצע לשנות את שם המשרד ל"משרד החקלאות וביטחון המזון הגולמי", אלא שבמהלך הדיון בממשלה הוחלט להוריד את המילה "הגולמי" ולשנות את השם ל"משרד החקלאות וביטחון המזון" בלבד. בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל מיקד המשרד את עיסוקו בביטחון המזון הגולמי וביצוע מעקב עיתי אחר תוצרת חקלאית טרייה באיכות מספקת בשווקים".

מנתוני התנועה לאיכות השלטון עולה כי עלות השינוי של שם המשרד - החלפת לוגו, פרסומים רשמיים ופנימיים, וכדומה - עשויה להגיע לכ-2-1.5 מיליון שקלים. שינוי שם המשרד לביטחון פנים למשרד לביטחון לאומי ב-2023 עלה כ-2 מיליון שקלים, ושינוי שם משרד התעשייה והמסחר למשרד הכלכלה ב-2015 עלה כ-1.5 מיליון שקלים. על כוונתו של דיכטר לשנות את שם משרדו דווח לראשונה בכאן 11.

אבי דיכטר, פירות וירקות. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"משרד החקלאות וביטחון המזון הגולמי". השר דיכטר/עיבוד תמונה, עדינה ולמן, דוברות הכנסת, ראובן קסטרו

בלשכתו של דיכטר פרסמו הבהרה בנוגע לשינוי שם משרד החקלאות: "העיסוק בשינוי השם איננו מהותי והוא רק מרכיב בשינוי האסטרטגיה, על פיה המשרד יוביל לראשונה בישראל את תוכנית ביטחון המזון ל-25 שנה קדימה כשלב ראשון (ביפן עשו זאת ל-50 שנה ובסין ל-100 שנה). ביטחון מזון הוא מונח שתופס אחיזה במדינות מתקדמות רבות בעולם, שעובר, לאור שינויי האקלים, מהיצעים לביקושים, נוכח קיטון בתנובות הגידולים החקלאיים. מדינת ישראל לא יכולה להישאר מאחור בתחום ביטחון המזון.

"משרד החקלאות מופקד על הייצור של התוצרת החקלאית בתחום המזון הגולמי ועל הרגולציה של הייבוא של אותה תוצרת. מדובר במוצרים בעלי חיי מדף מוגבלים בזמן, בשונה מהמזון המעובד שבאחריות משרדים אחרים. משרד החקלאות גם מופקד על מלאי החירום של מדינת ישראל בתחום מוצרי הגלם כמו חיטה ומזון לבעלי חיים. לצערנו אנחנו באיחור בקביעת משרד ממשלתי שיוביל את התחום בישראל והמועצה לביטחון לאומי קבעה שמשרד החקלאות יוביל את הנושא. זוהי גם עמדתו של ראש הממשלה מזה זמן. לפיכך במשרד החקלאות בהובלת השר אבי דיכטר, החליטו להירתם ולהוביל את ההתמודדות עם אתגר לאומי זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully