וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסע מניצחון? השר דיכטר: "מיטוט שלטון חמאס הוא יעד שעדיין רחוק להשגה"

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 9:32

בריאיון ל-103FM אמר שר החקלאות שעל הקבינט לקבל החלטה להשתלט על הסיוע ההומניטרי, שכעת בידי חמאס ומאפשר את המשך שליטתו ברצועה. על המלחמה בצפון: "כדרג מדיני, לא נתדרדר למלחמה, אלא נצא אליה כשנחליט". על חוק הגיוס: "מי שחושב לעשות ממנו משחק פוליטי - טועה"

השמדת אתר שיגור רקטות ברפיח, 26 ביוני 2024/דובר צה"ל

שר החקלאות אבי דיכטר אמר הבוקר (חמישי) כי מיטוט היכולת השלטונית של חמאס בעזה "הוא יעד שעדיין רחוק להשגה". בריאיון ל-103FM טען שאחת הדרכים להשגת השליטה ברצועה היא באמצעות סיוע ההומניטרי: "מי שמחליט עליו הוא חמאס, ואת היכולת הזאת צריך לקחת מהם. זאת החלטה שהקבינט צריך לקבל, והוא עדין לא קיבל אותה".

דרך נוספת להשגת שליטה על הרצועה, לדבריו, היא ניתוקה ממצרים. "יש לנתקה קונספטואלית בדיוק כמו שהיה עד 2005. אין שום הצדקה שעזה תהיה מחוברת למצרים. ירדן והגדה המערבית מנותקות זו מזו".

עוד אמר על המלחמה בעזה, כי "עזה לא תהיה אותה עזה. היעד של השמדת תשתיות הטרור הצבאיות נמצא בשלבים מתקדמים. ב-7 באוקטובר חמאס נלחם על מדים וסרטי ראש. היום תראו אותם בבגדים אזרחיים עם שילוט 'הג"א'".

פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
"מיטוט היכולת השלטונית של חמאס עדיין רחוק". פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

על המלחמה בצפון אמר כי "אנחנו כדרג מדיני לא נדרדר למלחמה, אנחנו נצא למלחמה כשנחליט שזו העת לצאת אליה". לדבריו, "הדרג המדיני עושה את כל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח חזרה של כל התושבים לצפון בצורה בטוחה".

על השקט היחסי בגזרה זו בימים האחרונים אמר, "מציע שלא להקיש שום דבר על עניין תוצאתי. הם יורים ככל שהם רוצים, יכולים וכשהם מעריכים את היוזמה שלנו. מלחמת ההתשה בצפון נמשכת שמונה וחצי חודשים. מי שפתח במתקפה גם בצפון וגם בדרום זה לא אנחנו".

שריפה בגליל ליד גבול לבנון, 14 ביוני 2024. רויטרס
"לא נתדרדר למלחמה, אנחנו נצא אליה כשנחליט". שריפה בגליל ליד גבול לבנון, החודש/רויטרס

הוא התייחס לחוק הפטור מגיוס, ולצורת הטיפול של יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין בסוגיה. "אי אפשר לקיים דיון בוועדה בלי להחיל דין רציפות בכנסת. מרגע שזה הגיע לוועדה, ח"כ אדלשטיין לקח את שרביט יו"ר הוועדה שעושה את זה בשום שכל. אני שומע ממנו אופטימיות בגלל אופן הדיונים.

"אני מתכוון להגיע לוועדה, להשפיע ולומר את דעותיי בצורה מקצועית ולאו דווקא פוליטית. הוועדה צריכה להחליט על הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית. אני לא מכיר חוק שמעביר בהסכמה מקיר לקיר. חוק עובר ברוב, יכול להיות אפילו רוב של אחד. חוק עובר במליאה.

"אני מקווה שהאופוזיציה, שזה חוק שהם העבירו לפני שלוש שנים, תתמוך, זה הבסיס לדיון שמתקיים בוועדה. מי שחושב שמביאים חוק לוועדה ויעשו איתו משחק פוליטי כדי לנגח את הקואליצייה טועה. חברי הכנסת - האצבעות שלהם יקבעו האם זה יעבור מהוועדה למליאה, והם יקבעו אם זה יעבור כחוק. בג"ץ לא עסק במכסות והיקפים, הוא רק קבע עקרונות. הדיון בוועדה אמור לצקת תוכן בכל הנושאים".

אבי דיכטר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אבי דיכטר/ראובן קסטרו

בנוסף דיבר על פרשת הצוללות. "אני מכיר את הסוגייה הזאת עוד בתפקידי כיו"ר ועדת חוץ וביטחון. הייתי בביקור בחיל הים סביב 2019. לאור נסיוני למדתי להסתכל על מבחן התוצאה כמבחן מאוד משמעותי. אנשי המקצוע של חיל הים בירכו באוזני הוועדה על העובדה שמדינת ישראל קנתה שש צוללות ולא חמש. הם נתנו את הטעמים המקצועיים שלהם מדוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully